- 1 x krukas slot pin en wijzerplaat gauge adapter T10170A
- 1 Set Nokkenasregelaar regelklep als T10352, T19352/1,T19352/2
- 1 x gereedschap voor het vasthouden van de krukas als T10355A
- 1x Timing Chain Press Cover Piece T10368
- 4 x borgingpennen voor nokkenas als T40196
- 1x Set van Nokkenassloten als T40271
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRA (AUTM-03851).
Speciaal autogereedschap van Trailer and Tools voor motorwerkzaamheden en vervanging van de distributieketting bij auto's van VAG groep met de motoren 1.8 en 2.0 TSi en TFSi. Voor het instellen van de motor op BDP, er zitten vergrendelgereedschappen in voor beide soorten distributiekettingspanners en montage gereedschap voor de oliepompketting spanner. En demontage gereedschap voor het verwijderen van de nokkenas regelklep. Onderaan de pagina een videofilmpje met gebruik van de set.
Inhoud van deze set:
- 1 x krukas slot pin en wijzerplaat gauge adapter T10170A;
- 1 Set Nokkenasregelaar regelklep als T10352, T19352/1,T19352/2.
- 1 x gereedschap voor het vasthouden van de krukas als T10355A; 1x Timing Chain Press Cover Piece T10368;
- 4 x borgingpennen voor nokkenas als T40196; 1x Set van Nokkenassloten als T40271;
- 1x set van 2 spanpennen als T40267; 1x afdichtingsgereedschap voor krukas T10354; 1x vergrendelingspin T10060A ; 1x set van 3 vergrendelingspinnen T40011 ; 1x gordelspanner locking tool T40098 , 1x Dial Gauge Indicator VAS6079
-
Gebruik voor het corrigeren van de positie van de nokkenas en de timing van de krukas.
-
Viercilinder EA888 benzine motoren: 1.8 R4 16v TSI/TFSI, 2.0 R4 16v TSI/TFSI
-
Toepassingen: 2006 ~ 2013 voor VAG serie TSI, TFSI EA888 motor (1.8L, 2.0L).
-
Motorcode: BYT, BZB, CABA, CABB, CABD, CABD, CADA, CAEA, CAEB, CAWA,
Deze set is geschikt voor de volgende modellen :
​
1.8 R4 16v TSI/TFSI (EA888)
- Audi: TT Mk2 (8J), A3 (8P), A3 Cabriolet, A4 (B7), A4 (B8), A5, Q5
- SEAT: Leon Mk2 (1P), Altea XL, Altea, Toledo, Exeo, Leon ST
- Skoda: Yeti, Octavia II, Octavia III, Superb Mk2 (3T)
- Volkswagen: Jetta Mk5/Sagitar, Passat B6, Passat CC
2.0 R4 16v TSI/TFSI (EA888)
- Volkswagen: Golf Mk5 GTI, Golf Mk6 GTI, Jetta Mk5, Jetta Mk6, Passat B6, CC, Scirocco, Tiguan, Eos, Sharan, Kever, Amarok, T5
- Audi: A3 (8P), A3 Cabriolet, TT, A4 (B8 ), Q5, A5, Audi TT Mk2 (8J), Q3, S3,S1, A6
- Skoda: Superb Mk2 (3T), Octavia II, Octavia III
- SEAT: Altea Freetrack, Leon FR, Exeo, Alhambra, Altea XL, Altea, Toledo, Leon Cupra
- Compatibel met Audi A3 2.0T (2008-2013 );
- Compatibel met Audi A3 quattro 2.0T (2009-2013 ) ;
- Compatibel met Audi A4 2.0T (2009-2015 );
- Compatibel met Audi A4 quattro 2.0T (2009-2015);
- Compatibel met Audi A5 2.0T (2010-2015 );
- Compatibel met Audi A5 quattro 2.0T (2010-2015 );
- Compatibel met Audi A6 2.0T (2012-2015);
- Compatibel met Audi A6 quattro 2.0T (2013-2015);
- Compatibel met Audi Q5 2.0T (2011-2015 );
- Compatibel met Audi TT 2.0T (2009 ) ;
- Compatibel met Audi TT Quattro 2.0T (2009-2015) ;
- Compatibel met Audi Allroad 2.0T (2013-2015) ;
- Compatibel met Volkswagen Beetle 2.0T (2012-2013 ) ;
- Compatibel met Volkswagen EOS 2.0T (2009-2015 ) ;
- Compatibel met Volkswagen GTI 2.0T (2008-2014 );
- Compatibel met Volkswagen Jetta 2.0T (2008-2013 );
- Compatibel met Volkswagen Passat B6 2.0T (2008-2010 );
- Compatibel met Volkswagen Tiguan 2.0T (2009-2015);
- Compatibel met Volkswagen CC 2.0T (2009-2015 ).
Motorcodes:
- BYT, BZB, CABA, CABB, CABD, CADA, CAEA, CAEB, CAWA, CAWB, CBFA, CCTA, CCZA, CCZB, CCZC, CCZD, CDAA, CDAB, CDHA, CDHB, CDNB, CDNC, CDND, CESA, CETA, CFKA, CGYA, CJEB, CJBA, CJSB.
OEM:
- T10352, T10352-1, T10352-2, T 10352-3, T10352-4, T10368, T40196, T10354, T10060A, T40011, T40098, T40267, T40271
Bron: youtube....2x met de linkermuisknop op het filmpje klikken om hem groot te bekijken.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen