Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset BMW Mini Peugeot en Citroen - 1.4 - 1.6 16v (N12, N14, R55) - Blokkeer set - SATRA (AUTM-03611).
Het hoogwaardige gereedschap in de set omvat een krukasbevestiging, een nokkenasbevestiging en een kettingspanner. De veerkrachtige en duurzame staal en aluminium gereedschap gaan vele jaren mee en zijn daarom een must-have in elke professionele autowerkplaats en elke toegewijde hobbygarage.
BMW Mini, Citroën en Peugeot hebben een aantal motoren ontwikkeld met de nieuwste technologieën voor de best mogelijke prestatie, zuinigheid en emissies.
Dit set is ontworpen om de distributieketting op de N12 en N14 motor te vervangen, 1.4 en 1.6 16v benzinemotoren met uitlaatgasturbo. Het gereedschap is specifiek ontworpen om de nokkenas en krukas op hun plaats te vergrendelen zodat de nokkenasdistributie correct kan worden gecontroleerd en ingesteld.
CITROËN
- 1.4 - 1.6 16v. EP3 - EP6 - EP6DT - EP6DTS
- Berlingo III
- C3 III
- C3 Picasso
- C4 en C4 II
- C4 Picasso - Grand Picasso II
- C5 III
- DS3 en DS3 Cabrio
- DS4
- DS5
MINI
- 1.4 - 1.6 16v. Twin Cam N12 / N14 / N16
- Clubman (R55) (07-14)
- Clubvan (R55) (12-14)
- Countryman (R60) (10-17)
- Coupe (R58) (11-15)
- Mini (R56/57) (06-15)
- Paceman (R61) (13-17)
- Roadster (R59) (12-15)
PEUGEOT
- 1.4 / 1.6 16v. EP3 / EP6 / EP6DT / EP6DTS
- 2008
- 207
- 207 cc
- 208
- 3008
- 308
- 308 (13-)
- 308 cc
- 5008
- 508
- Partner III
- RCZ
- 1.4 (Valvetronic)
- N12 B14
- N12 B14AB
- 1.4 VTi (Valvetronic)
- EP3 ( 8FN/8FS)
- EP3 (8FS)
- EP3C (8FN/8FP/8FR)
- 1.6 (Direct Injection)
- N14 B16A
- N14 B16CD
- N14 B16CD/T0
- N14 B16TO
- 1.6 (Valvetronic)
- N12 B16A
- N16 B16A
- N16 B16A.MO
- N16 B16A/M0
- N16 B16K0
- N16 B16M0
- N16 B16U0
- 1.6 THP (Direct Injection)
- EP6CDT (5FA/5FE/5FM/5FN/5FV)
- EP6CDTE (5FR)
- EP6CDTM (5GY/5FM)
- EP6DT (5FT/5FX)
- EP6DTS (5FD/5FF)
- EP6FDT (5GW)
- EP6FDTM (5GY)
- EP6FDTR (5GP)
- 1.6 Vti (Valvetronic)
- EP6 (5FP/5FS/5FW)
- EP6C (5FK/5FS)
De set bevat de volgende OEM gereedschap codes:
- 0197-A1
- 0197-A2
- 0197-A3
- 0197-B
- 0197-M
- 11.9.540
- 11.9.550
- 11.9.590
Nokkenas blokkering gereedschap en kettingspanner tool for BMW , Mini, Citroen, Peugeot 1.4, 1.6 V16 benzine
- Nokkenas blokkeer tool OEM 119590
- Nokkenas blokkeerpen OEM 119540
- Kettingspanner OEM 119340
BMW Mini One-Cooper/Cooper S. N12 1.4 en 1.6 Valvetronic en N14 1.6 Direct Injection
- Also Suitable for PSA Engines (Peugeot / Citroen):
- Citroen C4 (08-09), C4 Picasso (08-09)
- Peugeot 207 (06-09), 207CC (07-09), 308 (01-09)
Motor:
- 1.4 VTi (Valvetronic), EP3(8FS) (Valvetronic) EP6(5FW), 1.6THP (Direct Injection), EP6DT(5FX) & EP6DTS(5FY)
PAS (Citroen / Peugeot )
- Nokkenas vergrendeling hulpmiddel OEM 119590
- Krukas Blokkeer set OEM 119540
- Gereedschap voor kettingspanner OEM 119340
- Uitlaat nokkenas borggereedschap OEM 119551
- Nokkenas uitlijnklem OEM 119552
- 4 x M6 stelschroeven
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Waar denk je aan bij autogereedschap?
Hieronder een overzicht van verschillende onderdelen van de auto en een directe link naar de gereedschappen voor dat onderdeel:
Autogereedschap voor de banden
Autogereedschap voor de automotor
Autogereedschap voor de autobeplating, corrosserie
Autogereedschap voor de remmen
Autogereedschap voor de autolak
Autogereedschap voor de autoruiten
Autogereedschap voor de vloeistoffen in de auto
Autogereedschap voor het motorblok te reviseren
Autogereedschap voor de autoveren, schokdempers
Autogereedschap voor de ophanging en wegligging
De professionele gereedschappen die wij u aanbieden zijn van uitstekende kwaliteit maar ook zeer zeker betaalbaar. We proberen dan ook altijd een goede prijs kwaliteit verhouding te crieëren.
Naast het autogereedschap hebben we ook een breed assortiment aan handgereedschap wat zeer gemakkelijk kan zijn bij het monteren en demonteren van onderdelen op en aan uw auto.
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen