Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
23% KORTING
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA

Afstelset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA

MERK: ASTA/SATRA

Afstelset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA (AUTM-05851).


Artikelnummer:AUTM-05851 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5905178772696

Varianten van dit product
timingset VAG, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkeer set, afstel set, af stel set
distributieset - blokkeerset - Afstelset - Distributie set, Timingset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI
45,00 *
115,00
universele timingset, blokkeer set, tijd afstelset, timing set, afstel set
Universele distributie gereedschap, Timingset, 19 delig
62,50 *
92,50
waterpomp demontageset vw, vw demontageset waterpomp, waterpomp set
Waterpomp demontageset voor Volkswagen VAG VW T5, LT
42,50 *
55,00
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.2/1.4/1.6 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi - FSi Timingset - 1.2 - 1.4 - 1.6 motor - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
45,00 *
55,00
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA
Timingset - Blokkeerset - distributieset VAG 1.2 TSi en TFSi - SATRA
20,00 *
35,00
Spanrolsleutel - Servo pomp sleutel - Tandriem sleutel - Timing sleutel - ASTA
Spanrolsleutel - Servo pomp sleutel - Tandriem sleutel - Timing sleutel - ASTA
10,00 *
15,00
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA
35,00 *
55,00
VAG Timingset - 1.4 - 1.6 - 2.0 TDI - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
VAG Timingset - 1.4 - 1.6 - 2.0 TDI - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
35,00 *
55,00
VAG Timingset - VW-AUDI 2.5 TDI V6 en AUDI A8 3.3 TDI V8-motor - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
VAG Timingset - VW-AUDI 2.5 TDI V6 en AUDI A8 3.3 TDI V8-motor - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
20,00 *
25,00
Nokkenas draai gereedschap - VAG 1.8 en 2.0 tfsi - Nokkenasgereedschap - SATRA
Nokkenas draai gereedschap - VAG 1.8 en 2.0 tfsi - Nokkenasgereedschap - SATRA
10,00 *
12,50
VAG en mercedes brandstofleiding sleutel - Leidingtang voor 2.0 - 2.7 - 3.0 TDI + CR- Brandstofkoppeling tang - ASTA
VAG en mercedes brandstofleiding sleutel - Leidingtang voor 2.0 - 2.7 - 3.0 TDI + CR- Brandstofkoppeling tang - ASTA
35,00 *
40,00
VAG Timingset - 1.0/1.2/1.4 TFSI - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
VAG Timingset - 1.0 - 1.2 - 1.4 TFSI - distributieset  - Distributie blokkeerset - SATRA
35,00 *
50,00
VAG Timingset - Distributie gereedschap - motoren 1.2 - 1.4 - 1.6 - 1.9 - 2.0 TDi PD - CR   ASTA
VAG Timingset - Distributie gereedschap - motoren 1.2 - 1.4 - 1.6 - 1.9 - 2.0 TDi PD - CR ASTA
35,00 *
50,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRADistributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFS
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRA
55,00 *
70,00
Krukas blokkeer set - Timingset - Injectie pomp kit - Afstelset - VAG 1.2/ 1.4/ 3.0L TDi - ASTA
Krukas blokkeer set - Timingset - Injectie pomp kit - Afstelset - VAG 1.2/ 1.4/ 3.0L TDi - ASTA
15,00 *
20,00
Timingset - Distributie set - VAG 2.5 / 4.9D / TDI PD VW T5 / Touareg / Phaeton - SATRA
Timingset - Distributie set - Afstelset VAG 2.5 - 4.9D - TDI PD VW T5 - Touareg - Phaeton - SATRA
135,00 *
225,00
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDi PD - GEKO
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2 - 1.4 - 1.6 - 1.9 - 2.0 TDi PD - GEKO
17,50 *
22,50
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
45,00 *
55,00
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.2/1.4/1.6 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - GEKO
Afstelset VAG TFSi / FSi Timingset - 1.2 - 1.4 - 1.6 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - GEKO
45,00 *
55,00
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - ASTA
Timingset - Blokkeergereedschap - afstelset VAG 1.2 TSi, TFSi - ASTA
25,00 *
35,00
Olieafzuigslang - M32x2.0 - VAG - Olieafvoer slang - ASTA
Olieafzuigslang - M32x2.0 - VAG - Olieafvoer slang - ASTA
42,50 *
50,00
Koplamp afstelgereedschap - VAG - Koplamp afstelsleutel - ASTA
Koplamp afstelgereedschap - VAG - Koplamp afstelsleutel - ASTA
17,50 *
22,50
VAG Nokkenas blokkeer sleutel set - Afstel sleutel - Tijdafstelsleutel - ASTA
VAG Nokkenas blokkeer sleutel set - Afstel sleutel - Tijdafstelsleutel - Afstelset ASTA
125,00 *
150,00
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2/1.4/1.9/2.0 TDi SDi - GEKO
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2 - 1.4 - 1.9 - 2.0 TDi SDi - GEKO
30,00 *
40,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
100,00 *
150,00
Spanrolsleutel - Servo pomp sleutel - Tandriem sleutel - Timing sleutel - GEKO
Spanrolsleutel - Servo pomp sleutel - Tandriem sleutel - Timing sleutel - GEKO
10,00 *
15,00
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi 4.0 TFSI - ASTA
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi 4.0 TFSI - ASTA
135,00 *
150,00
Timing tool VAG 1.4 - 1.6 FSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
Timing tool VAG 1.4 - 1.6 FSI - Blokkeerset - Afstelset - Timingset GEKO
12,50 *
15,00
Vliegwiel slot - Ford, Peugeot en Volvo 2.0 en 2.2 - Timingset - Afstelset - Blokkeerset - SATRA
Vliegwiel slot - Ford, Peugeot en Volvo 2.0 en 2.2 - Timingset - Afstelset - Blokkeerset - SATRA
12,50 *
17,50
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - SATRA
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - SATRA
45,00 *
55,00
Distributieketting slijtage test set - VAG 1.2 en 1.4 TFSi - Testgereedschap distributie ketting - ASTA
Distributieketting slijtage test set - VAG 1.2 en 1.4 TFSi - Testgereedschap distributie ketting - ASTA
180,00 *
200,00
Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA
Afstelset - VAG 1.2 TSI - Timing tool adapter set - Timingset - ASTA
125,00 *
145,00
Adviesprijs € 110,00
85,00 incl. BTW *
€ 70,25 excl. BTW
Voorraad: 4 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje
  • Nokkenasblokkeergereedschap Houdgereedschap voor krukaspoelie
  • Vergrendelgereedschap kettingspanner
  • Draaiadapter voor krukaspoeliebout M14 spline dopsleutel 1/2" aandrijving
  • Houdgereedschap voor nokkenasversteller
  • Nokkenasblokkeergereedschap Gereedschap voor het vasthouden en draaien van de nokkenas
  • Krukasborgpen Krukasborgpen

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Afstelset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA (AUTM-05851).

Timing gereedschap voor riemaangedreven, kettingaangedreven 2.5L FSi (5 cilinder), 2.8 FSi, 3.0 TFSi, 2.4, 3.2 V6 FSi benzinemotoren gemonteerd op Porsche, VAG en Audi V6, V8, V10 benzinemotoren. Speciaal ontworpen om de aandrijfketting van de nokkenas te controleren, af te stellen of de motor in de juiste distributiepositie te vergrendelen voor het verwijderen en vervangen van de ketting. Set bevat alle benodigde gereedschappen voor het instellen van de motortiming bij het vervangen van de cilinderkoppakking, distributieketting of nokkenas. Geleverd in een kunststof opbergkoffer.

Inhoud:

  • Nokkenasblokkeergereedschap
  • Houdgereedschap voor krukaspoelie
  • Vergrendelgereedschap kettingspanner
  • Nokkenasblokkeergereedschap
  • Gereedschap voor het vasthouden en draaien van de nokkenas
  • Houdgereedschap voor nokkenasversteller
  • Draaiadapter voor krukaspoeliebout
  • M14 spline dopsleutel 1/2" aandrijving
  • Krukasborgpen
  • Krukasborgpen

Geschikt voor de volgende modellen:
Audi:

  • A4 (2004-2009), A4 Cabrio (2004-2009), A4 (2011-2015)
  • A5 (2007-2017)
  • A6 (2004-2009), A6 (2007-2018)
  • A7 (2010-2018)
  • A8 (2005-2010), A8 (2010-2018)
  • Q7 (2010-2018)
  • S4 (2009-2017)
  • S5 (2010-2017)
  • Q5 (2008-2017)
  • SQ5 (2013-2018)

Porsche:

  • Cayenne (2010-2014)
  • Panamera (2011-2013)

Volkswagen:

  • Touareg (2010-2014)

Motorcodes:

  • 2.4 FSI - BDW
  • 2.5 FSI - CLXB, CPAA
  • 2.8 FSI - BDX, CCDA, CCEA, CHVA, CJBA, CNYA
  • 3.0 TFSI - CAJA, CAKA, CCAA, CGEA, CGFA, CGWA, CGWB, CGWC, CGWD, CGXB, CGXC, CHMA, CHMB, CJTA, CJTB, CJTC, CJWC, CMDA, CMUA, CNAA, CREA, CREC, CRED, CTTA, CTUA, CTUD, CTVA, CTWA, CTWB, CTXA, M06/EC
  • 3.2 FSI - AUK, BKH, BPK, CALA, CALB

OEM:

  • T40070
  • T10355
  • T40071
  • T40133
  • T40269
  • T40079
  • T40058
  • T10035
  • T40069
  • T3242

Brandstof type:

  • Benzine

Timingset of Afstelset voor VAG Motoren: Een Uitleg
Wat is een timingset?

Een timingset, ook wel afstelset genoemd, is een verzameling speciaal ontworpen gereedschappen die nodig zijn om de distributie van een motor nauwkeurig af te stellen. De distributie zorgt ervoor dat de kleppen in de motor op het juiste moment open en dicht gaan, zodat de verbranding van het brandstofmengsel op het juiste moment plaatsvindt.

Waarom is een timingset belangrijk voor VAG motoren?

  • Nauwkeurige afstelling: VAG motoren, zoals die van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda, vereisen een zeer nauwkeurige afstelling van de distributie. Zelfs een kleine afwijking kan leiden tot slechte prestaties, verhoogd brandstofverbruik en in ernstige gevallen motorschade.
  • Onderhoud: Bij het vervangen van de distributieriem of ketting is het essentieel om de distributie opnieuw af te stellen. Hiervoor zijn de speciale gereedschappen uit de timingset nodig.
  • Reparaties: Ook bij andere reparaties aan de motor, zoals het vervangen van de koppakking, kan het nodig zijn de distributie opnieuw af te stellen.

Wat zit er in een timingset?

De samenstelling van een timingset kan per motormodel verschillen, maar over het algemeen bevat deze set:

  • Borgpennen: Deze pennen worden gebruikt om de krukas en nokkenas in de juiste positie te vergrendelen tijdens het afstellen.
  • Vergrendelingsgereedschap: Dit gereedschap zorgt ervoor dat de nokkenassen tijdens het afstellen niet kunnen verschuiven.
  • Meetinstrumenten: Soms zijn er meetinstrumenten bijgeleverd om de afstelling nog nauwkeuriger te controleren.

Wanneer heb je een timingset nodig?

  • Vervanging distributieriem of ketting: Dit is de meest voorkomende reden om een timingset te gebruiken.
  • Reparatie van de koppakking: Bij het vervangen van de koppakking moet de distributie vaak opnieuw worden afgesteld.
  • Andere motorrevisies: Ook bij andere ingrijpende reparaties aan de motor kan het nodig zijn de distributie opnieuw af te stellen.

Waarom zelf een timingset gebruiken?

  • Kostenbesparing: Door zelf de distributie af te stellen, kun je vaak kosten besparen.
  • Meer inzicht in je auto: Het zelf uitvoeren van deze klus geeft je een beter inzicht in de werking van je auto.

Waarschuwing voor het gebruik van een timingset bij een auto:

Het afstellen van de distributie is een precisiewerkje. Als je niet zeker bent van jezelf, is het verstandig om deze klus over te laten aan een ervaren monteur. Een verkeerde afstelling kan leiden tot ernstige motorschade.

Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 

Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 

Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.

Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. 
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen