Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA
30% KORTING
Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA
Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA
Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA
Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA
Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA

Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA

MERK: ASTA/SATRA

Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA (AUTM-09529).


Artikelnummer:AUTM-09529 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5901583517860

Adviesprijs € 50,00
35,00 incl. BTW *
€ 28,93 excl. BTW
Voorraad: 4 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Timingset - Ford 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA (AUTM-09529).

Distributiegereedschapset ontworpen voor Ford  1.5 en 1.6 Ti-VCT benzinemotoren waar tandwielvergrendelingsgereedschap nodig is om het variabele nokkenasdistributiesysteem te vergrendelen. Geleverd in handige opbergkoffer. Met deze motor timing gereedschapsset kan je de nokkenas in de gewenste positie vergrendelen tijdens het aanpassen van de timing-riem of tijdens het uitvoeren van andere reparaties. 


Geschikt voor de volgende modellen:
 

Ford:
 

  • C-MAX (2007-2010), C-MAX (2010-2018), Grote C-MAX (2010-2018)
  • Fiësta (2008-2018)
  • Focus (2004-2011), Focus C-MAX (2004-2011), Focus (2011-2018)
  • Mondeo (2007-2015)
 

Motorcodes:
 

  • 1.5: Ti-VCT-ENUE, UEJB, UEJB, UEJE
  • 1.6: Ti-VCT-HXDA, HXDB, HXJA, HXJB, HXJE, IQDA, IQDB, IQDC, IQJA, IQJC, IQJE, KGBA, MUDA, MUDD, PNBA, PNDA, PNDD, RHBA, RVJA, SIDA, U5JA, XTDB


Inhoud:
 

  • Krukasvergrendelingsgereedschap
  • Distributiepen nokkenas/krukas
  • Nokkenastandwielvergrendelingsgereedschap
  • Borgpen spanrol
  • Afstelpen vliegwiel


OEM:
 

  • 1. 303-748
  • 2. 303-735
  • 3. 303-1097
  • 4. 303-1054
  • 5. 303-1059


Andere OEM:
 

  • 1. 21 259, 9997152, 9997406, JE02 061
  • 2. 0132AJ1, 0187B, 0189B, 0194B, 09919, 58120, 21 263, 303-1277, 49 JE02 021, 607 589 011 500, 9997122, EN-52137, MOT1430
  • 3. 9997429
  • 4. 0198-J, 11 4 120, EN-51418, MB995208, T03006, T10115, T40316
  • 5. 0188X, 303-1270, 9997121
 

Hieronder een duidelijk overzicht van het type ford met zijn motorcodes:

Ford B-MAX 2012 - 2018 1.5 EcoBoost
BNMA
BNMB
BNMC
M8DA
M8DB
M8DD
M8DE
M8DF
M8MA
M8MB
M8MC
M8MD
M9DA
M9DB
M9DG
M9DH
M9MA
M9MB
M9MC
M9MD
M9ME
UNCA
UNCB
UNCC
UNCD
UNCE
UNCF
UNCI
UNCJ
UNCK
UNCM
UNCN
UNCP
1.6 EcoBoost
IQJA
IQJC
JQDA
JQDB
JQGA
JQMA
JQMB
JTBA
JTBB
JTDA
JTDB
JTJA
JTJB
JTJC
JTMA
JTWA
JTWB
C-MAX/ Grote C-MAX 2010 - 2020
fiesta 2013 - 2018
Focus III 2011 - 2018
heelal 2010 - 2020
Kuga 2013 - 2020
Mondeo 2010 - op
S-MAX 2010 - op
Tourneo Connect 2013 - 2015
Transit Connect 2013 - 2016
 
 



Brandstoftype:

  • Benzine


Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.


Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 


Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 


Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.


Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. 
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
Timingset - Ford - 1.5 en 1.6 Ti-VCT - Blokkeergereedschap - ASTA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen