- Afstel gereedschap voor de Ford, Fiat, Suzuki en Opel 1.3L - JTD motoren Tegenmoersleutel voor krukaspoelie geschikt voor Fiat : OEM 1 871 000 200, Ford : OEM 303-1469, Opel : OEM KM-662-C
- Krukas afstelgereedschap geschikt voor Opel Vauxhall : OEM EN 46785, Opel Vauxhall : OEM KM 955, Suzuki : OEM 09912-38300
- Nokkenas afstelgereedschap geschikt voor Fiat : OEM 1 871 000 900 - 1 860 985 000, Ford : OEM 303-1472, Opel Vauxhall : OEM EN 46781, Suzuki : OEM 09917- 68610
- Ketting spanhefboom geschikt voor Fiat : OEM 1 870 900 400
- Krukasblokkeergereedschap geschikt voor Fiat : OEM 1 870 900 300, Ford : OEM 303-1468
- Krukasafstelgereedschap geschikt voor Fiat : 8 mm
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset Diesel - Distributie set - Afstel gereedschap voor de Ford, Fiat, Suzuki en Opel 1.3L - JTD motoren - ASTA (AUTM-02154).
Een timing gereedschapsset van Trailer and Tools voor 1.3L kettingaangedreven dieselmotor. Geschikt voor een breed scala aan auto's - Alfa Romeo, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Fiat, Ford, Lancia, Peugeot, Subaru, Suzuki en Vauxhall/Opel. Bevat alle benodigde gereedschappen om de juiste timing te controleren en in te stellen, terwijl de motorketting wordt verwijderd of vervangen. Geleverd in handige opbergkoffer.
Inhoud:
- Tegenmoersleutel voor krukaspoelie geschikt voor Fiat : OEM 1 871 000 200, Ford : OEM 303-1469, Opel : OEM KM-662-C
- Krukas afstelgereedschap geschikt voor Opel Vauxhall : OEM EN 46785, Opel Vauxhall : OEM KM 955, Suzuki : OEM 09912-38300
- Nokkenas afstelgereedschap geschikt voor Fiat : OEM 1 871 000 900 - 1 860 985 000, Ford : OEM 303-1472, Opel Vauxhall : OEM EN 46781, Suzuki : OEM 09917- 68610
- Ketting spanhefboom geschikt voor Fiat : OEM 1 870 900 400
- Krukasblokkeergereedschap geschikt voor Fiat : OEM 1 870 900 300, Ford : OEM 303-1468
- Krukasafstelgereedschap geschikt voor Fiat : 8 mm
Toepasbaar voor de volgende modellen:
Alfa Romeo:
- MiTo 2008-2016
Citroen:
- Nemo 2010-2016
Fiat:
- Fiorino 1.3, 2008-2016
- Grande Punto 1.3, 2005-2012
- Punto 1.3 JTD Multi-Jet 188A9.000 2003-2016
- Punto Evo 2009-2015
- Panda 1.3 JTD Multi-Jet 169A1.000 andamp; 188A8.000 2003-2016
- Idea 1.3 JTD Multi-Jet 199A3.000 andamp; 188A9.000 2004-2006
- Linea 2007-2011
- Doblo 1.3 JTD Multi-Jet 188A9.000 2004-2013
- Doblo Cargo 1.3 JTD 188A9.000 2004-2012
- 500 1.3 2007-2016
- Strada Pick-up 2006-2011
- Qubo 2008-2016
Ford:
- KA 1.3 TDCi 2009-2015
GM / Opel / Vauxhall:
- Agila 1.3 CDTi Z13DT 2003-2008
- Corsa C 1.3 CDTi Z13DT 2003-2007
- Combo C 1.3 CDTi Z13DT 2003-2009
- Corsa D 1.3 CDTi Z13DTH andamp; Z13DTJ 2006-2010
- Astra H 1.3 CDTi Z13DTH 2004-2009
- Tigra B 1.3 CDTi Z13DT 2004-2009
- Meriva 1.3 CDTi Z13DT andamp; Z13DTJ 2004-2009
Lancia:
- Musa 2004-2013
- Ypsilon 2003-2015
Peugeot:
- Bipper 2010-2016
Suzuki:
- Ignis 1.3 CDTi Z13DT 2003-2009
- Wagon R+ 1.3 CDTi Z13DT 2003-2009
- Splash 1.3 CDTi 2008-2011
- Swift 1.3 CDTi Z13DT 2003-2014
OEM:
- 1.871000.200
- 1.870.900.400
- 1.860.985.000
- EN-46785
- 1.870.900.300
- EN-52137
Andere OEM:
- KM 661 C
- 303-1468
- 0104-A, 09917-68610, 1.871.000.900, 303-1472, EN-46781
- 09912-38300
- 104-C, 303-1468, 0104-C
- 0132AJ1, 0187B, 0189B, 0194B, 09919-58120, 21 263, 303-735, 303-1277, 49 JE02 021, 607 589 011 500, 9997122,, MOT1430
Brandstoftype:
- Diesel
1.3L - JTD motoren: Een uitleg over deze motoren:
JTD staat voor Jet Turbo Diesel. Het is een type dieselmotor dat ontwikkeld is door Fiat. De "1.3L" geeft aan dat het motorblok een cilinderinhoud heeft van 1.3 liter.
Kenmerken van 1.3L JTD motoren:
- Zuinig: Deze motoren staan bekend om hun relatief lage brandstofverbruik, wat ze populair maakt voor dagelijks gebruik.
- Koppelrijk: Ondanks hun kleine cilinderinhoud leveren ze een goed koppel, wat zorgt voor een soepel rijgedrag, vooral bij lagere toerentallen.
- Betrouwbaar: De 1.3L JTD is door de jaren heen een betrouwbare motor gebleken en is in veel verschillende Fiat-modellen toegepast.
- Onderhoudsvriendelijk: Over het algemeen zijn deze motoren relatief eenvoudig te onderhouden.
Waar vind je deze motoren?
Oorspronkelijk werden deze motoren vooral toegepast in Fiat-modellen, maar door samenwerkingen zijn ze ook in auto's van andere merken terug te vinden.
Enkele voorbeelden van modellen waarin deze motor is gebruikt zijn:
-
Fiat Punto
-
Fiat Grande Punto
-
Opel Corsa
-
Opel Astra
Waarom zijn ze populair?
De combinatie van zuinigheid, koppel en betrouwbaarheid maakt de 1.3L JTD een aantrekkelijke keuze voor veel automobilisten. Vooral in Europa, waar dieselmotoren lange tijd populair waren vanwege lagere belastingtarieven, was deze motor een veelgekozen optie.
Nadelen en dingen om op te letten:
- Roetuitstoot: Net als veel andere oudere dieselmotoren kan de 1.3L JTD bij verkeerd onderhoud of hoge kilometerstanden meer roet uitstoten.
- Emissienormen: Door steeds strengere emissienormen zijn veel van deze oudere dieselmotoren niet meer toegestaan in bepaalde stadscentra.
- AdBlue: Sommige latere versies van de 1.3L JTD vereisen het gebruik van AdBlue om de uitstoot te verminderen.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto. Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. Info verkregen van www.mijngarage.nl
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
MomentsleutelsRevisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen