- veilige positie van de hogedrukpomp houden
- de aandrijfketting op het tandwiel behouden
- aanpassen van nokkenas
- krukas
- gebruikte auto's met een mechanische vacuümpomp.
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Blokkeerplaat - VAG - Timing kit - Tijdinstelgereedschap - ASTA (AUTM-08759).
De blokkeerplaat van Trailer and Tools zorgt voor een veilige positie van de hogedrukpomp en de aandrijfketting op het tandwiel. Het hulpmiddel dat wordt gebruikt bij het aanpassen van nokkenas, krukas en gebruikte auto's met een mechanische vacuümpomp.
Wat is een blokkeerplaat?
Een blokkeerplaat, ook wel variateur blokkeerplaat genoemd, is een gereedschap dat gebruikt wordt bij het sleutelen aan scooters met een CVT (Continu Variabele Transmissie).Het helpt om de poulie (variateur) vast te houden zodat deze niet meedraait tijdens het los- of vastdraaien van de moer op de krukas. Dit zorgt ervoor dat je makkelijker en veiliger aan je scooter kunt sleutelen.
Blokkeerplaten zijn met name geschikt voor scooters met een GY6 motorblok, maar er bestaan ook universele blokkeerplaten die op meerdere types motoren passen.
Een blokkeerplaat bij de distributieset van auto's is:
Een blokkeerplaat, ook wel distributieblok genoemd, is een metalen plaat die in de distributieketting of -riem van een auto wordt geplaatst. De functie van de blokkeerplaat is om te voorkomen dat de ketting of riem van de tandwielen afloopt, wat ernstige motorschade kan veroorzaken.De blokkeerplaat wordt meestal geplaatst wanneer de distributieketting of -riem wordt vervangen. Dit zorgt ervoor dat de ketting of riem op de juiste spanning staat en niet kan verschuiven tijdens het installeren. De blokkeerplaat kan ook worden gebruikt om de distributieketting of -riem te blokkeren tijdens het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan de motor.
Er zijn verschillende soorten blokkeerplaten, afhankelijk van het type auto en de distributieketting of -riem die wordt gebruikt. De meeste blokkeerplaten zijn gemaakt van staal of aluminium en hebben een of meer gaten waardoor de ketting of riem kan worden gestoken. De blokkeerplaat wordt vervolgens met bouten of moeren op de motor bevestigd.
Wanneer moet je de blokkeerplaat gebruiken?
- Bij het vervangen van de distributieketting of -riem: De blokkeerplaat zorgt ervoor dat de ketting of riem op de juiste spanning staat en niet kan verschuiven tijdens het installeren.
- Tijdens het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan de motor: De blokkeerplaat kan worden gebruikt om de distributieketting of -riem te blokkeren, zodat deze niet kan bewegen tijdens het werken aan de motor.
Waar kan je een blokkeerplaat kopen?
- Autodealers: De meeste autodealers verkopen blokkeerplaten voor hun automodellen.
- Gereedschapswinkels: Gereedschapswinkels verkopen blokkeerplaten voor verschillende automerken en -modellen.
- Online retailers: Er zijn verschillende online retailers die blokkeerplaten verkopen, zoals Trailer and Tools in Hengelo overijssel.
Tips voor het gebruik van een blokkeerplaat:
- Lees de instructies: Lees de instructies die bij de blokkeerplaat worden geleverd voordat je deze gaat gebruiken.
- Gebruik de juiste blokkeerplaat: Zorg ervoor dat je de juiste blokkeerplaat voor jouw automodel en -motor gebruikt.
- Controleer de spanning: Controleer de spanning van de distributieketting of -riem nadat je de blokkeerplaat hebt geplaatst.
- Wees voorzichtig: Wees voorzichtig bij het werken met de distributieketting of -riem. Deze onderdelen kunnen onder spanning staan ​​en ernstige verwondingen veroorzaken.
Belangrijk:
- Het is belangrijk om de instructies van de autofabrikant te volgen bij het vervangen van de distributieketting of -riem.
- Als je niet zeker weet hoe je de blokkeerplaat moet gebruiken, neem dan contact op met een gekwalificeerde monteur.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen