- Montageplaat
- Nokkenas vergrendeling fixeer te gebruiken als OEM 113240
- Druk aansluiting te gebruiken als OEM 113450
- Secundaire ketting montage hulp te gebruiken als OEM 116180
- Dubbel vanos afstelgereedschap M52TU - M54 - M56
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset BMW dubbel vanos - M42 - M44 - M50 - M52TU - M54 - M56 - Blokkeerset - Afstel set - ASTA (AUTM-06616).
Een afstelgereedschap set van Trailer and Tools. Geschitk voor het verwijderen van het tandwiel en het distributietandwiel. Inclusief afstel- en borgstang, BDP-krukaspen en distributiekettinggereedschap.Gebruikt om de motortiming aan te passen op het dubbele VANOS-systeem (Variable Valve Control) van een BMW zescilinder dubbele nokkenas
Inhoud van deze set:
- Montageplaat
- Nokkenas vergrendeling fixeer te gebruiken als OEM 113240
- Druk aansluiting te gebruiken als OEM 113450, De set bevat een persluchtaansluiting, een dubbel VANOS-instelgereedschap en een tandwiel-/kettingmontagebevestiging
- Secundaire ketting montage hulp te gebruiken als OEM 116180
Bevat belangrijke gereedschappen voor bijvoorbeeld:
- Installatie en verwijdering van de nokkenas
- Distributieriem vervanging bij M40 motoren
- Controle en aanpassing van de nokkenas timing
Geschikt voor de volgende modellen:
- BMW: 3 Serie - 318 1.8 iS / Coupe E30 / E36 (niet Vanos) (89-01), 320 2.0 E36 24v (91-97), 320 2.0 E46 (98-01) 22 6S 1.320 2.2 E46 (00-07 ), 323 2.3 E36 (95-01), 325 2.5 E36 24v (91-97), 325 2.5 E46 (00-07) 25 6S 5, 330 3.0 E46 (00-07) 306S M54,
- 5-serie - 520 2.0 E34 24v (89-96), 520 2.0 E39 (95-01), 520 2.2 E39 (00-03) 226S1, 520 2.2 E60 / 61 (03-05) 226S5, 523 2.3 E39 (95- 00), 523 2,5 (98-01) 256S4 M25, 525 2,5 E36 24v (89-96), 525 2,5 E60 / 61 (03-05) 256S5, 528 2,8 E39 (95-00), 528 2,8 (98-01 ) 286S2 M52, 530 3.0 E39 (00-03) 306S3, 530 3.0 E60 / 61 (03-05) 306S3,
- Serie 7 - 728 2.8 E38 / E65 / E66 (98-02) 286S2, 730 3.0 E65 / E66 (02-05) 306S3, X3 - 2.5 E83 (03-07) 256S5, X3 3.9 E83 (03-07) 306S3,
- X5 - 3.0 E53 (99-07) 306S2 M54,
- Z3 - 2.0 (99-03) 206S4 M52, Z3 2.8 (99-03) 306S2 M52, Z3 2.2 (00-03) 226S1 M54, Z3 3.0 (00-03) 306S3 M54,
- Z4 - 2.5 E85 (03-06) 256S5, Z4 3.0 E85 (03-06) 306S3.
Motorcodes :
- M42, M44, M50, M52TU, M54, M56, 206S4 M52, 226S1, 226S1 M54, 256S4 M52, 256S5, 286S2, 286S2 M 52, 306S3, 306S3 M54.
De BMW M42, M44, M50, M52, M52TU, M54 en M56 zijn 6-in-lijn-motoren die in verschillende BMW-modellen van de jaren 80 tot begin 2000 werden gebruikt. Deze motoren staan ​​bekend om hun prestaties, betrouwbaarheid en soepele werking.
M42 (1989-1996): Deze 1,8-liter motor werd gebruikt in de 3 Serie (E30) en de Z3. Hij produceerde 138 pk en 127 lb-ft koppel.M44 (1995-2001): Deze 1,9-liter motor was de opvolger van de M42. Het produceerde 140 pk en 122 lb-ft koppel. Het werd gebruikt in de 3-serie (E36) en de Z3.
M50 (1989-1995): Deze 2,5-liter motor werd gebruikt in een verscheidenheid aan BMW-modellen, waaronder de 3-serie (E30), 5-serie (E34) en Z3. Het produceerde 192 pk en 180 lb-ft koppel.
M52 (1992-1998): Deze 2,8-liter motor was de opvolger van de M50. Het produceerde 200 pk en 206 lb-ft koppel. Het werd gebruikt in de 3-serie (E36) en 5-serie (E34).
M52TU (1998-2000): Dit is een bijgewerkte versie van de M52-motor met een variabel kleptimingsysteem (VANOS). Hij produceerde 228 pk en 206 lb-ft koppel. Het werd gebruikt in de 3-serie (E46) en 5-serie (E39).
M54 (2000-2006): Deze 2,5-liter motor is de opvolger van de M52TU. Hij produceerde 189 pk en 181 lb-ft koppel. Het werd gebruikt in de 3-serie (E46) en de Z4.
M56 (1998-2004): Deze 2,5-liter motor is de opvolger van de M52. Het werd gebruikt in de X3 en de Z3. Hij produceerde 189 pk en 181 lb-ft koppel.
Deze motoren zijn allemaal populaire keuzes voor prestatie-upgrades en swaps, omdat ze een goede balans bieden tussen vermogen en betrouwbaarheid.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Waar denk je aan bij autogereedschap?
Autogereedschap voor de banden
Autogereedschap voor de automotor
Autogereedschap voor de autobeplating, corrosserie
Autogereedschap voor de remmen
Autogereedschap voor de autolak
Autogereedschap voor de autoruiten
Autogereedschap voor de vloeistoffen in de auto
Autogereedschap voor het motorblok te reviseren
Autogereedschap voor de autoveren, schokdempers
Autogereedschap voor de ophanging en wegligging
De professionele gereedschappen die wij u aanbieden zijn van uitstekende kwaliteit maar ook zeer zeker betaalbaar. We proberen dan ook altijd een goede prijs kwaliteit verhouding te crieëren.
Naast het autogereedschap hebben we ook een breed assortiment aan handgereedschap wat zeer gemakkelijk kan zijn bij het monteren en demonteren van onderdelen op en aan uw auto.
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen