- Compatibel met vele modellen van BMW ,
- Set met fixeerpin
- afsteekpin en meer Robuust en duurzaam staal
- Incl. Praktische opslagkoffer
- BMW N63Â Â S63 - N74 - V8
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset - Distributieset - Blokkeerset - Afstelset - BMW N63 S63 - N74 - V8 - SATRA (AUTM-08746).
Deze distributiegereedschap set word gebruikt bij het vervangen van de distributieketting, koppakking en het repareren van cilinders op BMW N63, S63 of N74 benzinemotor. Speciaal ontworpen om de nokkenas in de juiste BDP-positie te plaatsen en het VANOS-systeem af te stellen. Geleverd in stevige kunststof koffer. Maakt het mogelijk om de stuurtijden te controleren en in te stellen.Upgrade uw BMW N63- en S63-motoronderhoud met de autm-08746 afstelset, een nauwkeurig ontworpen set die is ontworpen voor het aanpassen van de motortiming tijdens kritieke taken zoals het vervangen van de distributieketting, het repareren van cilinderkoppen en het vervangen van cilinderkoppakkingen. Deze gereedschapsset is een essentiële metgezel voor nauwkeurige en efficiënte motorafstellingen en biedt gemoedsrust voor zowel doe-het-zelvers als professionele monteurs.
Inhoud van deze set:
- Uitlijngereedschap krukas
- Krukas-distributiepen
- Uitlijngereedschap nokkenas
- Borgbout en houder
- Nokkenas uitlijnmal (2 stuks)
- Krukashouder voor BMW
- Compatibel met vele modellen van BMW
- Set met fixeerpin, afsteekpin en meer
- Robuust en duurzaam staal
- Incl. Praktische opslagkoffer
Geschikt voor de volgende modellen:
BMW
- 550i (2011), 550i Gran Turismo (2010-2011)
- 550i GT (2010-2013)
- 550i xDrive Gran Turismo (2011)
- 650i Cabrio (2012)
- 650i Coupé (2012)
- 650i xDrive Cabrio (2012)
- 750i (2009-2013)
- Active Hybrid 750i (2011-2012)
- 750Li (2009-2013)
- 750Li Active Hybrid (2011-2012)
- 750i xDrive Sedan (2010-2012)
- X5 (2011-2013)
- X5 M (2010-2013)
- X6 (2008-2013)
- X6 M (2010-2013)
Belangrijkste kenmerken:
Motorcompatibiliteit: Deze gereedschapsset is op maat gemaakt voor N63- en N74-motoren en past perfect bij verschillende BMW-modellen, waaronder X6 xDrive50i (E71), 750i/750Li (F01/F02), 550i (F10) en 760i/760Li (F01/ F02). Het ondersteunt motoren met een cilinderinhoud van 4,4 liter (N63B44O0) en een cilinderinhoud van 6,0 liter (N74B60U0), geproduceerd tussen 2008 en 2012.Nauwkeurige afstelling van de timing: De gereedschapsset voor nokkenvergrendeling zorgt voor een nauwkeurige afstelling van de motortiming, een cruciale factor bij taken zoals het vervangen van de distributieketting. Deze precisie is essentieel voor het behoud van optimale motorprestaties en betrouwbaarheid.
Motorcodes:
- N63B44
- N74B60
OEM:
- 11 8 570
- 11 9 190
- 11 9 891
- 11 9 892
- 11 9 893
- 11 8 090
Technische informatie:
Motortype: N63 en N74Cilinderinhoud: 4,4 liter (N63B44O0), 6,0 liter (N74B60U0)
Compatibele modellen: X6 xDrive50i (E71), 750i/750Li (F01/F02), 550i (F10), 760i/760Li (F01/F02)
Jaarbereik: 2008-2012
Toepassing: vervanging van de distributieketting, reparatie van de cilinderkop, vervanging van de cilinderkoppakking en andere aanpassingen van de motortiming.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen