Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset voor de Ford 1.0 EcoBoost ECOnetic VCT SCTi Benzine en Diesel, Distributie set, Afstel gereedschap (AUTM-01782).
Voor het vernieuwen en losmaken van de trillingsdemper moet het phaser-afstelgereedschap dat aan de nokkenassen is bevestigd en kan worden ingedrukt vergrendeld in de nulpositie. De gereedschapset kunt u heel eenvoudig vervoeren, de gereedschapset van Trailer and Tools zit in een box die u eenvoudig met de hand heel makkelijk heen en weer vervoeren.
Inhoud :
- Fixeer- en borggereedschap
- Vergelijkbaar met het originele Ford-nummer
- Krukas borgpen - OEM 303-1604
- Spanrol - Lokalisatiepen - OEM 303-1054
- Vliegwiel - vergrendeling - OEM 303-1602
- 2x nokkenassen - repareren - OEM 303-1605
- 2x nokkenasregelaar - VCT afstellen - OEM 303-1606
Geschikt voor:
- Motor reparaties
- Stel de timing van de nokkenas af en controleer deze
- Tandriem vervangen
- VCT-aanpassing
Te gebruiken voor de volgende Ford-voertuigen:
- 1.0 3-cilinder EcoBoost
- ECOnetic
- SCTI-motoren vanaf 2012 VCT
Modellen:
- Fiesta
- Focus
- B-MAX
- C-MAX
- Koerier
- EcoSport
- Grote C-MAX
- Grand Tourneo Connect
Motorcode en codeletters:
- M1DD - M1JA - M1JC - M1JE - M1JH - M1JJ - M1DA - M2DA - M2DB - M2DC - M2GA
- SFDB - SFJA - SFJB - SFJC - SFJD
- P4JA - P4JB
- XMJA - XMJB
Specificaties over de motor ford 1.0 liter EcoBoost
De Ford 1.0 -liter EcoBoost-motor is een kleine driecilinder benzinemotor met turbocompressor die in 2012 werd geïntroduceerd. Het was de eerste in massa geproduceerde 1.0 -liter motor die de International Engine of the Year-prijs won, waarmee hij werd bekroond deed het in 2012, 2013 en 2014. De motor is verkrijgbaar in verschillende vermogens, variërend van 100 tot 140 pk. Het wordt gebruikt in een aantal Ford-voertuigen, waaronder de Fiesta, Focus en EcoSport.De 1,0 -liter EcoBoost-motor is een populaire keuze voor zuinige auto's. Het wordt geprezen om zijn soepele werking, stilte en kracht. Sommige critici hebben echter ontdekt dat hij bij lage snelheden laggy kan zijn en dat hij luidruchtig kan zijn bij harde acceleratie.
Over het geheel genomen is de Ford 1.0 -liter EcoBoost-motor een goed aangeschreven motor die een goede balans biedt tussen brandstofefficiëntie en vermogen. Het is een goede keuze voor bestuurders die op zoek zijn naar een kleine, zuinige auto die toch wat pit heeft.
Hier zijn enkele aanvullende details over de Ford 1. 0-liter EcoBoost-motor:
Cilinderinhoud: 999 cc (61,0 cu in)
Boring: 71,9 mm (2,83 inch)
Slag: 81,9 mm (3,22 inch)
Compressieverhouding: 10. 0: 1
Kleppenlijn: DOHC, 4 kleppen per cilinder
Brandstofsysteem: directe benzine-injectie
Turbocompressor: enkele scroll
Interkoeler: lucht-lucht
Maximaal vermogen: 100 tot 140 pk (75 tot 104 kW)
Maximaal koppel: 123 tot 200 lb⋅ft (167 tot 271 N⋅m)
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen