- Mercedes Afstelset M651 diesel timingset
- Blokkeergereedschap voor krukaspoelie
- Nokkenasuitlijnplaat
- Distributiekettinggeleider met tandwielvoetas
- E14 Torx®-sleutel (1/2" aandrijving)
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Mercedes M651 diesel Timingset - Blokkeerset - 1.8 - 2.1 en 2.2 CDi - Afstel set - ASTA (AUTM-06519).
Timinggereedschapset om de ketting in de juiste positie te vergrendelen op de Mercedes-Benz 1.8, 2.1, 2.2L (M651) dieselmotor terwijl de nokkenasaandrijfketting wordt afgesteld, verwijderd of geïnstalleerd. Speciaal ontworpen voor M651-motoren geproduceerd na 2012, inclusief motoren die worden gebruikt in Mercedes-Benz hybrides. Geleverd in kunststof opberg koffer.
Inhoud:
- Blokkeergereedschap voor krukaspoelie
- Nokkenasuitlijnplaat
- Distributiekettinggeleider met tandwielvoetas
- E14 Torx®-sleutel (1/2" aandrijving)
Geschikt voor de:
Mercedes-Benz:
- A Class (2012-2018)
- B Class (2012-2019)
- C Class (2009-2015), C Class (2014-2018)
- CLA Coupe (2013-2019)
- CLS (2011-2018)
- E Class (2009-2016)
- GLA (2014-2020)
- GLC (2015-2019)
- GLE (2015-2019)
- GLK (2008-2015)
- M Class (2011-2015)
- S Class (2010-2013), S Class (2013-2017)
- SLC (2016-2017)
- SLK (2012-2016)
- Sprinter (2009-2018), Sprinter (2018-heden)
- Vito (2010-2015), Vito (2014-heden)
- Viano (2010-2015)
- V Class (2014-heden)
Motorcodes:
- 1.8 - 651.901
- 2.1 - 651.900, 651.910, 651.911, 651.912, 651.913, 651.916, 651.921, 651.922, 651.924, 651.930, 651.940, 651.950, 651.955, 651.956, 651.957, 651.958, 651.960, 651.961, 651.980
- 2.2 - 651.925
OEM:
- 651 589 004 000
- 651 589 094 000
- 651 587 034 000
Andere OEM:
- 651 589 014 000
Brandstof:
- Diesel
De Mercedes M651-motor is een 1,8-liter en 2,1-liter vier-in-lijn turbodieselmotor die van 2007 tot 2015 in verschillende Mercedes-Benz-modellen werd gebruikt. Deze motor werd ook aangetroffen in sommige Sprinter- en Vito-bestelwagens.
Een distributieset is een verzameling onderdelen die bij een viertaktmotor de krukas en nokkenas gesynchroniseerd houden. De distributieset omvat doorgaans een distributieriem of -ketting, een spanrol en een spanrol.
De Mercedes M651 distributieset bestaat vaak uit de volgende onderdelen:
TijdskettingKrukastandwiel
Nokkenas tandwielen
Spanrol
Spanrol
Pakkingen en afdichtingen
Aftermarket-distributiesets voor de Mercedes M651-motor zijn verkrijgbaar bij verschillende fabrikanten. Om de betrouwbaarheid van uw motor te garanderen, is het belangrijk om een ​​hoogwaardige distributieset van een gerenommeerde fabrikant te kiezen.
Het vervangen van de timingset op een Mercedes M651-motor is een complexe procedure die alleen door een gekwalificeerde monteur mag worden uitgevoerd. Als u deze reparatie niet zelf wilt uitvoeren, kunt u uw auto het beste naar een Mercedes-Benz-dealer of een onafhankelijke monteur brengen.
De mercedes M651, wat is dat voor een motor?
De Mercedes M651, ook bekend als de OM651, is een viercilinder dieselmotor die door Mercedes-Benz is geproduceerd tussen 2008 en 2021.Enkele belangrijke kenmerken:
Cilinderinhoud: 2.143 cm³Vermogen: 109 tot 231 pk
Koppel: 250 tot 500 Nm
Brandstofverbruik: 4,5 tot 6,5 l/100 km
Emissienorm: Euro 5 en Euro 6
Toepassingen: Mercedes-Benz C-Klasse, E-Klasse, S-Klasse, CLS-Klasse, CLK-Klasse, ML-Klasse, GLK-Klasse, Sprinter en Vito
Varianten:
Er zijn verschillende varianten van de M651-motor geproduceerd, met verschillende vermogens- en koppelniveaus. De meest krachtige variant is de 231 pk sterke versie die in de C-Klasse AMG en E-Klasse AMG werd gebruikt.Technologie:
De M651-motor is voorzien van een aantal geavanceerde technologieën, waaronder common-rail directe injectie, een turbolader (of twee in de krachtigere varianten), en variabele kleptiming. Dit zorgt voor een efficiënte en krachtige motor met een laag brandstofverbruik.Betrouwbaarheid:
De M651-motor wordt over het algemeen beschouwd als een betrouwbare motor. Er zijn echter wel enkele bekende problemen, waaronder olielekkage en problemen met de roetfilter.Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen. Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto. Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
Momentsleutels
Revisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen