- VAG - 1.8/2.0 - TSI/FSI/TFSI
- nokkenas vergrendelings doppen
- 4 verschillende doppen
- Audi - Seat - Skoda - Volkswagen
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Nokkenasversteller VAG - 1.8 - 2.0 - TSI - FSI - TFSI - Nokkenas doppen - nokkenasregelklep doppen - SATRA (AUTM-08765).
4-delige nokkenas regelklep adapterset voor het verwijderen en installeren van een 4/3-weg centrale klepnokkenas in een kettingaangedreven 4-cilinder VAG - 1.8, 2.0 TSI/TFSI-motor zonder dat de distributieketting hoeft te worden verwijderd.
VAG Nokkenas centrale klepbusdoppen:
Onderaan deze pagina een videofilmpje met stukje uitleg over deze doppen.
Nokkenasversteller voor de volgende modellen auto's:
Audi:
- A3 (2007-2013), A3 Cabriolet (2008-2016)
- A4 (2007-2015)
- A5 (2009-2014), A5 Coupe (2008-2017)
- A6 (2012-2018)
- A7 (2015-2018)
- TT (2006-2017)
- Q3 (2011-2016)
- Q5 (2008-2016)
Seat:
- Alhambra (2010-2015)
- Altea (06-15), Altea XL (2006-2015)
- Exeo (2010-2013)
- Leon (2007-2019)
- Toledo (2007-2013)
Skoda:
- Octavia II (2007-2013), Octavia III (2013-2015)
- Superb II (2008-2015), Yeti (2009-2015)
- Yeti Outdoor (2013-2015)
Volkswagen:
- Amarok (2010-2016)
- Beetle (2011-2016)
- CC (2012-2015)
- EOS (2012-2015)
- Golf V (2007-2008), Golf VI (2009-2013), VI Estate (2009-2013), Golf VI Cabriolet (2012-2015)
- Jetta (2008-2014)
- Passat (2007-2015), Passat Alltrack (2009-2015), Passat CC (2008-2012)
- Scirocco (2008-2014)
- Sharan (2011-2015)
- Tiguan (2012-2015)
Motorcodes:
- CABA, CABB, CABD, CADA, CAEA, CAEB, CAWB, CCZA, CCZB, CCZC, CCZD, CDAA,
- CDAB, CDHA, CCUA, CDLB, CDLH, CDNB, CDNC, CDZA, CESA, CETA, CFKA, CJEB,
- CJSA, CJSB, CNCD, CPMA, CPMB, CPSA
OEM nummers:
- OEM T10352
- OEM T10352/1
- OEM T10352/2
- OEM T10352/3
De motor TFSI - FSI motor 1.8 - 2.0 van VAG, wat is dat voor een motor?
VAG TFSi- en FSi-motoren, zowel 1.8L als 2.0L, gebruiken distributieriemen in plaats van distributiekettingen. Deze riemen verbinden de krukas met de nokkenas(sen) en zorgen ervoor dat de kleppen van de motor op de juiste momenten open en dicht gaan.
Distributieriemen moeten regelmatig worden vervangen, doorgaans tussen de 100.000 en 160.000 km, afhankelijk van de specifieke motor- en rijomstandigheden. Het niet vervangen van een distributieriem kan leiden tot motorschade, omdat de kleppen tegen de zuigers kunnen botsen als de riem breekt.
VAG TFSi versus FSi-timingsets:
Hoewel zowel TFSi- als FSi-motoren distributieriemen gebruiken, kunnen er kleine verschillen zijn in de specifieke componenten van de distributieset, afhankelijk van de motorcode en het jaar. Het is belangrijk om de juiste timingset voor uw specifieke voertuig te gebruiken om een ​​goede montage en werking te garanderen.
Hier zijn enkele zaken waar u op moet letten bij de aanschaf van een VAG TFSi- of FSi-timingset:
- Motorcode: De motorcode staat meestal op een sticker onder de motorkap of in de gebruikershandleiding.
- Jaar: Het jaar van uw voertuig is ook belangrijk, omdat er in de loop van de tijd veranderingen kunnen optreden in de componenten van de distributieset.
- Kwaliteit: Het is belangrijk om een ​​distributieset van een gerenommeerde fabrikant aan te schaffen. Vermijd goedkope aftermarket-timingsets, omdat de kans groter is dat deze defect raken.
Het wordt aanbevolen om een ​​gekwalificeerde monteur te raadplegen om de juiste distributieset voor uw voertuig te bepalen en om de distributieriem te vervangen. Het vervangen van een distributieriem is een complexe klus die gespecialiseerd gereedschap en kennis vereist.
- Bron Video: https://www.youtube.com/watch?v=Zyw0AP_AMXo
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen