- Voor het blokkeren van de nokkenassen en krukas
- Voor demontage/montage van de hogedrukinspuitpomp
- Voor vervanging van de distributieketting of motorreparatie
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Distributie timingset - afstelset - blokkeerset voor bmw n47 - n47s - n57 - nokkenas vergrendeling (AUTM-00061)
voor het afstellen en controleren van de motortiming, solide nokkenasvergrendeling voor BMW dieselmodellen met motorcodes: N47, N47S, N57, N57Sis vereist bij het demonteren en monteren van de nokkenas ter vervanging van de distributieketting en cilinderkoppakking
Geschikt voor de type's:
BMW N47 - N47S - N57
Voor het blokkeren van de nokkenassen en krukas
Voor vervanging van de distributieketting of motorreparatie
Voor demontage/montage van de hogedrukinspuitpomp
Inhoud van deze timingset:
- krukas draaigereedschap, te gebruiken als OEM 116480
- nokkenas-blokkeergereedschap, te gebruiken als OEM 118760
- steunwiel pomptandwiel, te gebruiken als OEM 118740/118741
- blokkeergereedschap voor krukaspoelie, te gebruiken als OEM 115320
- Technische data
- Voor gebruik als OEM1 11 6 480 | 11 8 760 | 11 8 740 | 11 8 741 | 11 5 320 BMW
Motorcodes:
1.6D: N47; C16K1, C16U1
2.0D: N47; C20KI, C20U1
2.0D: N47; D20, D20A, D20B, D20D, D20K1, D20O0, D20O1, D20T1, D20U0, D20U1, N47S D20T0, N47T; D20, D20O1, D20U1
3.0D: N57; B30B, B30B / T0, B30C, D30BT0, D30O0, D30O1, D30T0, D30T1, D30U0
Specificaties over de BMW motoren N47 en N57:
De BMW N47 en N57 zijn beide in serie geproduceerde zescilinder-dieselmotoren die door BMW worden geproduceerd. De N47 is een 2,0-liter motor, terwijl de N57 een 3,0-liter motor is. Beide motoren zijn voorzien van common-rail directe brandstofinspuiting en turbolader.
De N47-motor werd in 2007 geïntroduceerd en wordt gebruikt in een verscheidenheid aan BMW-modellen, waaronder de 1-serie, 3-serie, 5-serie en X3. De N57-motor werd in 2009 geïntroduceerd en wordt gebruikt in een verscheidenheid aan BMW-modellen, waaronder de 3-serie, 5-serie, 7-serie en X5.
De N47 en N57-motoren staan ​​bekend om hun efficiëntie en vermogen. De N47-motor levert tot 218 pk en 332 lb-ft koppel, terwijl de N57-motor tot 313 pk en 465 lb-ft koppel levert.
Beide motoren worden ook geprezen om hun betrouwbaarheid. . Jarenlang probleemloos gebruik.
Echter, beide motoren hebben ook enkele bekende problemen. De N47-motor is gevoelig voor problemen met de distributieketting, terwijl de N57-motor gevoelig is voor problemen met de inlaatklepvervuiling.
Over het algemeen zijn de BMW N47 en N57 beide uitstekende motoren. Ze bieden een krachtige, efficiënte en betrouwbare aandrijving voor een verscheidenheid aan BMW-modellen. Als u op zoek bent naar een gebruikte BMW met een van deze motoren, is het belangrijk om uw onderzoek te doen en ervoor te zorgen dat u een exemplaar koopt dat goed is onderhouden.
De BMW N47, N47S en N57 zijn allemaal moderne dieselmotoren die door BMW zijn ontwikkeld en geproduceerd. Ze worden in een breed scala aan BMW-modellen gebruikt, van compacte auto's tot SUV's.
N47:
- 2.0 liter viercilinder turbodiesel
- Geproduceerd van 2007 tot 2015
- Vermogen: 116-204 pk
- Koppel: 260-400 Nm
- Gebruikt in: 1-serie, 3-serie, 5-serie, X1, X3
N47S:
- 2.0 liter viercilinder turbodiesel
- Geproduceerd van 2015 tot heden
- Vermogen: 140-218 pk
- Koppel: 320-470 Nm
- Gebruikt in: 1-serie, 2-serie, 3-serie, 4-serie, X1, X2, X3
N57:
- 3.0 liter zescilinder turbodiesel
- Geproduceerd van 2009 tot heden
- Vermogen: 204-313 pk
- Koppel: 450-630 Nm
- Gebruikt in: 3-serie, 4-serie, 5-serie, 6-serie, 7-serie, X3, X4, X5, X6
Enkele belangrijke kenmerken van deze motoren:
- Common-rail directe brandstofinjectie
- Variabele kleptiming (VANOS)
- Turbocompressor(en)
- Roetfilter
- Zeer efficiënt en krachtig
- Relatief schoon en emissiearm
De N47, N47S en N57 zijn allemaal betrouwbare motoren. Er zijn echter enkele bekende problemen, zoals:
Timingkettingproblemen (N47)
Inlaatspruitstukvervuiling (N47, N47S)
EGR-klepvervuiling (N47, N47S, N57)
Als u overweegt een auto te kopen met een van deze motoren, is het belangrijk om uw onderzoek te doen en te controleren op bekende problemen.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen