- Geschikt voor de N40 is de atmosferische versie van de motor en produceert 115 pk en 114 lb-ft koppel.
- Geschikt voor de N45 is een iets krachtigere versie van de N40 en produceert 122 pk en 118 lb-ft koppel
- Geschikt voor de N45T is de turboversie van de motor en produceert 134 pk en 162 lb-ft koppel
- Balansas- uitlijn tool
- Borgpen kettingspanner
- Blokkeerpen voor krukastandwiel
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset - BMW - Mini - Peugeot - Citroen 1.8, 2.0 en 2.5 - N40 - N45 en N45T - Afstel set - Blokkeerset ASTA (AUTM-04415)/
Een timinggereedschapset van Trailer and Tools voor het afstellen en werken aan BMW - Citroën en Peugeot (N40, N45 en N45T) - benzinemotoren. De set bevat alle belangrijke onderdelen om de nokkenas te verwijderen, de timing van de nokkenas te controleren en de distributieketting af te stellen/vergrendelen. Verpakt in handige opbergkoffer.
Eigenschappen:
- voor het uilijnen van de oude en de nieuwe versie van balansassen.
- Voorkomt onbelans in de motor door verkeerd uitgelijnde balansassen
Inhoud van deze set:
- Balansas- uitlijn tool
- Blokkeerpen voor krukastandwiel
- Borgpen kettingspanner
- Draagbare opbergkoffer
Geschikt voor de volgende modellen:
BMW1-serie:
- 116i E81/82/87/88 (04-09)
- 118i E81/82/87/88 (04-14)
- 120i E81/82/87/88 (04-14)
- 125i E82 (07-12), 130i
- 130iL E81/87 (05-12)
- 135iS E82 (07-12)
BMW 3-serie:
- 316i/ti Compact E46 (01-07),
- 316Ci / 316i E90/91/92/93 (05-14),
- 318i/ti Compact E46 (01-07),
- 318i E90/91/92/93 (05-12 ),
- 320i E90/91/92/93 (05-12),
- 323i E90/91/92/93 (04-11),
- 325i E90/91/92/93 (04-12),
- 330i E90/91/92 /93 (04-14),
- 335i E90/91/92/93 (04-14)
BMW 5-serie:
- 520i E60/61 (07-10),
- 523i E60/61 (04-10),
- 525i E60/61 (04-10),
- 530i E60/61 (05-10)
- 530Xi, 535i
BMW 6-serie:
- 630i E63/64 (04-11)
BMW 7-serie:
- 730i en 740i E65 en E66 (04-12)
BMW Z-serie:
- Z4 2.0 E85 en E86 (04-09),
- Z4 2.5/3,0 E85 en E86 (05-09)
BMW X-serie:
- X1 sDrive 18i E84 (10-12),
- X1 xDrive 18i E84 (10-12),
- X3 2.0E83 (05-10),
- X3 2.5/3,0 E83 (06-10),
- X5 3.0 E70 (06-10)
BMW-mini:
- Clubman (R55) (08-14),
- Cooper S R55/56 (06-10),
- Cooper R55/56 (06-10),
- Mini One R56 (07-10)
- Mini (R56/57) (08-15)
Voor CITROËN
- C4 PICASSO (08-11)
- C4 (08-11)
Voor PEUGEOT
- 207 (06-11)
- 207CC (07-11)
- 308 (07-11)
Motorcodes:
- BMW: N40; B16A, N42; B18A, B20A, N45T; B16AC, N46; B18, B20, B20B, N46T; B20, B20B, B20BD, B20BZ, B20O2, N52; B25A, B25AE, B30, B30A, B30A/O0, B30AF, B30F, B30U1, N52K; B25A, B25AE, B25AF, B25AF/O1, B25BE, B25U1, B30A, B30AE, B30AF, N53; B25A, B30A, N54; B30A, B30A/AA, B30T0
- BMW Mini: N12; B14, B14AB, B16A, N14; B16A, B16CD, B16CD/T0
- PSA: EP3 (8FP), EP3 (8FS), EP3C (8FN), EP3C (8FP), EP3C (8FR), EP6 (5FP), EP6 (5FW), EP6C (5FH), EP6C (5FK), EP6C (5FS), EP6C (5FW), EP6CDT (5FE), EP6CDT (5FM), EP6CDT (5FN), EP6CDT (5FV), EP6CDTE (5FR), EP6CDTM (5FE), EP6CDTM (5FM), EP6CDTX (5FU), EP6DT (5FT), EP6DT (5FX), EP6DTE (5FR), EP6DTE (5FX), EP6DTS (5FD), EP6DTS (5FF), EP6DTS (5FY).
OEM:
- 11.3.340, 11.4.360, 11.5.140, 11.9.280, 11.9.330
Wat is een BMW N40 - N45 en N45T Motor?
De BMW N40, N45 en N45T zijn 1,6 -liter vier-in-lijn benzinemotoren die werden geproduceerd van 2001 tot 2011. Ze werden gebruikt in een verscheidenheid aan BMW-modellen, waaronder de 1-serie, 3-serie en X1.
-
De N40 is de atmosferische versie van de motor en produceert 115 pk en 114 lb-ft koppel.
-
De N45 is een iets krachtigere versie van de N40 en produceert 122 pk en 118 lb-ft koppel.
-
De N45T is de turboversie van de motor en produceert 134 pk en 162 lb-ft koppel.
Alle drie de motoren staan bekend als relatief betrouwbaar, maar ze kunnen last hebben van een aantal veelvoorkomende problemen, zoals olielekken, problemen met de distributieketting en VANOS-storingen.
Hier zijn enkele aanvullende details over de BMW N40-, N45- en N45T-motoren:
Cilinderinhoud: 1,6 liter
Boring x slag: 84,0 mm x 88,0 mm
Compressieverhouding: 10. 5: 1 (N40), 10. 7: 1 (N45), 10. 2: 1 (N45T)
Kleppenlijn: DOHC, 4 kleppen per cilinder
Brandstofsysteem: poortinjectie
Emissiecontrole: OBD II
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
Momentsleutels
Revisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen
Hieronder een overzicht van verschillende onderdelen van de auto en een directe link naar de gereedschappen voor dat onderdeel:
Autogereedschap voor de banden
Autogereedschap voor de automotor
Autogereedschap voor de autobeplating, corrosserie
Autogereedschap voor de remmen
Autogereedschap voor de autolak
Autogereedschap voor de autoruiten
Autogereedschap voor de vloeistoffen in de auto
Autogereedschap voor het motorblok te reviseren
Autogereedschap voor de autoveren, schokdempers
Autogereedschap voor de ophanging en wegligging
De professionele gereedschappen die wij u aanbieden zijn van uitstekende kwaliteit maar ook zeer zeker betaalbaar. We proberen dan ook altijd een goede prijs kwaliteit verhouding te crieëren.
Naast het autogereedschap hebben we ook een breed assortiment aan handgereedschap wat zeer gemakkelijk kan zijn bij het monteren en demonteren van onderdelen op en aan uw auto.
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen