Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA
14% KORTING
Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA
Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA
Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA
Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA
Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA

Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA

MERK: GEKO

Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA (AUTM-03325).


Artikelnummer:AUTM-03325 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5905178774539

Varianten van dit product
VAG timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set
VAG Timingset, 2.7 en 3.0 TDI V6 en 4.0 en 4.2 TDI V8
90,00 *
timingset VAG, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkeer set, afstel set, af stel set
distributieset - blokkeerset - Afstelset - Distributie set, Timingset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI
45,00 *
115,00
universele timingset, blokkeer set, tijd afstelset, timing set, afstel set
Universele distributie gereedschap, Timingset, 19 delig
62,50 *
92,50
Nokkenas afstand houder - Nokkenas vergrendel pen - VAG 1.8/2.0 TFSI - ASTA
Nokkenas afstand houder - Nokkenas vergrendel pen - VAG 1.8 - 2.0 TFSI - ASTA
15,00 *
20,00
Timingset - Blokkeerpennen krukas en nokkenas - VAG 1.2 liter - SATRA
Timingset - Blokkeerpennen krukas en nokkenas - VAG 1.2 liter - SATRA
37,50 *
47,50
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.2/1.4/1.6 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi - FSi Timingset - 1.2 - 1.4 - 1.6 motor - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
45,00 *
55,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
65,00 *
85,00
Blokkeer sleutel VAG - Krukaspoelie sleutel - Vergrendelsleutel - SATRA
Blokkeer sleutel VAG - Krukaspoelie sleutel - Vergrendelsleutel - SATRA
25,00 *
35,00
VAG Blokkeergereedschap - Timingset VW 2.5 Tdi - Nokkenas blokkeer set - ASTA
VAG Blokkeergereedschap - Timingset VW 2.5 Tdi - Nokkenas blokkeer set - ASTA
47,50 *
60,00
VAG Timingset - Distributie set - Afstelgereedschap voor de 1.4L, 1.6L FSi-TSi-TFSi - SATRA
VAG Timingset - Distributie set - Afstelgereedschap voor de 1.4L, 1.6L FSi-TSi-TFSi - SATRA
32,50 *
49,95
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDi PD - SATRA
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDi PD - SATRA
17,50 *
22,50
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi - FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
39,50 *
60,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRADistributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFS
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRA
55,00 *
70,00
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDi PD - GEKO
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2 - 1.4 - 1.6 - 1.9 - 2.0 TDi PD - GEKO
17,50 *
22,50
Timingset - Blokkeerpennen krukas en nokkenas - VAG 1.2 liter - GEKO
Timingset - Blokkeerpennen krukas en nokkenas - VAG 1.2 liter - GEKO
10,00 *
15,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
45,00 *
55,00
Blokkeerplaat - VAG - Timing kit - Tijdinstelgereedschap - ASTA
Blokkeerplaat - VAG - Timing kit - Tijdinstelgereedschap - ASTA
12,50 *
15,00
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2/1.4/1.9/2.0 TDi SDi - GEKO
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2 - 1.4 - 1.9 - 2.0 TDi SDi - GEKO
30,00 *
40,00
Riemspanner hendel - Ford en PSA - Spanhendel - Riem montage hendel - ASTA
Riemspanner hendel - Ford en PSA - Spanhendel - Riem montage hendel - ASTA
37,50 *
47,50
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
100,00 *
150,00
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Afstelset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
85,00 *
110,00
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi 4.0 TFSI - ASTA
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi 4.0 TFSI - ASTA
135,00 *
150,00
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0ltr TFSi - TSI  - Balans as puller - VAG - SATRA
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0 - 3.5 en 4.0 TFSi - TSI - Balans as puller - VAG - slagtrekker SATRA
22,50 *
30,00
Timing tool VAG 1.4 - 1.6 FSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
Timing tool VAG 1.4 - 1.6 FSI - Blokkeerset - Afstelset - Timingset GEKO
12,50 *
15,00
Blokkeer sleutel VAG - Krukaspoelie sleutel - Vergrendelsleutel - ASTA
Blokkeer sleutel VAG - Krukaspoelie sleutel - Vergrendelsleutel - ASTA
50,00 *
60,00
Vliegwiel slot - Ford, Peugeot en Volvo 2.0 en 2.2 - Timingset - Afstelset - Blokkeerset - SATRA
Vliegwiel slot - Ford, Peugeot en Volvo 2.0 en 2.2 - Timingset - Afstelset - Blokkeerset - SATRA
12,50 *
17,50
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - SATRA
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - SATRA
45,00 *
55,00
Adviesprijs € 145,00
125,00 incl. BTW *
€ 103,31 excl. BTW
Voorraad: 2 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje
  • Adapterplaat
  • Uitlaatnokkenas afstandhouder voor TSi ACT, EA211 3 & 4 cilinder (zonder ACT)
  • Inclinometer referentiebalk voor TSi ACT, EA211 3 & 4 cilinder (zonder ACT)
  • Inlaatnokkenas afstandhouder voor TSi ACT, EA211 3 & 4 (cilinder zonder ACT)

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA (AUTM-03325).

Een precisie motor timing tool adapter set voor VAG 1.2 TSi riem aangedreven benzinemotor geproduceerd vanaf 2015. Speciaal ontworpen timing tool adapter set voor VAG 1.2 TSi voor gebruik met de timing tool set voor VAG 1.5 TSi benzinemotor, deze set zorgt voor een correcte timing zonder dat er tussenkomst van het OBD-systeem nodig is wanneer deze wordt gebruikt volgens de juiste procedure. Bevat de benodigde tools om de nieuwste methodologie te gebruiken voor nauwkeurige nokkenasuitlijning, het instellen en controleren van de nokkenastiming op eerdere 3 en 4 cilinder 1.0, 1.2, 1.4 TSi ACT motoren en de EA211 serie (zonder ACT). Geleverd in foam inlay.

Inhoud:

  • Adapterplaat
  • Inlaatnokkenas afstandhouder voor TSi ACT, EA211 3 & 4 (cilinder zonder ACT)
  • Uitlaatnokkenas afstandhouder voor TSi ACT, EA211 3 & 4 cilinder (zonder ACT)
  • Inclinometer referentiebalk voor TSi ACT, EA211 3 & 4 cilinder (zonder ACT)

Toepassing:

  • Audi (vanaf 2017)
  • Seat (vanaf 2015)
  • Skoda (vanaf 2015)
  • Volkswagen (vanaf 2015)

OEM:

  • VAS 611 007/8


De 1.2 TSI - TFSI van VAG: 

De 1.2 TSI en TFSI zijn beide benzinemotoren van de Volkswagen Groep (VAG) die gebruikmaken van een turbocompressor en directe brandstofinjectie. TSI staat voor ‘Turbocharged Stratified Injection’ en TFSI staat voor ‘Turbo Fuel Stratified Injection’.

Het zijn in wezen dezelfde motoren met verschillende namen die door verschillende VAG-merken worden gebruikt:

  1. TSI: Gebruikt door Volkswagen en Škoda
  2. TFSI: Gebruikt door Audi en Seat

De 1.2 TSI-motor is een viercilindermotor die voor het eerst werd geïntroduceerd in 2009. Het is een populaire motorkeuze voor kleine en middelgrote VAG-auto's zoals de Volkswagen Polo, Golf, Škoda Fabia, Octavia, Seat Ibiza en Leon.

De 1.2 TSI-motor wordt geprezen om zijn brandstofverbruik en prestaties, maar wordt ook bekritiseerd vanwege zijn betrouwbaarheid.

Enkele veel voorkomende problemen met de 1.2 TSI-motor zijn onder meer:

  1. Problemen met de distributieketting: De distributieketting kan na verloop van tijd uitrekken of verslijten, wat tot motorschade kan leiden.
  2. Olieverbruik: Het is bekend dat sommige 1.2 TSI-motoren overmatige hoeveelheden olie verbruiken.
  3. Problemen met het spoelpakket: De spoelpakketten kunnen defect raken, wat een verkeerde ontsteking en vermogensverlies kan veroorzaken.
Als u overweegt een auto met een 1.2 TSI-motor te kopen, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van deze potentiële problemen. Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de motor goed wordt onderhouden.
 

Timingset of Afstelset voor VAG Motoren: Een Uitleg
Wat is een timingset?

Een timingset, ook wel afstelset genoemd, is een verzameling speciaal ontworpen gereedschappen die nodig zijn om de distributie van een motor nauwkeurig af te stellen. De distributie zorgt ervoor dat de kleppen in de motor op het juiste moment open en dicht gaan, zodat de verbranding van het brandstofmengsel op het juiste moment plaatsvindt.

Waarom is een timingset belangrijk voor VAG motoren?

  • Nauwkeurige afstelling: VAG motoren, zoals die van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda, vereisen een zeer nauwkeurige afstelling van de distributie. Zelfs een kleine afwijking kan leiden tot slechte prestaties, verhoogd brandstofverbruik en in ernstige gevallen motorschade.
  • Onderhoud: Bij het vervangen van de distributieriem of ketting is het essentieel om de distributie opnieuw af te stellen. Hiervoor zijn de speciale gereedschappen uit de timingset nodig.
  • Reparaties: Ook bij andere reparaties aan de motor, zoals het vervangen van de koppakking, kan het nodig zijn de distributie opnieuw af te stellen.

Wat zit er in een timingset?

De samenstelling van een timingset kan per motormodel verschillen, maar over het algemeen bevat deze set:

  • Borgpennen: Deze pennen worden gebruikt om de krukas en nokkenas in de juiste positie te vergrendelen tijdens het afstellen.
  • Vergrendelingsgereedschap: Dit gereedschap zorgt ervoor dat de nokkenassen tijdens het afstellen niet kunnen verschuiven.
  • Meetinstrumenten: Soms zijn er meetinstrumenten bijgeleverd om de afstelling nog nauwkeuriger te controleren.

Wanneer heb je een timingset nodig?

  • Vervanging distributieriem of ketting: Dit is de meest voorkomende reden om een timingset te gebruiken.
  • Reparatie van de koppakking: Bij het vervangen van de koppakking moet de distributie vaak opnieuw worden afgesteld.
  • Andere motorrevisies: Ook bij andere ingrijpende reparaties aan de motor kan het nodig zijn de distributie opnieuw af te stellen.

Waarom zelf een timingset gebruiken?

  • Kostenbesparing: Door zelf de distributie af te stellen, kun je vaak kosten besparen.
  • Meer inzicht in je auto: Het zelf uitvoeren van deze klus geeft je een beter inzicht in de werking van je auto.

Waarschuwing voor het gebruik van een timingset bij een auto:

Het afstellen van de distributie is een precisiewerkje. Als je niet zeker bent van jezelf, is het verstandig om deze klus over te laten aan een ervaren monteur. Een verkeerde afstelling kan leiden tot ernstige motorschade.


 
  • Bron Video: https://www.youtube.com/watch?v=AmDPVH8CKFE


Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.

Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 

Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 

Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.

Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen. Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto. Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen