- De sleutel tot de schokdemper 21m
- De pin voor de tandriem dichtheid: een diameter van 4.4mm
- Blokkeren van de krukas en nokkenas
- VAG V6 en V8 TDI
- 2.5 en 3.3 motoren
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Distributieset - VAG V6 en V8 TDI 2.5 en 3.3 TDI - Blokkeerset krukas en nokkenas- Timingset - afstelset GEKO (AUTM-03759).
Een timingset, blokkeerset van Trailer and Tools voor het blokkeren van de krukas en nokkenas van AUDI, VW. Om de krukas en de nokkenas te vergrendelen bij werkzaamheden aan de motor zoals:- Distributieriem vervangen
- Demontage van de cilinderkoppen enz.
Inhoud van deze afstelset voor de 2.5 V6 en 3.3 V8 TDI Motoren:
- Steungeleiders aan de voorkant
- Krukasborgpen
- Nokkenasafstelplaten
- Injectiepompborgpen
- Spanneraansluiting
- Spannerborgpen
- De set bevat een extra pin voor het vergrendelen van de brandstofpomp en een Lambda-offset-zuurstofsensorsleutel 22 mm.
- Blokkeren van de krukas voor Audi, voor benzinemotoren 2.8 V30, 2.7 Turbo, 4.2 V40, 4.2, 5.2 FSI, 2.4, 2.6, 2.7, 2.8, 4.2, 6.0
- Voor benzinemotoren 2.5, 2.7, 3.0 TDI, 3.0 TDI CR,
- VW 4.0 W8, 4.2 FSI, 2.8, 4.2, 6.0, voor motoren 2.5, 3.0 TDI, 3.0 TDI PD, 3.0 TDI CR
- Blokkeren nokkenas motor Audi 2.5 TDI, VW 2.5 TDi
- Hulpmiddel voor het verwijderen van het voorpaneel voor Audi, voor benzinemotoren 1.6, 1.8, 2.0, 2.4, 2.6, 2.8, 3.0, 4.2, 2.8 V30, 2.0 FSI, 2.0 TFSI, 1.8, 2.7
- Turbo, Engine 2.0 TD. 1.9, 2.5 TDI, 1.9, 2.0 TDI PD,
- Voor VW 1.8 Turbo benzinemotoren, 1.6, 1.8, 2.0, 2.8, voor motoren 1.9 TDI PD, 1.9, 2.5 TDI
- De sleutel tot de schokdemper 21m
- De pin voor de tandriem dichtheid: een diameter van 4.4mm
Geschikt voor de auto modellen:
- Audi 80 de Quattro, 100, 100 van de Quattro, 200, A4, A4 Cabrio, A4 Qattro, A6, A6 Allroad, A6 Quattro, A8, Allroad,
- Coupe Quattro, Q7, R8, RS4, RS6, S4, S4 Cabrio, S5 , S5 Cabrio, S6, S8
- VW Bora, Golf Cabrio, Passat, Phaeton, Sharan, Tuareg
- AUDI: A4, A6, A8, Allroad 2,5 V6 TDI (97-08) oraz A8 3,3 V8 TDI
VW: Passat 2,5 V6 TDI (98-05)
SKODA: Superb 2,5 V6 TDI (02-08)
Motorcode Audi:
- ABC, AAH, AMX, APR, ATX, ACK, ALG, AQD, AYM, AKE, BCZ, BDG, BDH, BAU, BFC, AKN, AFB, BPP, BSG, BKN, BDV, AMM, APS, ALF, AGA, AJG, AML, APZ, ARJ, ASB, CAPA, AGB, AJK, ALW, ASM, APC, ARN, AGE, BVJ, BNG, AYM, BDH, BMZ, BMK, AZA, BES, ARE, BAT, AWN, ASG, ARS, ARU, AVN, AUW, AQF, ASE, BSB, BTH, AZC, BAS, BAR, BUN, BUG, BYH, BNS, ASJ, AZR, BUH, BRV, BCY, AGB, AZB, BHF, BBK, CAUA, BXA, ANK, AQJ, BSM, AQH, APU, DE, AWA, AFF, AHH, 1Z/AHU, AFN, AVG, BKE, AWX, BRB, AVB, AVF, ATJ, AJM, BVF, BRC, BRF, BNA, BRE, BLB, BPW, BVA, BVG, BUL, BPG, BPJ, BWE, BGB, AMB, BEX, AVJ, BFB, AJL, ANB, AWT, AEB, ALZ, ANA, AHL, ARM, ADP, APT, ARG, AVV, ADR, ALT, AFV, CCLA, CCWA, CTYA, CMPA
Motorcode VW:
- BDH, BAU, AKN, AFB, BDN, AMX, BBG, AGE, AMX, APR, ATX, ACK, ALG, AQD, CARA, BMK, BAN, BRP, BTT, BAP, BRN, BAR, CASA, BUN, BKS, CASB, BHX, AXQ, BJN, ATU, AWG, AWF, AVG, AHU, AHH, AKN, BDH, BDG, AVF, AWX, AVB, AJM, ATJ, AEB, ANB, APU, ALZ, ADP, AHL, ARM, ANA, ADR, ARG, APT, AZM, AMX, SSG, ALG, AQD, ACK, AGE, AFN, Z1/AHU, CATA, CDYB, CAND
OEM-gereedschappen:
- 3078, 3242, 3359, 3369, 3458, T30052, T30092, T30094, T40011
VAG V6 en V8 TDI 2.5 en 3.3 TDI motoren:
De 2.5L V6 TDI-motor is een turbocharged direct-injection dieselmotor die door de Volkswagen Group is geproduceerd. Het werd voor het eerst geïntroduceerd in 1997 en is gebruikt in een verscheidenheid aan Audi-, Volkswagen- en Skoda-modellen. De motor is verkrijgbaar in verschillende vermogensniveaus, van 150 pk tot 180 pk.De 3.3L V8 De TDI-motor is ook een turbocharged direct-injection dieselmotor die door de Volkswagen Group wordt geproduceerd. Het werd voor het eerst geïntroduceerd in 2003 en is gebruikt in een verscheidenheid aan Audi- en Volkswagen-modellen. De motor is verkrijgbaar in verschillende vermogensniveaus, van 224 pk tot 250 pk.
Zowel de 2.5L V6 TDI- als de 3.3L V8 TDI-motoren staan ​​bekend om hun vermogen, koppel en brandstofefficiëntie. Ze worden beschouwd als enkele van de beste dieselmotoren die ooit zijn geproduceerd.
Specificaties van de VAG 2.5 V6 tdi motor en de 3.3 l V8 tdi motor:
2,5L V6TDI
- Cilinderinhoud: 2496 cc
- Boring één slag: 81 x 77,4 mm
- Compressieverhouding: 19,5:1
- Vermogen: 150-180 pk
- Paddock: 295-332 lb-ft
- Brandstofverbruik: 28-34 mpg (combinatie)
3.3L V8TDI
- Cilinderinhoud: 3328 cc
- Boring één slag: 83 x 92,8 mm
- Compressieverhouding: 17,5:1
- Vermogen: 224-250 pk
- Paddock: 406-443 lb-ft
- Brandstofverbruik: 24-30 mpg (combinatie)
Toepassingen van de VAG motoren 2.5L V6 TDI en de 3.3L V8 TDI motor:
2.5L V6TDI
- Audi A4 (1997-2005)
- Audi A6 (1997-2005)
- Audi A8 (1999-2003)
- Volkswagen Passat (1998-2005)
- Skoda Superb (2002-2008)
3.3L V8TDI
- Audi A8 (2003-2007)
- Volkswagen Phaeton (2003-2006)
- Touareg (2003-2010)
De 2.5 V6 TDI motor, wat is dit voor een motor?
De 2.5 TDI V6-motor is een 2,5-liter V6-dieselmotor met directe injectie (TDI) met turbocompressor en werd van 1997 tot 2007 door de Volkswagen-groep geproduceerd. Hij werd gebruikt in een verscheidenheid aan Audi-, Škoda- en Volkswagen-voertuigen.De motor staat bekend om zijn soepele werking, sterke vermogen en goede brandstofzuinigheid. Het is echter ook bekend dat er enkele betrouwbaarheidsproblemen zijn, zoals nokkenasslijtage en injectorproblemen.
Hier zijn enkele specificaties van de 2.5 TDI V6-motor:
- Verplaatsing: 2.496 liter (152,3 cu in)
- Vermogen: 150–180 pk (110–132 kW; 148–177 pk) bij 3500–4000 tpm
- Koppel: 310-370 N⋅m (230-273 lb⋅ft) bij 1900-2500 tpm
- Brandstofverbruik: 7,0–8,0 l/100 km (33–35 mpg VS) gecombineerd
De 3.3 V8 TDI Motor, wat is dit voor een motor?
De 3.3 TDI V8-motor is een V8-dieselmotor met directe injectie en turbocompressor die van 1999 tot 2008 door de Volkswagen-groep werd geproduceerd. Hij werd gebruikt in een verscheidenheid aan Audi-, Volkswagen- en Porsche-voertuigen, waaronder de Audi A8, S8, Volkswagen Phaeton, en Porsche Cayenne.De 3.3 TDI V8 is een krachtige en soepele motor die 224 pk (165 kW) en 443 lb-ft (598 Nm) koppel produceert. Hij staat bekend om zijn uitstekende brandstofverbruik, vooral voor een V8-motor. Het is echter ook een relatief complexe en dure motor in onderhoud.
Hier zijn enkele specificaties van de 3.3 TDI V8-motor:
- Cilinderinhoud: 3.267 cc (200,0 cu in)
- Vermogen: 168–230 kW (225–310 pk)
- Koppel: 480-550 N⋅m (354-406 lb⋅ft)
De 3.3 TDI V8 wordt niet meer geproduceerd, maar blijft een populaire keuze voor autoliefhebbers die op zoek zijn naar een krachtige en zuinige dieselmotor.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen