- Nokkenasuitlijngereedschap Draaigereedschap - Krukashoudgereedschap - 10 mm zeskantadapter naar 1/2" vierkante aandrijving
- krukaspoelie Distributiepen van vliegwielplaat
- het verwijderen van het tandwiel van de hogedrukpomp
- Uitlijningsgereedschap voor balansas
- Krukasuitlijngereedschap
- Borgpen spanrol (2 stuks)
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset BMW diesel 1.6 - 2.0 en 3.0L - Afstelset - Distributieset - N47 - N47S - N57 en N57S - ASTA (AUTM-04789).
Een professionele distributiegereedschapset voor kettingaangedreven BMW 2.0L N47 en 3.0L N57 dieselmotor geproduceerd tussen 2007. Speciaal ontworpen voor het afstellen en instellen van de distributieketting en het verwijderen van het brandstofpomptandwiel. Geleverd in draagbare opbergkoffer.
Essentieel gereedschap voor de timing van de BMW dieselmotoren met kettingaandrijving met motorcodes N47, N47S, N57 en N57S.
Inhoud:
- Nokkenasuitlijngereedschap
- Draaigereedschap voor krukaspoelie
- Distributiepen van vliegwielplaat
- Gereedschap voor het verwijderen van het tandwiel van de hogedrukpomp
- Krukashoudgereedschap
- Uitlijningsgereedschap voor balansas
- Krukasuitlijngereedschap
- Borgpen spanrol (2 stuks)
- 10 mm zeskantadapter naar 1/2" vierkante aandrijving
Geschikt voor de volgende modellen:
Alle modellen met N47 2.0 - 3.0 N57 (Mini N47C16K/N47C16/N47C20K/N47C20U) dieselmotorenBMW
- 114d (2011-2015), 116d (2004-2014), 116d (2011-2015), 118d (2004-2014), 118d (2011-2015), 120d (2004-2014), 120d (2011-2015), 123d (2004-2014), 125d (2011-2015)
- 214d (2014-2019), 216d (2014-2022), 218d (2011-2016), 220d (2014-2020), 225d (2011-2014)
- 316d (2005-2014), 316d (2012-2019), 318d (2005-2014), 318d (2012-2019), 320d (2005-2014), 320d (2012-2019), 325d (2005-2014), 325d (2012-2019), 330d (2005-2014), 330d (2012-2019), 335d (2012-2019)
- 418d (2014-2020), 420d (2013-2020), 425d (2013-2016), 430d (2013-2020), 435d (2013-2020)
- 518d (2010-2017), 520d (2007-2010), 520d (2009-2017), 525d (2010-2017), 530d (2009-2017), 530d (2010-2017), 535d (2009-2017), 535d (2010-2017), M550d (2010-2017),
- 640d (2011-2018), 640d (2012-2018)
- 730d (2008-2015), 740d (2008-2015), 750d (2008-2015)
- X1 16d (2009-2015), X1 18d (2009-2015), X1 20d (2009-2015), X1 23d (2009-2015)
- X2 (2018-2022)
- X3 18d (2003-2010), X3 20d (2003-2010), X3 18d (2011-2017), X3 20d (2011-2017), X3 30d (2011-2017), X3 35d (2011-2017)
- X4 30d (2014-2018), X4 35d (2014-2018)
- X5 30d (2006-2013), X5 40d (2006-2013), X5 M50d (2006-2013), X5 25d (2013-2018), 30d, X5 40d (2013-2018), X5 M50d (2013-2018)
- X6 30d (2008-2014), X6 40d (2008-2014), X6 M50d (2008-2014), X6 30d (2014-2019), X6 40d (2014-2019), X6 M50d (2014-2019)
Mini
- Clubman (2010-2014)
- Clubvan (2010-2014)
- Cooper D (2011-2015)
- Cooper SD (2010-2015)
- Countryman (2010-2017)
- Coupe (2011-2014)
- One D (2010-2014)
- Paceman (2013-2017)
- Roadster (2012-2014)
Motorcodes:
- 1.6 - N47 D16, N47 D16C
- 2.0 - N47 D20A, N47 D20A/K0, N47 D20A/O0, N47 D20A/U0, N47 D20B, N47 D20C, N47 D20C/01, N47 D20C/K1, N47 D20C/O, N47 D20C/O1, N47 D20C/U1, N47 D20D, N47 D20D/T1, N47 D20O0, N47 D20O1, N47 D20U0, N47S D20B/D/T0, N47S D20D/T0, N47T D20K1, N47T D20O1, N47T D20U1
- 3.0 - N57 D30A, N57 D30A/O0, N57 D30A/O1, N57 D30A0/O0, N57 D30B, N57 D30B/T0, N57 D30B/T1, N57 D30C, N57 D30C/S1, N57 D30O0, N57 D30O1, N57 D30T0, N57 D30TO, N57 D30U0, N57 D30UO
OEM:
- 11 8 760
- 11 6 480
- 11 5 320
- 11 8 030
- 11 4 320
- 11 8 750
- 11 8 790
- 11 3 340
Andere OEM:
- 11 8 740, 2 448 914
- 12-172, LRT-12-172
Brandstof:
- Diesel
Waarom deze timingset voor de N47 - N47S - N57en N57S gebruiken?
Zonder dit is het onmogelijk om de oliepompketting, beide distributiekettingen, het tandwiel van de hogedrukpomp en van de balansas te vervangen.Deze set is nodig wanneer de distributieketting kraakt (schakels beschadigd). De N47-motorenfamilie is gevoelig voor overmatige slijtage van de distributieketting en voortijdige uitval. Ratelend geluid aan de achterkant van de motor is indicatief voor de toestand. Als de distributieketting defect raakt, kan het nodig zijn de motor te vervangen of een dure reparatie uit te voeren.
Bmw N47 - N47S - N57en N57S:
Dit zijn allemaal BMW-motoren met dieselmotoren. Hier is een korte beschrijving van elk:- N47: De N47 is een 2,0 liter viercilinder dieselmotor die in 2007 werd geïntroduceerd. Het is een common-rail motor, wat betekent dat hij gebruik maakt van een hogedrukbrandstofsysteem om brandstof in de cilinders te injecteren. De N47 is verkrijgbaar in verschillende vermogens, variërend van 118 pk (88 kW) tot 245 pk (183 kW).
- N47S: De N47S is een variant van de N47-motor die in 2010 werd geïntroduceerd. Hij beschikt over een aantal verbeteringen ten opzichte van de N47, waaronder een nieuwe turbocompressor, een hogere compressieverhouding en een stop-startsysteem. De N47S is verkrijgbaar in verschillende vermogens, variërend van 136 pk (101 kW) tot 218 pk (163 kW).
- N57: De N57 is een 3,0 liter zescilinder dieselmotor die in 2008 werd geïntroduceerd. Het is een common-rail motor, wat betekent dat hij gebruik maakt van een hogedrukbrandstofsysteem om brandstof in de cilinders te injecteren. De N57 is verkrijgbaar in verschillende vermogens, variërend van 204 pk (152 kW) tot 313 pk (234 kW).
- N57S: De N57S is een variant van de N57-motor die in 2011 werd geïntroduceerd. Hij beschikt over een aantal verbeteringen ten opzichte van de N57, waaronder een nieuwe turbocompressor, een hogere compressieverhouding en een stop-startsysteem. De N57S is verkrijgbaar in verschillende vermogens, variërend van 245 pk (183 kW) tot 381 pk (284 kW)
Specificaties over de BMW motoren N47 en N57:
De BMW N47 en N57 zijn beide in serie geproduceerde zescilinder-dieselmotoren die door BMW worden geproduceerd. De N47 is een 2,0-liter motor, terwijl de N57 een 3,0-liter motor is. Beide motoren zijn voorzien van common-rail directe brandstofinspuiting en turbolader.
De N47-motor werd in 2007 geïntroduceerd en wordt gebruikt in een verscheidenheid aan BMW-modellen, waaronder de 1-serie, 3-serie, 5-serie en X3. De N57-motor werd in 2009 geïntroduceerd en wordt gebruikt in een verscheidenheid aan BMW-modellen, waaronder de 3-serie, 5-serie, 7-serie en X5.
De N47 en N57-motoren staan ​​bekend om hun efficiëntie en vermogen. De N47-motor levert tot 218 pk en 332 lb-ft koppel, terwijl de N57-motor tot 313 pk en 465 lb-ft koppel levert.
Beide motoren worden ook geprezen om hun betrouwbaarheid. . Jarenlang probleemloos gebruik.
Echter, beide motoren hebben ook enkele bekende problemen. De N47-motor is gevoelig voor problemen met de distributieketting, terwijl de N57-motor gevoelig is voor problemen met de inlaatklepvervuiling.
Over het algemeen zijn de BMW N47 en N57 beide uitstekende motoren. Ze bieden een krachtige, efficiënte en betrouwbare aandrijving voor een verscheidenheid aan BMW-modellen. Als u op zoek bent naar een gebruikte BMW met een van deze motoren, is het belangrijk om uw onderzoek te doen en ervoor te zorgen dat u een exemplaar koopt dat goed is onderhouden.
Wat is timinggereedschap?
Timinggereedschap is een set van gespecialiseerde gereedschappen die worden gebruikt om de timing van een motor te controleren en af te stellen. De timing van de motor is cruciaal voor een optimale werking en prestaties. Het zorgt ervoor dat de kleppen en de ontsteking op het juiste moment openen en sluiten, in overeenstemming met de positie van de zuigers.Er zijn verschillende soorten timinggereedschap, elk met een specifieke functie:
- Nokkenasblokkeerpennen: Deze pennen worden gebruikt om de nokkenassen in een vaste positie te houden tijdens het afstellen van de timing.
- Krukasblokkeerpen: Deze pen wordt gebruikt om de krukas in een vaste positie te houden tijdens het afstellen van de timing.
- Vliegwielblokkeertool: Dit gereedschap wordt gebruikt om het vliegwiel te blokkeren tijdens het demonteren en monteren van de distributieriem.
- Spanningmeter voor distributieriem: Deze meter wordt gebruikt om de spanning van de distributieriem te controleren.
- Distributieriemriemtang: Deze tang wordt gebruikt om de distributieriem te demonteren en te monteren.
- Nokkenasversteller: Dit gereedschap wordt gebruikt om de nokkenas te verstellen tijdens het afstellen van de timing.
- Ontstekingstiminglamp: Dit gereedschap wordt gebruikt om het moment van ontsteking te controleren.
Wanneer wordt timinggereedschap gebruikt?
Timinggereedschap wordt gebruikt in verschillende situaties, waaronder:
- Vervanging van de distributieriem: De distributieriem is een cruciaal onderdeel van de motor die de nokkenas aandrijft. De riem moet periodiek worden vervangen en bij het vervangen is het belangrijk om de timing correct af te stellen.
- Reparatie van de motor: Als er schade is aan de motor, kan het nodig zijn om de timing te controleren en af te stellen.
- Afstelling van de ontsteking: De ontsteking moet op het juiste moment plaatsvinden in de verbrandingscyclus. Timinggereedschap kan worden gebruikt om de ontsteking te controleren en af te stellen.
Enkele tips voor het gebruik van timinggereedschap:
- Lees altijd de instructies die bij het gereedschap worden geleverd.
- Gebruik het juiste gereedschap voor de klus.
- Zorg ervoor dat de motor koud is voordat u begint met het afstellen van de timing.
- Draai de motor nooit met de hand terwijl de distributieriem is verwijderd.
- Controleer de timing altijd twee keer voordat u de motor start.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen