- 2x nokkenasvergrendelingen, te gebruiken als 303-732 1x krukasslot, te gebruiken als 303-193 1x krukasvergrendeling, te gebruiken zoals OEM 303-507
- 1x krukasvergrendeling, te gebruiken zoals OEM 303-574 1x krukasvergrendeling, te gebruiken zoals OEM 303-748 1x vliegwielslot, te gebruiken zoals OEM 303-1602, 303-393-01 en 303-393-02
- 1x vliegwielslot, te gebruiken zoals OEM 303-734 1x nokkenasliniaal, te gebruiken zoals OEM 303-376 1x nokkenastandwieltrekker, te gebruiken als OEM 303-651
- Ford Fiesta, Fusion, Focus, C-Max, Mondeo, Mondeo S-Max, Galaxy, Turneo Connect en Transit Connect - Mazda - Volvo - Citroën - Land Rover - Suzuki
- 1.4 TDCi, 1.6 TDCi, 1.8 D Turbo, 1.8 TDdi, 1.8 TDCi en 2.0 TDCi motoren
- 1.25, 1.4, 1.6, 1.8 en 2.0 liter Zetec en Zetec SE benzinemotoren Mazda 2, 3, 5 en 121
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset - Ford - Mazda - Volvo - Land Rover - 1.4 - 1.6 - 1.8 en 2.0 TDCI motoren - Benzine motoren - Blokkeergereedschap (AUTM-02529).
Een uitgebreide gereedschapsset met onderdelen die nodig zijn voor het vervangen van de distributieketting, het vervangen van de tandriem en andere werkzaamheden aan de motorbediening. Geleverd in een kunststof koffer.
Inhoud :
- 2x nokkenasvergrendelingen, te gebruiken als 303-732
- 1x krukasslot, te gebruiken als 303-193
- 1x krukasvergrendeling, te gebruiken zoals OEM 303-507
- 1x krukasvergrendeling, te gebruiken zoals OEM 303-574
- 1x krukasvergrendeling, te gebruiken zoals OEM 303-748
- 1x vliegwielslot, te gebruiken zoals OEM 303-1602, 303-393-01 en 303-393-02
- 1x vliegwielslot, te gebruiken zoals OEM 303-734
- 1x nokkenasliniaal, te gebruiken zoals OEM 303-376
- 1x nokkenastandwieltrekker, te gebruiken als OEM 303-651
Geschikt voor de volgende modellen :
- Ford Fiesta, Fusion, Focus, C-Max, Mondeo, Mondeo S-Max, Galaxy, Turneo Connect en Transit Connect
- 1.4 TDCi, 1.6 TDCi, 1.8 D Turbo, 1.8 TDdi, 1.8 TDCi en 2.0 TDCi motoren
- 1.25, 1.4, 1.6, 1.8 en 2.0 liter Zetec en Zetec SE benzinemotoren
- Mazda 2, 3, 5 en 121
- Ook geschikt voor deze motoren in Land Rover, Mazda, PSA, Suzuki en Volvo voertuigen.
- Land Rover T2 T3 T4 motoren
Motorcodes :
- F6JA, F6JB, F6JC, HHJA, HHJB, G8DA, HHDA, HHDB, RTN, RTQ, RTP, C9DC, BHDA/B, BHPA, C9DA/B, C9DC, HXDA, G6DA, AZWA, G6DB, QXWA, G6DC , F9DA/B, FFBA, FFDA, HCPA, HCPB, KKDA, P7PA, P9PA, QYWA, R2PA, R3PA en RWPA, 4HB, F6JA, F6JB, RTJ, Y6, MZ-CD 1.6 (Y6)
Benzine motoren:
Ford Fiesta (1995-2008),Fusion (2002-2008),Puma (1997-2002),Focus (1998-2008),Focus C-Max (2002-2008),Mondeo (1998-2008),Cougar (1998- 2001),S-Max (2006-2008),Galaxy (2006-2008),Courier (1995-2008),Tourneo Connect (2002-2006),Transit Connect (2002-2006)
Met motorcode:
- 1.25 16V (DHA, DHB, DHC, DHD, DHE, DHF, DHG, F8JA, F8JB, FUJA, FUJB, M7JA, M7JB)
- 1.4 16V (ASDA, ASDB, FHA, FHD, FHE, FHF, FXDA / FXDC, FXDB / FXDD, FXJA, FXJB)
- 1.6 16V (FYDA / FYDC, FYDB / FYDD, FYJA, FYJB, L1F, L1J, L1L, L1N, L1O, L1T, L1V, L1W, HWDA, HWDB)
- 1.7 16V (MHA, MHB)
- 1.8 16V (EYDB, EYDC, EYDD, EYDE, EYDF, EYDG, EYDI, EYDJ, EYPA, EYPC, RKA, RKB, RKF, RKH, RKJ, RKK)
- 1.8 16V with timing chain (CDBB, CGBA / CGBB, CHBA / CHBB, CSDA, CSDB, QQDA, QQDB, QQDC)
- 2.0 16V (EDBA / C, EDBB, EDBD, EDDB, EDDC, EDDD, EDDF, NGA, NGB, NGC, NGD)
- 2.0 RS / ST170 (ALDA, HMDA)
- 2.0 16V with timing chain (AODA, AODB, AOWA, CJBA / CJBB)
- Focus (2004-2008),Focus C-Max (2003-2008),Mondeo (2007-2008)
- 1.6 Ti-VCT 16V (HXDA)
Diesel motoren:
Fiesta (2002-2009),Courier ( 2000-2002),Focus (1998-2000),Focus C-Max (2003-2008),Mondeo (2007-2008),Tourneo Connect (2002-2008),Transit Connect (2002-2008),Fusion (2002-2008),S-Max (2006-2008),Galaxy (2006-2008)
Met motorcode:
- 1.4 TDCi (F6JA, F6JB, F6JC)
- 1.6 TDCi (HHJA, HHJB, G8DA, G8DB, HHDA, HHDB)
- 1.8 D Turbo (RTN, RTO, RTP, C9DC)
- 1.8 TDdi (BHDA / BHDB, BHPA, C9DA / C9DB, C9DC)
- 1.8 TDCi (F9DA / F9DB, FFBA, FFDA, HCPA, HCPB, KKDA, P7PA, P9PA, P9PB, P9PC, P9PD QYWA, R2PA, R3PA, FEPA, RWPE, RWPF, RWPA, RWPC, RWPD)
- 2.0 TDCi (G6DA, AZWA, G6DB, QXWA, G6DC)
Dit is de timingset voor volgende Volvo voertuigen :
- Volvo V40 1,6 T4 Cross Coutry motorcode B4154T
- Volvo V40 1,6 T2 motorcode : B4154T4
- Volvo V40 1,6 T3 motorcode : B4164T3
- Volvo V40 1.6 T4 motorcode : B4164T
- Volvo V70 1.6 T4 motor met motorcode B4164T
- Volvo V70 1.6 GTDiT4F motorcode B4162T
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Ford en Mazda: Een diepgaande blik op 1.4, 1.6, 1.8 en 2.0 TDCi-motoren
Ford en Mazda werken al vele jaren samen aan de ontwikkeling van dieselmotoren, vooral de populaire TDCi-motoren. Deze samenwerking heeft geresulteerd in een aantal betrouwbare en zuinige motoren die hun weg hebben gevonden in veel verschillende automodellen van beide autofabrikanten.
Wat is een TDCi-motor?
TDCi staat voor ‘Turbocharged Direct Injection Common Rail’. Dit betekent dat de motor is voorzien van:
- Turbocompressor: Deze verhoogt het motorvermogen door meer lucht in de verbrandingskamer te persen.
- Directe injectie: De brandstof wordt rechtstreeks in de verbrandingskamer geïnjecteerd voor een optimale verbranding.
- Common rail-systeem: Een hogedruksysteem dat zorgt voor een nauwkeurige dosering van de brandstof.
De TDCi-motoren van Ford en Mazda
Ford en Mazda hebben een aantal verschillende TDCi-motoren met verschillende cilinderinhoud geproduceerd:
- 1.4 TDCi: Deze kleinere motor zie je vaak terug in kleinere auto's zoals de Ford Fiesta en Mazda2. Hij staat bekend om zijn goede brandstofverbruik.
- 1.6 TDCi: Een populaire motor die een goede balans biedt tussen prestaties en brandstofverbruik. Het is gebruikt in een breed scala aan modellen van beide autofabrikanten.
- 1.8 TDCi: Deze motor is iets krachtiger dan de 1,6-liter variant en vind je vaak terug in grotere auto's of auto's met hogere prestatie-eisen.
- 2.0 TDCi: De grootste TDCi-motor die veel vermogen en koppel biedt. Het wordt meestal aangetroffen in grotere gezinsauto's en SUV's.
Voordelen van TDCi-motoren:
- Goed brandstofverbruik: TDCi-motoren staan ​​bekend om hun lage brandstofverbruik.
- Hoog koppel bij lage toerentallen: dit zorgt voor een soepele en responsieve rijervaring.
- Betrouwbaarheid: De TDCi-motoren hebben over het algemeen een goede reputatie vanwege hun betrouwbaarheid.
- Milieuvriendelijk: Lage CO2-uitstoot.
Nadelen van TDCi-motoren:
- Hogere aanschafprijs: Dieselauto’s zijn over het algemeen duurder in aanschaf dan benzineauto’s.
- Hogere belastingen: In sommige landen zijn er hogere belastingen op dieselauto's.
- Roetfilter: Dieselauto's zijn uitgerust met een roetfilter dat regelmatig moet worden vervangen of geregenereerd.
- AdBlue: Sommige nieuwere dieselauto's vereisen de toevoeging van AdBlue, een vloeistof die de NOx-uitstoot vermindert.
Conclusie over TDCI motoren van Ford en Mazda:
De TDCi-motoren van Ford en Mazda zijn een groot succes en hebben ervoor gezorgd dat dieselauto's een populaire keuze zijn geworden voor veel automobilisten. Als u op zoek bent naar een zuinige en betrouwbare auto, kan een auto met TDCi-motor een goede keuze zijn.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-
-Welk voertuig is het.
-
-Welk soort brandstof motor is het.
-
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
- Momentsleutels
- Revisiegereedschap voor het motorblok
- Bougie en bobine gereedschap
- Auto electra gereedschap
- Koelsysteem autogereedschap
- Olie gerelateerd gereedschap
- Koppeling gereedschap voor automotoren
- Compressie en drukmeters motoren
- Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
- Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
- Helicoilsets en draadreparatiesets
- Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
- Diesel verstuiver reinigers en cleaners
- Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
- Autoplaatwerk gereedschappen
- Auto remsysteem gereedschappen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen