Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Bosch Diesel injectiepomp doppen set - 3 delig - Brandstofpomp dop - ASTA (AUTM-08723).
Een speciale doppen set van Trailer and Tools om BOSCH-injectiepompen te verwijderen of te installeren. Alle drie de doppen zijn voorzien van een ½" aandrijfvierkant. Dit systeem van BOSCH wordt ook gebruikt bij de VAG-Group.
Specificaties:
- Materiaal : Chroom Vanadium
- Aansluiting : 1/2''
Inhoud :
Dopsleutel, 3-kant, 13 mm
- Deksel schroef bij een Bosch Verdeler-injectiepomp
- Aandrijving: 12,5 (1/2) binnen-4-kant
Dopsleutel, 3-kant, 26 mm
- Centrale schroef (hogedruk) bij Bosch VE en VP pompen
- Aandrijving: 12,5 (1/2) binnen-4-kant
Dopsleutel, met 2 vlakken, 12,4 mm
- Drukventiel bij Bosch VP37 pompen
- Aandrijving: 12,5 (1/2) binnen-4-kant
Wat is dieselpomp in een auto?
Een dieselpomp is een essentieel onderdeel van een dieselmotor en zorgt ervoor dat de diesel op de juiste manier wordt ingespoot.Het heeft twee belangrijke taken:
- Brandstoftoevoer: De dieselpomp pompt de diesel uit de brandstoftank naar de motor. In sommige auto's kan er zelfs een tweede pomp in de tank zitten die de diesel alvast voorpompt.
- Injectiedruk: De pomp zorgt er ook voor dat de diesel onder hoge druk wordt ingespoten in de verbrandingskamers van de motor. Hierdoor vernevelt de diesel goed en kan hij efficiënt verbranden.
Als de dieselpomp kapot is, kan dit leiden tot verschillende problemen, zoals:
- Motor stottert of loopt onregelmatig
- Vermogensverlies
- Problemen met starten
Waar dient een verstuiver van dieselmotoren voor?
Verstuivers zijn er voor de inspuiting van brandstof in jouw auto. Een verstuiver is een onderdeel wat qua vorm op een pen lijkt. De functie van de verstuiver is om onder hoge druk brandstof in de cilinder te spuiten. Hierbij praten we over een uiterst nauwkeurig proces. Het is namelijk belangrijk dat:
-
De brandstof met grote kracht ingespoten wordt omdat de druk hoger dient te zijn dan de druk in de cilinder. Er is nog geen honderdste van een seconde beschikbaar voor de inspuiting en verbranding.
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen