- Afstelgereedschap voor de BMW B37 en B47 motoren
- Distributiepen van de krukas Nokkenasuitlijngereedschap
- Borgpen van spanrol Krukashoudgereedschap
- Gereedschap voor het verwijderen van het tandwiel van de hogedrukpomp
- Adapter voor de timing van de aandrijfplaat van de automatische transmissie
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset - BMW B37 en B47 - Afstel gereedschap - Diesel motoren - distributiegereedschap ASTA (AUTM-04687).
Distributiegereedschapset voor kettingaangedreven BMW, Mini 3 cilinder 1.5 (B37) en 4 cilinder 2.0 (B47) dieselmotoren vanaf 2014. Speciaal ontworpen om de nokkenas en krukas in de juiste distributiepositie te vergrendelen terwijl afstel- of vervangingswerkzaamheden worden uitgevoerd. De set bevat een krukaspen en vasthoudgereedschap, een uitlijngereedschap voor de nokkenas, een borgpen voor de spanrol, een gereedschap voor het verwijderen van het hogedrukpomptandwiel en een adapter voor de distributiepen van de aandrijfplaat van de automatische transmissie.
Inhoud:
- Distributiepen van de krukas
- Nokkenasuitlijngereedschap
- Borgpen van spanrol
- Krukashoudgereedschap
- Gereedschap voor het verwijderen van het tandwiel van de hogedrukpomp
- Adapter voor de timing van de aandrijfplaat van de automatische transmissie
Geschikt voor de volgende modellen:
BMW:
- 114d, 116d 118d, 120d, 125d (2015-2019)
- 214d, 216d, 218d, 220d, 225d xDrive (2014-heden)
- 316d, 318d, 320d, 325d (2015-heden)
- 418d, 420d, 425d (2015-heden)
- 518d, 520d (2014-2017)
- X1 (2015-onwards)
- X3 (2014-2017)
- X4 (2014-2018)
- X5 (2015-2018)
Mini:
- Clubman (2015-2018)
- Mini Hatch (2014-heden)
- Convertible (2014-heden)
Motorcodes:
- 1.5 – B37 C15A, B37 D15A|
- 2.0 – B47 C20A, B47 C20B, B47 D20A, B47 D20B
OEM:
- 2 288 380
- 11 8 760
- 11 4 120
- 2 357 904
- 11 8 030
- 2 365 488
Andere OEM:
- 0198-J, 303-1054, EN-51418, MB995208, T03006, T10115, T40316
- 11 8 740, 2 448 914
Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
MomentsleutelsRevisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen
BMW B37 en B47: Een stukje uitleg over deze motoren
De BMW B37 en B47 zijn beide dieselmotoren die een belangrijke rol hebben gespeeld in de auto's van BMW en MINI. Hoewel ze veel gemeen hebben, zijn er ook duidelijke verschillen. Laten we eens dieper ingaan op deze twee motoren.
Wat hebben de B37 en de B47 BMW motoren met elkaar gemeen?
- Introductie: Beide motoren werden geïntroduceerd in 2014 als onderdeel van BMW's modular engine familie.
- Doel: Ze zijn ontworpen om zuiniger en efficiënter te zijn dan hun voorgangers, terwijl ze toch voldoende vermogen leveren.
- Bouwjaar: Ze zijn in veel BMW en MINI modellen te vinden vanaf 2014.
- Distributieketting: Zowel de B37 als de B47 maakt gebruik van een distributieketting, wat in het algemeen als betrouwbaarder wordt beschouwd dan een distributieriem.
- Euro 6 norm: Beide motoren voldoen aan de Euro 6 emissienorm.
Wat zijn de verschillen?
Aantal cilinders: Het meest opvallende verschil is het aantal cilinders. De B37 is een 3-cilinder motor, terwijl de B47 een 4-cilinder is.Vermogen: De B47 levert over het algemeen meer vermogen dan de B37, simpelweg vanwege het extra cilinder.
Toepassing: De B37 wordt vaak gevonden in kleinere modellen zoals de 1-serie en MINI, terwijl de B47 ook in grotere modellen zoals de 3-serie en X1 wordt gebruikt.
Waarom kiezen voor de ene of de andere?
- B37: Als je op zoek bent naar een zuinige en compacte motor, dan is de B37 een goede keuze. Hij is licht in gewicht en produceert minder CO2-uitstoot.
- B47: Als je meer vermogen en trekkracht nodig hebt, dan is de B47 de betere optie. Hij biedt een soepelere en krachtigere rijervaring.
In 2017 hebben beide motoren een upgrade gekregen met de introductie van de TU1 twin-turbo variant. Deze update zorgde voor een aanzienlijke verbetering in zowel vermogen als koppel.
Bekende problemen bij de motoren van B37 en B47
Hoewel beide motoren over het algemeen als betrouwbaar worden beschouwd, hebben ze net als elke andere motor wel eens met problemen te maken. Een bekend probleem bij zowel de B37 als de B47 is een ratelende distributieketting. Dit probleem komt vooral voor bij de eerste productiejaren.Conclusie over de BMW motoren van de B37 en B47:
De keuze tussen een B37 en B47 hangt af van jouw persoonlijke voorkeuren en de eisen die je aan een auto stelt. Beide motoren hebben hun eigen sterke punten en zijn goede keuzes voor wie op zoek is naar een zuinige en betrouwbare dieselmotor van BMW.Beoordelingen
Nog geen beoordelingen