Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA
22% KORTING
Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA
Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA
Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA
Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA
Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA

Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA

Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA (AUTM-05766).


Artikelnummer:AUTM-05766 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5903802803235

Adviesprijs € 45,00
35,00 incl. BTW *
€ 28,93 excl. BTW
Voorraad: 3 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA (AUTM-05766).

Een nokkenasvergrendelingsgereedschap van Trailer and Tools. Speciaal ontworpen voor het vergrendelen van de inlaat- en uitlaat nokkenas bij het losdraaien van de centrale schroef op VAG (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen) 1.0, 1.8 en 2.0 TFSI benzinemotoren.

Geschikt voor :

Motor:

  • CABD, CAEA, CDNB, CDNA, CAWA, CBFA, CCTA, CCZA, CAEB, CDNC, CDHA, CABA, BYT, BZB, CDAA, CABB, CDHB

Wat is een nokkenasborggereedschap?

Een nokkenasborggereedschap is een speciaal gereedschap dat gebruikt wordt om de nokkenas van een automotor, in dit geval specifiek een VAG (Volkswagen Audi Group) motor, in een vaste positie te houden tijdens werkzaamheden aan de distributieriem. De nokkenas bestuurt de opening en sluiting van de kleppen in de motor. Door de nokkenas vast te zetten, zorg je ervoor dat de timing van de motor niet verstoord raakt tijdens het vervangen van de distributieriem.

Waarom is het nodig voor de VAG?

  • Precisie: De distributieriem zorgt voor de juiste timing van de kleppen ten opzichte van de zuigers. Als deze timing niet klopt, kan de motor ernstige schade oplopen.
  • Veiligheid: Het vastzetten van de nokkenas voorkomt dat de motor per ongeluk start tijdens het werken aan de distributieriem, wat zeer gevaarlijk kan zijn.

Hoe werkt het?

Het nokkenasborggereedschap wordt meestal op een specifieke plaats op de nokkenas geplaatst en zorgt ervoor dat deze niet meer kan draaien. De exacte vorm en werking van het gereedschap zijn afhankelijk van het type VAG motor.

Belangrijke punten:

  • Specifiek voor VAG: Elk VAG-model heeft vaak een ander nokkenasborggereedschap nodig, omdat de nokkenassen verschillende ontwerpen hebben.
  • Juiste positie: Het is cruciaal om het gereedschap in de juiste positie te plaatsen. Dit staat meestal beschreven in de werkplaatshandleiding.
  • Veiligheid: Zorg ervoor dat het gereedschap stevig vastzit voordat je begint met werken.
  • Professioneel gereedschap: Gebruik altijd hoogwaardig gereedschap dat specifiek is ontworpen voor jouw VAG-model.


Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.

Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 

Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 

Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.

Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto. Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. Info verkregen van: www.mijngarage.nl/ BRON.

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
Nokkenas blokkeergereedschap - VAG 1.0 - 1.8 - 2.0 TFSI - Timing gereedschap - SATRA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen