- Het vergrendelen van de nokkenas, het draaien,tc.
- installeren en verwijderen van de krukaspoelie
- 2 x nokkenasblokkeergereedschap te gebruiken als OEM 651589014000
- 1 x krukaspoelie-blokkeergereedschap voor OEM-gebruik 651589004000
- Gereedschap voor het installeren en verwijderen van nokkenassen
- Gereedschap voor het testen en afstellen van de nokkenastiming
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Mercedes M651 diesel Timingset - Blokkeerset - 1.8 - 2.1 CDi - Afstel set - ASTA (AUTM-06510).
Een professionele timingset van Trailer and Tools voor de Mercedes. Geschikt voor het positioneren van de nokkenassen en het draaien van de krukas en het vergrendelen van de poelies bij auto's met een distributieketting. De kit bevat ook een slot voor de balansas en stelpennen.
inhoud van deze set:
- 2 x nokkenasblokkeergereedschap te gebruiken als OEM 651589014000
- 1 x krukaspoelie-blokkeergereedschap voor OEM-gebruik 651589004000
- Gereedschap voor het installeren en verwijderen van nokkenassen
- Gereedschap voor het testen en afstellen van de nokkenastiming
- Het vergrendelen van de nokkenas, het draaien, installeren en verwijderen van de krukaspoelie, etc.
Geschikt voor de Mercedes-Benz-modellen:
- A-Class
- C Class
- CLA
- E-Class
- GLK
- M-Class
- S-Class
- Sprinter
- SLK
- Viano
- Vito
- W176 – W246 Een 180 CDI
- Een 180 CDI BlueEfficiency
- Een 200CDI
- Een 200 CDI BlueEfficiency
- Met V639 Vito 110 CDI
- W906 Sprinter 210 CDI – 310 CDI – 510 CDI
- Sprinter 210 BlueTec – 310 BlueTec – 510 BlueTec
- Sprinter 213 CDI – 313 CDI – 513 CDI
- Sprinter 213 BlueTec – 313 BlueTec – 413 BlueTec – 513 BlueTec
- Met S204 C 180 CDI
- C 180 CDI BlueEfficiency
- C 200 CDI – C 200 CDI BlueEfficiency
- W/V447 V 200 CDI – C 117 CLA 200 CDI – X 156 GLA 200 CDI – W 176 A 200 CDI – W 246 B 200 CDI
- W/S212 E 200 CDI – E 200 CDI BlueEfficiency – E 200 BlueTec
- W/V639 Viano 2.0 CDI – Vito 113 CDI – X 204 GLK 200 CDI BlueEfficiency enz
- A-Klasse W176 180/200/220 CDI
Geschikt voor motoren met motor codes:
- 51.901, 651.910, 651.911, 651.912, 651.913, 651.916, 651.922, 651.924, 651.925, 651.930, 651.940, 651.955, 651.956, 651.957, 651.960, 651.961, 651.980
Motor Type / Kenletter
- M651 1.8 - 2.1 CDI diesel motoren (2009 - 2014)
OEM nummers:
- 651589014000
- 651589004000
Originele onderdeelnummers en fabrikanten nummers dienen enkel ter vergelijking. Hoogste kwaliteit voor een lange levensduur in het dagelijks gebruik in werkplaatsen en is nodig bij het vervangen van de distributieketting.
De Mercedes M651-motor is een 1,8-liter en 2,1-liter vier-in-lijn turbodieselmotor die van 2007 tot 2015 in verschillende Mercedes-Benz-modellen werd gebruikt. Deze motor werd ook aangetroffen in sommige Sprinter- en Vito-bestelwagens.
Een distributieset is een verzameling onderdelen die bij een viertaktmotor de krukas en nokkenas gesynchroniseerd houden. De distributieset omvat doorgaans een distributieriem of -ketting, een spanrol en een spanrol.
De Mercedes M651 distributieset bestaat vaak uit de volgende onderdelen:
TijdskettingKrukastandwiel
Nokkenas tandwielen
Spanrol
Spanrol
Pakkingen en afdichtingen
Aftermarket-distributiesets voor de Mercedes M651-motor zijn verkrijgbaar bij verschillende fabrikanten. Om de betrouwbaarheid van uw motor te garanderen, is het belangrijk om een ​​hoogwaardige distributieset van een gerenommeerde fabrikant te kiezen.
Het vervangen van de timingset op een Mercedes M651-motor is een complexe procedure die alleen door een gekwalificeerde monteur mag worden uitgevoerd. Als u deze reparatie niet zelf wilt uitvoeren, kunt u uw auto het beste naar een Mercedes-Benz-dealer of een onafhankelijke monteur brengen.
De mercedes M651, wat is dat voor een motor?
De Mercedes M651, ook bekend als de OM651, is een viercilinder dieselmotor die door Mercedes-Benz is geproduceerd tussen 2008 en 2021.Enkele belangrijke kenmerken:
Cilinderinhoud: 2.143 cm³Vermogen: 109 tot 231 pk
Koppel: 250 tot 500 Nm
Brandstofverbruik: 4,5 tot 6,5 l/100 km
Emissienorm: Euro 5 en Euro 6
Toepassingen: Mercedes-Benz C-Klasse, E-Klasse, S-Klasse, CLS-Klasse, CLK-Klasse, ML-Klasse, GLK-Klasse, Sprinter en Vito
Varianten:
Er zijn verschillende varianten van de M651-motor geproduceerd, met verschillende vermogens- en koppelniveaus. De meest krachtige variant is de 231 pk sterke versie die in de C-Klasse AMG en E-Klasse AMG werd gebruikt.Technologie:
De M651-motor is voorzien van een aantal geavanceerde technologieën, waaronder common-rail directe injectie, een turbolader (of twee in de krachtigere varianten), en variabele kleptiming. Dit zorgt voor een efficiënte en krachtige motor met een laag brandstofverbruik.Betrouwbaarheid:
De M651-motor wordt over het algemeen beschouwd als een betrouwbare motor. Er zijn echter wel enkele bekende problemen, waaronder olielekkage en problemen met de roetfilter.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen. Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto. Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen