- Timingset - Afstelset - Blokkeerset - Ford - 2.0 - 2.2 - 2.4 TDDi TDCi
- Ford Mondeo 2.0, 2.2 TDdi/TDCi (2001-2007)
- Ford Transit 2.0, 2.2, 2.4 TDdi/TDCi (2000-2008)
- Jaguar X-Type 2.0, 2.2 D (2003-2008)
- LDV Convoy 2.4 TD, Tdi (2002-2006)
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset - Ford - 2.0 - 2.2 - 2.4 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - afstelset GEKO (AUTM-06368).
Een uitgebreide afstel set voor de 2.0/2.2 en 2.4 Duratorq kettingaangedreven dieselmotoren. Om nokkenas, injectiepompas en krukas in een bepaalde stand te houden bij het vervangen van een distributieriem of bij een andere motorreperaies. De timingset kunt u ook geburiken om injectiepomp te verwijderen of om de injectiepomp te vervangen. De timingset van Trailer and Tools word geleverd in een kunststof opbergkoffer.
Geschikt voor de volgende modellen:
- Ford Mondeo 2.0, 2.2 TDdi/TDCi (2001-2007)
- Ford Transit 2.0, 2.2, 2.4 TDdi/TDCi (2000-2008)
- Jaguar X-Type 2.0, 2.2 D (2003-2008)
- LDV Convoy 2.4 TD, Tdi (2002-2006)
Inhoud:
- Montage- en demontagegereedschap voor injectiepomp
- Instelling nokkenas PIN - 14 d
- Instelling nokkenas PIN - 10 dia
- Instelling nokkenas PIN - 3 x 6 dia
- Instelling nokkenas PIN - 1.9
Motorcodes:
- Ford : ABFA, D3FA, F3FA, D5BA, D6BA, FMBA, FMBB, FIFA, HJBA, HJBB, HJBC, HJBE, N7BA, N7BB, SDBA, QJBA, QJBB, QJBS, QJBD, D2FA, D4FA, D0FA, F4FA, FXFA, H9FA, H9FB, JXFA, PHFA
- Jaguar : FMBA, FMBB, QJBA
- LDV : ZSD424
Brandstoftype:
- Diesel
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
De Ford - 2.0 - 2.2 - 2.4 TDDi TDCi motor, wat is dat voor een motor?
Ford 2.0 - 2.2 - 2.4 TDDi en TDCi motoren: een toelichting
Wat zijn het voor een automotoren?
De Ford 2.0, 2.2 en 2.4 TDDi en TDCi motoren zijn een serie dieselmotoren die door Ford zijn ontwikkeld en in veel van hun modellen zijn gebruikt. Ze staan bekend om hun robuustheid en betrouwbaarheid, waardoor ze populair zijn onder zowel particulieren als zakelijke gebruikers.
- TDDi: Dit staat voor Turbocharged Direct Injection Diesel. Dit betekent dat deze motoren zijn uitgerust met een turbolader en direct inspuiting, wat zorgt voor een goede combinatie van vermogen en zuinigheid.
- TDCi: Dit staat voor Turbocharged Direct Injection Common Rail. Deze motoren maken gebruik van een common rail systeem voor de brandstofinspuiting, wat zorgt voor een nog fijnere dosering van de brandstof en een betere verbranding. Dit resulteert in een schonere en efficiëntere motor.
Kenmerken van deze ford motoren:
- Robuust: Deze motoren staan bekend om hun stevige constructie en kunnen tegen een stootje.
- Betrouwbaar: Met de juiste onderhoud zijn deze motoren doorgaans zeer betrouwbaar en gaan ze lang mee.
- Zuinig: Zowel de TDDi als de TDCi motoren staan bekend om hun zuinigheid, wat gunstig is voor de portemonnee en het milieu.
- Verschillende vermogens: Deze motoren zijn verkrijgbaar in verschillende vermogensversies, waardoor er voor elke behoefte een geschikte motor te vinden is.
Toepassingen van deze ford motoren:
Deze motoren zijn gebruikt in een breed scala aan Ford modellen, waaronder:
- Personenauto's: Mondeo, Focus, Galaxy, S-MAX, etc.
- Bedrijfswagens: Transit, Connect, etc.
Wat is belangrijk om te weten over de 2.0 de 2.2 en de 2.4 TDDI en de TDCI MOTOREN?
- Onderhoud: Net als elke andere motor hebben ook deze motoren regelmatig onderhoud nodig. Volg het onderhoudsschema van Ford om de levensduur van de motor te verlengen.
- Roetfilter: Sommige modellen met een TDCi motor zijn uitgerust met een roetfilter. Het is belangrijk om dit filter regelmatig te laten reinigen of vervangen om problemen te voorkomen.
- Koppakking: Bij oudere modellen kan de koppakking soms problemen geven. Let op symptomen zoals oververhitting, witte rook uit de uitlaat of olie in de koelvloeistof.
Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
MomentsleutelsRevisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen