32% KORTING
- Uitlijningsmeter voor sensortandwiel
- Voorspangereedschap voor de distributieketting
- Vliegwielborgpen
- Nokkenasuitlijnbrug
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
BMW nokkenashouder - N20 en N26 - Afstelgereedschap - Distributie set - SATRA (AUTM-03779).
Speciaal ontworpen timingset voor de BMW N20 en N26 kettingaangedreven motor om de nokkenas in de BDP-positie te vergrendelen en de distributieketting correct in te stellen. De set bevat gereedschap om de positie van de Vanos-eenheid in te stellen en voor het opnieuw opbouwen van de inlaat- of uitlaatnokkenas. Te gebruiken in combinatie met de uitlijningsset voor de balansas en de oliepomp en het gereedschap voor het verwijderen van een tussenhefboomveer. Geleverd in opbergkoffer.
Inhoud:
- Uitlijningsmeter voor sensortandwiel
- Voorspangereedschap voor de distributieketting
- Vliegwielborgpen
- Nokkenasuitlijnbrug
Geschikt voor de volgende modellen:
BMW:
- 125i (2012-2016)
- 220i Coupe (2014-2016), 228i Coupe (2014-2016), 220i Cabriolet (2015-2016), 228i Cabriolet (2015-2016)
- 320i xDrive (2012 - 2016), 328i (2012-2015), 320i Gran Turismo (2013-2016), 328i Gran Turismo (2013-2016), 328i xDrive Gran Turismo (2013-2016)
- 420i (2013-2016), 428i (2013-2016), 420i Cabriolet (2014-2016), 420i xDrive Coupe (2013-2016), 428i xDrive Gran Coupe (2013-2016)
- 520i (2010-17), 528i (2010-2017), 528i xDrive (2010-2017)
- X1 sDrive 16i (2011-2015), X1 sDrive 18i (2011-2015), X1 xDrive 20i (2011-2015), xDrive 28 (2011-2015)
- X3 sDrive18i (2011-2017), X3 sDrive 20i (2011-2017), X3 xDrive 20i(2011-2017), X3 xDrive 28i (2011-2017)
- X4 xDrive20i (2014-2018), X4 xDrive 28i (2014-2018)
- X5 xDrive 40e (2015-2018)
- Z4 sDrive 18i (2011-2017), Z4 sDrive 20i (2011-2017), Z4 sDrive 28i (2011-2017)
Motorcode:
- 1.6 - N20 B16A
- 2.0 - N20 B20, N20 B20A, N20 B20B, N20 B20B/U0, N20 B20O0, N26 B20, N26 B20A
OEM:
- 2 212 830
- 11 9 340
- 2 219 548
- 2 212 831
Andere OEM nummers:
- 11 9 341, 11 9 340A, 11 9 341, 119340
Brandstof type:
- Benzine
De BMW N20 en N26 zijn beide 2,0-liter turbo-inline-4-motoren die van 2012 tot 2016 in verschillende BMW-modellen werden gebruikt. Het zijn zeer vergelijkbare motoren, maar de N26 is ontworpen om te voldoen aan strengere emissienormen in de Verenigde Staten, Canada, en enkele andere markten.
De BMW N20 Motor, wat is dat voor een motor?
De BMW N20 is een 1,6 en 2,0 liter (98 en 122 cu in) turbocharged viercilinder DOHC benzinemotor met variabele kleplift en variabele kleptiming die de N53 (of BMW N52 in sommige markten) verving en werd geproduceerd van 2011 tot 2017 door BMW.De N20 heeft een twin-scroll turbolader, dubbele VANOS (variabele kleptiming), Valvetronic (variabele kleplift), directe injectie, automatische start-stop en een elektrische waterpomp.
De N20 werd verkocht samen met de BMW N13 met een kleinere cilinderinhoud. turbocharged viercilindermotor.
De N20-motor was verkrijgbaar in de volgende voertuigen:
- BMW 1 Serie (F20) 116i, 118i, 120i, 125i
- BMW 2 Serie (F22) 218i, 220i, 228i
- BMW 3 Serie (F30) 316i, 318i, 320i, 328i
- BMW 4 Serie (F32) 420i, 428i
- BMW X1 (E84) xDrive20i
- BMW X3 (F25) xDrive20i, xDrive28i
- BMW X4 (F26) xDrive20i, xDrive28i
- BMW Z4 (E89) sDrive20i
De N20-motor werd geprezen om zijn prestaties, efficiëntie en raffinement. Het won in 2012 en 2013 de International Engine of the Year Award in de categorie 1,6-2,0 liter.
In 2017 werd de N20-motor vervangen door de BMW B48-motor.
De BMW N26 Motor, wat is dat voor een motor?
De BMW N26 is een 4-in-lijn benzinemotor met turbocompressor die van 2012 tot 2016 voor SULEV-voertuigen werd geproduceerd. Hij werd verkocht in staten van de VS met SULEV-wetgeving.De N26 is gebaseerd op de BMW N20, met de volgende wijzigingen:
- Metalen brandstofleidingen (in plaats van rubber)
- Een klep in het ontluchtingssysteem van de brandstoftank om het brandstofsysteem op lekkage te testen
- Een elektronische wastegate
- Grotere katalysatoren
Hier zijn enkele aanvullende details over de N26-motor:
- Verplaatsing: 2,0 liter (122 cu in)
- Paardenkracht: 240-245 pk (177-183 kW)
- Koppel: 258-260 lb⋅ft (350-352 N⋅m)
Toepassingen:
- BMW 328i 2012-2016 (alleen SULEV-staten)
- BMW 428i 2012-2016 (alleen SULEV-staten)
- 2013-2016 BMW X1 28i (alleen SULEV-staten)
Wat is het verschil tussen de BMW motor N20 en de N26?
De BMW N20 en N26 motoren zijn beide 2.0 liter turbocharged viercilinders, maar er zijn enkele belangrijke verschillen:Vermogen en koppel van een BMW motor N20 en N26:
- N20: 245 pk en 350 Nm koppel
- N26: 240 pk en 350 Nm koppel
Emissies van de BMW motor N20 en N26:
- N20: SULEV (Super Ultra Low Emission-voertuig)
- N26: ULEV (voertuig met ultralage emissie)
Andere verschillen tussen de BMW motor N20 en N26:
- N20: Heeft een timingketting
- N26: Heeft een timingriem
N20: Heeft een andere katalysator dan de N26. De katalysator van de N26 is dichter, wat het vermogen bij hoge toerentallen kan beïnvloeden.
Welke motor is beter, de BMW N20 motor of de N26?
Dat hangt af van uw prioriteiten. Als u op zoek bent naar de krachtigste motor, dan is de N20 de betere keuze. Als u op zoek bent naar de schoonste motor, dan is de N20 de betere keuze. Als u op zoek bent naar een motor met lagere onderhoudskosten, dan is de N20 de betere keuze.Let op ivm de BMW motoren N20 en N26:
De N20 en N26 motoren zijn beide gevoelig voor timingproblemen. Het is belangrijk om de timingketting of timingriem regelmatig te controleren en te vervangen.De N26 motor heeft een hoger risico op olielekkage dan de N20 motor.
Conclusie tussen de BMW motoren N20 en N26:
De BMW N20 en N26 motoren zijn beide goede motoren met hun eigen voor- en nadelen. De beste motor voor u hangt af van uw prioriteiten.Extra informatie over de N20 en N26 BMW motor:
U kunt meer informatie over de BMW N20 en N26 motoren vinden op de website van BMW.U kunt ook meer informatie vinden op forums en websites van BMW-liefhebbers.
Wat is timinggereedschap?
Timinggereedschap is een set van gespecialiseerde gereedschappen die worden gebruikt om de timing van een motor te controleren en af te stellen. De timing van de motor is cruciaal voor een optimale werking en prestaties. Het zorgt ervoor dat de kleppen en de ontsteking op het juiste moment openen en sluiten, in overeenstemming met de positie van de zuigers.Er zijn verschillende soorten timinggereedschap, elk met een specifieke functie:
- Nokkenasblokkeerpennen: Deze pennen worden gebruikt om de nokkenassen in een vaste positie te houden tijdens het afstellen van de timing.
- Krukasblokkeerpen: Deze pen wordt gebruikt om de krukas in een vaste positie te houden tijdens het afstellen van de timing.
- Vliegwielblokkeertool: Dit gereedschap wordt gebruikt om het vliegwiel te blokkeren tijdens het demonteren en monteren van de distributieriem.
- Spanningmeter voor distributieriem: Deze meter wordt gebruikt om de spanning van de distributieriem te controleren.
- Distributieriemriemtang: Deze tang wordt gebruikt om de distributieriem te demonteren en te monteren.
- Nokkenasversteller: Dit gereedschap wordt gebruikt om de nokkenas te verstellen tijdens het afstellen van de timing.
- Ontstekingstiminglamp: Dit gereedschap wordt gebruikt om het moment van ontsteking te controleren.
Wanneer wordt timinggereedschap gebruikt?
Timinggereedschap wordt gebruikt in verschillende situaties, waaronder:
- Vervanging van de distributieriem: De distributieriem is een cruciaal onderdeel van de motor die de nokkenas aandrijft. De riem moet periodiek worden vervangen en bij het vervangen is het belangrijk om de timing correct af te stellen.
- Reparatie van de motor: Als er schade is aan de motor, kan het nodig zijn om de timing te controleren en af te stellen.
- Afstelling van de ontsteking: De ontsteking moet op het juiste moment plaatsvinden in de verbrandingscyclus. Timinggereedschap kan worden gebruikt om de ontsteking te controleren en af te stellen.
Enkele tips voor het gebruik van timinggereedschap:
- Lees altijd de instructies die bij het gereedschap worden geleverd.
- Gebruik het juiste gereedschap voor de klus.
- Zorg ervoor dat de motor koud is voordat u begint met het afstellen van de timing.
- Draai de motor nooit met de hand terwijl de distributieriem is verwijderd.
- Controleer de timing altijd twee keer voordat u de motor start.
Hieronder een overzicht van verschillende onderdelen van de auto en een directe link naar de gereedschappen voor dat onderdeel:
- Autogereedschap voor de banden
- Autogereedschap voor de automotor
- Autogereedschap voor de autobeplating, corrosserie
- Autogereedschap voor de remmen
- Autogereedschap voor de autolak
- Autogereedschap voor de autoruiten
- Autogereedschap voor de vloeistoffen in de auto
- Autogereedschap voor het motorblok te reviseren
- Autogereedschap voor de autoveren, schokdempers
- Autogereedschap voor de ophanging en wegligging
Review toevoegen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen