- 1.6 – 2.0 – 2.5 - 3.0
- n47
- n57
- Bmw krukaspoelie blokkeerset
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
BMW MINI 1.6 - 2.0 - 2.5 - 3.0 N47 en N57 krukaspoelie blokkeer set - Afstelgereedschap ASTA (AUTM-08864).
Een professionele automotive gereedschap set van Trailer and Tools. Ondersteuningsgereedschappen voor het vasthouden de krukas poelie. Verpakt in handige opbergkoffer. Perfect om de trillingsdemper op N47 - N57 BMW-motoren te verwijderen en te installeren. Het gereedschap helpt de krukaspoelie vast te zetten terwijl u de middelste poelieschroef los- of vastdraait.
Geschikt voor de volgende modellen:
- BMW: 325, 330, 335, 525, 530, 535 en 730
Motorcodes:
- 1.5: B37 D15 A
- 1.6: N47 D16C, N47 D16, N47 C16U1, N47 C16K1, N47 C16A/U1
- 2.0: N47 D20A/K0, N47 D20A, N47S D20B/D/T0, N47 D20C/K1, N47 D20C, N47 D20C/U1, N47 D20D/T1, N47 D20D, N47 D20C/01, N47 D20A/U0, N47 D20K1, N47 D20U0, N47T D20O1, N47D20C/O, N47 D20U1, N47, N47 D20C/01, N47 D20O0, N47S D20D/T0, N47 D20A/O0, N47 C20K1, N47 C20U1, N47 C20A/K1, B37, B47
- 3.0: N57 D30A/O0, D57 D30A/O1, N57 D30U0, N57 D30B, N57 D30A, N57 D30UO, N57 D30B, N57 D30A, N57 D30UO, N57 D30O0, N57 D30O1, N57 D30B/T1, N57 D30TO, N57 D30C/S1, N57 D30A0, N57 D30T0, N57 D30C, N57D30B/T0
Geschikt voor 2,5 L Diesel motoren, gebouwd in de BMW-modellen:
- 325, 330, 335, 525, 530, 535, 730
- engine codes: M57N256D2, M57306D3, M57306D4,
- M57306D5, M57D30A, M57N206D3, M57N2306D3,
- M57N306D2, M57N306D3, M57N306D5,
- N57N306D2, N57N306D3
Krukas blokkeerset voor BMW N47 en N57 motoren
Toepassing:
Een krukas blokkeerset is speciaal gereedschap dat wordt gebruikt om de krukas te blokkeren van BMW N47 (2.0L) en N57 (3.0L) dieselmotoren in de BMW-serie vanaf 2007. Dit gereedschap is vooral nodig bij het vervangen van de secundaire aandrijfketting, maar kan ook handig zijn bij andere werkzaamheden aan de motor, zoals het afstellen van de kleppen of het vervangen van de distributieriem.Functie:
De krukas blokkeerset bestaat uit twee onderdelen:
- Een pen: Deze pen wordt in een gat in de krukas geplaatst om te voorkomen dat deze kan draaien.
- Een plaat: Deze plaat wordt op de cilinderkop geplaatst en klemt de pen vast.
Voordelen:
Het gebruik van een krukas blokkeerset heeft een aantal voordelen:- Veiligheid: Het blokkeert de krukas en voorkomt dat deze tijdens het werken aan de motor kan draaien. Dit kan letsel helpen voorkomen.
- Nauwkeurigheid: Het zorgt ervoor dat de krukas in de juiste positie staat, wat belangrijk is voor het correct uitvoeren van werkzaamheden aan de motor.
- Efficiëntie: Het kan het werkproces versnellen en vereenvoudigen.
Waar is de bmw mini n47 en n57 krukas blokkeerset te koop:
Krukas blokkeersets zijn te koop bij diverse gereedschapswinkels zoals Traielr and Tools in Hengelo overijssel en online retailers.Merken en prijzen:
Er zijn diverse merken en modellen krukas blokkeerseters beschikbaar. De prijzen variëren van rond de €50 tot €200, afhankelijk van het merk, de kwaliteit en de functionaliteit.Alternatieven:
Er zijn in principe geen alternatieven voor een krukas blokkeerset. Het is echter mogelijk om zelf een blokkeerpen te maken van een stuk gereedschap, zoals een bout of een steeksleutel. Dit is echter niet aan te raden, omdat het risico op letsel of schade aan de motor toeneemt.Tips:
- Lees altijd de instructies bij de krukas blokkeerset voordat je deze gaat gebruiken.
- Zorg ervoor dat de krukas blokkeerset geschikt is voor de motor van jouw BMW.
- Gebruik de krukas blokkeerset alleen in combinatie met andere passende gereedschappen.
- Draai de krukas nooit met de hand terwijl de krukas blokkeerset is geplaatst.
De BMW N47 is een viercilinder common-rail dieselmotor die van 2007 tot 2014 door BMW werd geproduceerd. Hij werd geïntroduceerd als vervanger van de M47-motor en werd opgevolgd door de B47-motor. De N47 was verkrijgbaar in verschillende vermogens, variërend van 118 pk (88 kW) tot 245 pk (183 kW). Het werd gebruikt in een grote verscheidenheid aan BMW-modellen, waaronder de 1-serie, 3-serie, 5-serie, X1, X3 en X5.
De N47 staat over het algemeen goed aangeschreven, maar er zijn enkele gemelde problemen met de slijtage van de distributieketting. Als u overweegt een auto met een N47-motor aan te schaffen, is het belangrijk om de distributieketting te laten inspecteren door een gekwalificeerde monteur.
De BMW N57 is een familie van aluminium 6-in-lijn common-rail dieselmotoren met turbocompressor. Het werd geïntroduceerd in 2008 en verving de M57 straight-6 en M67 V8-motoren. De N57 staat bekend om zijn soepele werking, sterke vermogen en goede brandstofzuinigheid.
De N57 maakt gebruik van een verscheidenheid aan technologieën om zijn prestaties te bereiken, waaronder turbocompressoren met variabele geometrie, Bosch piëzo-elektrische injectoren en een common rail-brandstofsysteem. De motor is verkrijgbaar in verschillende vermogens, variërend van 150 kW (204 pk) tot 280 kW (380 pk).
De N57 is een populaire motorkeuze voor BMW's sedans, SUV's en wagons. Het staat bekend om zijn betrouwbaarheid en duurzaamheid, maar het onderhoud kan duur zijn. Enkele veel voorkomende problemen met de N57 zijn onder meer defecten aan de distributieketting en injectorproblemen.
Specificaties over de BMW motoren N47 en N57:
De BMW N47 en N57 zijn beide in serie geproduceerde zescilinder-dieselmotoren die door BMW worden geproduceerd. De N47 is een 2,0-liter motor, terwijl de N57 een 3,0-liter motor is. Beide motoren zijn voorzien van common-rail directe brandstofinspuiting en turbolader.
De N47-motor werd in 2007 geïntroduceerd en wordt gebruikt in een verscheidenheid aan BMW-modellen, waaronder de 1-serie, 3-serie, 5-serie en X3. De N57-motor werd in 2009 geïntroduceerd en wordt gebruikt in een verscheidenheid aan BMW-modellen, waaronder de 3-serie, 5-serie, 7-serie en X5.
De N47 en N57-motoren staan ​​bekend om hun efficiëntie en vermogen. De N47-motor levert tot 218 pk en 332 lb-ft koppel, terwijl de N57-motor tot 313 pk en 465 lb-ft koppel levert.
Beide motoren worden ook geprezen om hun betrouwbaarheid. . Jarenlang probleemloos gebruik.
Echter, beide motoren hebben ook enkele bekende problemen. De N47-motor is gevoelig voor problemen met de distributieketting, terwijl de N57-motor gevoelig is voor problemen met de inlaatklepvervuiling.
Over het algemeen zijn de BMW N47 en N57 beide uitstekende motoren. Ze bieden een krachtige, efficiënte en betrouwbare aandrijving voor een verscheidenheid aan BMW-modellen. Als u op zoek bent naar een gebruikte BMW met een van deze motoren, is het belangrijk om uw onderzoek te doen en ervoor te zorgen dat u een exemplaar koopt dat goed is onderhouden.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Waar denk je aan bij autogereedschap?
Hieronder een overzicht van verschillende onderdelen van de auto en een directe link naar de gereedschappen voor dat onderdeel:
Autogereedschap voor de banden
Autogereedschap voor de automotor
Autogereedschap voor de autobeplating, corrosserie
Autogereedschap voor de remmen
Autogereedschap voor de autolak
Autogereedschap voor de autoruiten
Autogereedschap voor de vloeistoffen in de auto
Autogereedschap voor het motorblok te reviseren
Autogereedschap voor de autoveren, schokdempers
Autogereedschap voor de ophanging en wegligging
De professionele gereedschappen die wij u aanbieden zijn van uitstekende kwaliteit maar ook zeer zeker betaalbaar. We proberen dan ook altijd een goede prijs kwaliteit verhouding te crieëren.
Naast het autogereedschap hebben we ook een breed assortiment aan handgereedschap wat zeer gemakkelijk kan zijn bij het monteren en demonteren van onderdelen op en aan uw auto.
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen