airco gereedschap
Bezig met laden...
Airco adapter set - 11 delig - Koppelingsset voor R12 R134A A/C - SATRA
Airco adapter set - 11 delig - Koppelingsset voor R12 R134A A/C - SATRA (AUTM-04988).
Airco diagnose set - Airco tester - Airconditioning tester - Fabbri
Airco diagnose set - Airco tester - Airconditioning tester - Fabbri (AUTM-09958).
Airco diagnose set - Aircosysteem gereedschapsset - Airconditioning tester - SATRA
Airco diagnose set - Aircosysteem gereedschapsset - Airconditioning tester - SATRA (AUTM-03958).
Airco ECU set - LMM - Injectiepomp gereedschap kit - ASTA
Airco ECU set - LMM - Injectiepomp gereedschap kit - ASTA (AUTM-03655).
Airco en brandstof leidingen demontage set - 7 delig - Ontkoppel set - ASTA
Airco en brandstof leidingen demontage set - 7 delig - Ontkoppel set - ASTA (AUTM-07750).
Airco en brandstof leidingen demontage set - Ontkoppel set - ASTA
Airco en brandstof leidingen demontage set - Ontkoppel set - ASTA (AUTM-07650).
Airco en brandstof leidingen demontage set - Ontkoppeling set - ASTA
Airco en brandstof leidingen demontage set - Ontkoppeling set - ASTA (AUTM-07655).
Airco poelietrekker - Poelie trekker - Airco koppeling gereedschap set - GEKO
Airco poelietrekker - Poelie trekker - Airco koppeling gereedschap set - GEKO (AUTM-07678).
Airco snelkoppeling - Airco Vul Connectors - Rood en Blauw - SATRA
Airco snelkoppeling - Airco Vul Connectors - Rood en Blauw - SATRA (AUTM-04958).
Airco snelkoppeling R1234YF - Airco Vul Connectors - Rood en Blauw - SATRA
Airco snelkoppeling R1234YF - Airco Vul Connectors - Rood en Blauw - SATRA (AUTM-04959).
Airco spoel adapter set - Spoeladapters - Airco reinigingsadapters - SATRA
Airco spoel adapter set - Spoeladapters - Airco reinigingsadapters - SATRA (AUTM-07989).
Airco ventielkernen - Binnen ventiel gereedschap - 41 delig - ASTA
Airco ventielkernen - Binnen ventiel gereedschap - 41 delig - ASTA (AUTM-08671).
Wat is aircogereedschap voor een voertuig?
Aircogereedschap voor een voertuig omvat een breed scala aan gespecialiseerde gereedschappen die worden gebruikt voor het onderhouden, repareren en vullen van airconditioningsystemen in auto's.
De specifieke gereedschappen die je nodig hebt, zijn afhankelijk van de werkzaamheden die je wilt uitvoeren, maar enkele veelvoorkomende voorbeelden zijn:
- 1. Afpersings- en vulsets: Deze sets bevatten manometers, slangen en koppelingen om de druk in het airconditioningsysteem te controleren, het systeem te vacumeren en nieuwe koelmiddel toe te voegen.Er zijn verschillende sets beschikbaar, variërend van basissets voor eenvoudig onderhoud tot professionele sets met digitale displays en geavanceerde functies.
- 2. Lekdetectoren: Met lekdetectoren kun je kleine lekken in het airconditioningsysteem opsporen, waaruit koelmiddel kan lekken.Er zijn elektronische lekdetectoren die reageren op UV-licht of fluorescerende kleurstoffen, en er zijn ook lekdetectoren die met gas werken.
- 3. Poelietrekkers: Poelietrekkers worden gebruikt om de poelie van de aircocompressor te demonteren, wat nodig kan zijn bij het vervangen van de compressor of het riem.Er zijn verschillende soorten poelietrekkers beschikbaar, elk met zijn eigen unieke ontwerp en functionaliteit.
- 4. Manometers: Manometers meten de druk in het airconditioningsysteem.Er zijn verschillende soorten manometers beschikbaar, elk met een eigen bereik en schaalverdeling.
- 5. Slangen en koppelingen: Slangen en koppelingen worden gebruikt om het airconditioningsysteem aan te sluiten op de afpers- en vulset of lekdetector.Er zijn verschillende soorten slangen en koppelingen beschikbaar, afhankelijk van het type koelmiddel dat wordt gebruikt en de aansluitingen op het systeem.
- 6. Overige gereedschappen: Naast deze basisgereedschappen heb je mogelijk ook ander gereedschap nodig, zoals steeksleutels, schroevendraaiers, tangen en snijgereedschap, voor het demonteren en monteren van onderdelen van het airconditioningsysteem.Naast deze gereedschappen is het ook belangrijk om de juiste onderdelen te hebben voor het onderhoud of de reparatie van je airconditioningsysteem. Denk hierbij aan koelmiddel, olie voor de compressor, filters en O-ringen.
Bron :http://www.autobedrijfharderwijk.nl/Audi-A4-Avant-waterpomp-kapot.html
Hoe is de werking van een autoradiateur?
De koelvloeistof stroomt door de watermantels van het motorblok langs de cilinders en vervolgens door de radiateur. Het motorblok is met slangen verbonden met de radiateur. Een waterpomp zorgt dat de koelvloeistof wordt rondgepompt. De koelvloeistof komt de radiateur aan de bovenzijde binnen en verlaat deze aan de onderkant. Het koelblok, dat is het gedeelte tussen het boven- en het onder reservoir van de radiateur, bestaat uit zeer fijne buisjes. Om het koelend oppervlak te vergroten, zijn tussen deze buisjes harmonicavormige platen gesoldeerd, de zogenaamde "lamellen". De koelvloeistof stroomt door de kleine buisjes van boven naar beneden. Tussen deze pijpjes wordt de koellucht verplaatst, in de meeste gevallen de rijwind, daarnaast wordt ook geforceerd gekoeld door middel van een mechanisch of elektrisch aangedreven ventilator. Zeer oude motorkoelsystemen werken zonder pomp, op basis van natuurlijke circulatie. Deze "automatische" watercirculatie heet dan "thermosifonkoeling", maar het wordt niet meer toegepast.
Wanneer weet ik als de koelvloeistof te warm wordt of dat de radiateur niet zijn werk doet? Waarschuwingslampje
Als de motor te warm wordt, heb je waarschijnlijk lekkage in het koelsysteem. Dat kan in de leidingen zitten, maar de radiateur kan ook gaan lekken, bijvoorbeeld door steenslag.
Als tijdens het rijden het waarschuwingslampje van de koelvloeistof oplicht is het zaak direct je auto aan de kant te zetten.
Open de motorkap en probeer het lek te vinden. Draai nooit de dop van de radiateur open! Doe dit alleen bij een koude motor.
Als je op de parkeerplaats staat en je ziet een plas(je) koelvloeistof is het verstandig even de radiateur te inspecteren. Is er groen/blauwe uitslag aanwezig? Ja, dan koelvloeistof-niveau controleren.
Open de motorkap en probeer het lek te vinden. Draai nooit de dop van de radiateur open! Doe dit alleen bij een koude motor.
Als je op de parkeerplaats staat en je ziet een plas(je) koelvloeistof is het verstandig even de radiateur te inspecteren. Of de koelvloeistof-niveau op peil is.
Hoe een Radiateur lek dichten?
Als het toch een gaatje blijkt te zijn kun je een aantal dingen doen: Valma Stop-a-Leak.
Dit is een tijdelijke oplossing. Je vult het radiateursysteem met een speciaal flesje. Hierdoor zal het gaatje automatisch gedicht worden. Er is ook een radiateur-pil. Dit werkt op hetzelfde principe. Te verkrijgen bij benzinestations.
Hoe kan ik mijn radiator dichten, of er voor zorgen dat hij niet meer lekt?
Laat de motor een aantal minuten stationair draaien, giet het flesje leeg, of doe je pil erin. Daarna een stuk rijden zodat de motor goed warm wordt. Zet de kachel op zijn warmste stand en de blower op zijn hoogste stand. Dit zal ervoor zorgen dat de koelvloeistof door het gehele koelsysteem gepompt wordt. Zet daarna je auto niet direct uit, maar laat deze enkele minuten nalopen. Controleer of er nog lekkages zijn.
Hoe ga ik er mee om en hoe onderhoud ik de radiator en of de koelvloeistof?
Controleer regelmatig (maandelijks) het niveau van de koelvloeistof. De meeste auto’s hebben een gesloten systeem met een expansietankje. Het vloeistofpeil moet zich tussen de merktekens minimum en maximum bevinden. Verder kan de radiateur dicht komen te zitten door insecten. Dan kan de rijwind de vloeistof niet meer koelen. Je kunt de radiateur voorzichtig schoonmaken (alleen als hij afgekoeld is!), maar niet met een hogedrukspuit of harde borstel, want dan kan hij zomaar lek raken.