- Blokkeergereedschap nokkenastandwiel
- Montagegereedschap voor spanner
- Motorsteunbeugel
- N14 en W10 - W11
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset Mini N14 en W10 - W11 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA (AUTM-03716).
Een professionele timing tool kit van Trailer and Tools. Geschikt voor de BMW Mini One Mini Cooper en Mini S W10 W11. Met deze set kunt u de juiste timingposities op de nokkenas en krukas vastleggen om de distributieriem of ketting op benzinemotoren te vervangen.
LET OP!!! ZONDER FOAM INLAY
Inhoud van deze set:
- Blokkeergereedschap nokkenastandwiel
- Motorsteunbeugel
- Montagegereedschap voor spanner
- • A.) Krukasafstelpen.
OEM-BMW Mini: 11 9 590. OEM-PSA: 0197-B.
• B.) Nokkenasblokkeergereedschap-uitlaat.
OEM-BMW Mini: 11 9 551. OEM-PSA: 0197-A1.
• C.) Inlaat voor nokkenasblokkeergereedschap.
OEM-BMW Mini: 11 9 550. OEM-PSA: 0197-A2.
• D.) Nokkenasuitlijnklem.
OEM-BMW Mini: 11 9 552.
• E.) M6 stelschroef (3).
• F.) Installateur van krukaspoelie.
OEM-BMW Mini: 11 8 240. OEM-Chrysler: 8385.
• G.) Borgplaat nokkenastandwiel.
OEM-BMW Mini: 11 8 250. OEM-Chrysler: 8435.
• H.) Motorondersteuning.
OEM-BMw Mini: 11 8 370.
• I.) Bout M12 x 20 C/W sluitring (2 per set).
OEM-BMW Mini: 11 8 370.
• J.) Bout M12 x 60 C/W sluitring.
OEM-BMW Mini: 11 8 370.
Deze set is bedoeld om de distributieketting van de N14-motor te vervangen.
- De motor is een 1.6 turbobenzinemotor.
- Toepassing: Motordistributiegereedschapsset voor BMW Mini One 2001-2006 (W10B16AA), Mini Cooper 2001-2006 (W10B16BA) en Mini Cooper S 2002-2006 (W11B16AA).
- Het gereedschap is speciaal ontworpen om de nokkenas en de krukas mogelijk te vergrendeldelen in de positie om de nokkenastiming correct te controleren en in te stellen.
Geschikt voor de volgende modellen:
- Mini One 2001-06 (W10B16AA)
- Mini Cooper 2001-06 (W10B16BA)
- Mini Cooper S 2002-06 (W11B16AA)
Montage:
Vervanging voor R50 R52 R53 1.6 L 2002-2008Vervanging voor Cooper 2002-2007
Vervanging voor Cooper Convertible 2005-2009
Vervanging voor Cooper S Convertible 2005-2009
Vervanging voor Cooper S 2002-2007
Vervanging voor Cooper Works GP 2006-2007
Timingset voor de Mini N14 - W10 - W11
De "Timingset Mini N14 en W10 - W11 - Blokkeer set" verwijst naar een distributieset speciaal ontworpen voor Mini Cooper -modellen uitgerust met de N14-motor en gebouwd tussen 2001 en 2006 (W10) of 2002 en 2006 (W11).Timingset: Dit is een algemene term voor een verzameling gereedschappen die worden gebruikt om de timing van de motor van een auto aan te passen en te behouden.
Mini N14: Dit verwijst naar een specifiek motormodel dat in bepaalde Mini Cooper-auto's wordt gebruikt.
W10 - W11: Deze codes geven de interne aanduidingen aan die Mini gebruikte voor hun automodellen die in die jaren werden geproduceerd.
Blokkeer-set: Dit vertaalt zich naar "slotset" in het Nederlands en verwijst naar de specifieke gereedschappen in de set die worden gebruikt om componenten op hun plaats te houden tijdens het vervangingsproces van de distributieriem.
In wezen biedt deze set het gespecialiseerde gereedschap dat nodig is om de distributieriem van de eerder genoemde Mini Cooper-modellen nauwkeurig te vervangen. Het is belangrijk op te merken dat het vervangen van een distributieriem een ​​complexe taak is en alleen mag worden uitgevoerd door ervaren monteurs met het juiste gereedschap en de juiste kennis.
Hier zijn enkele aanvullende punten waarmee u rekening moet houden:
Deze kit is niet geschikt voor andere Mini Cooper-modellen of motoren.Het is van cruciaal belang dat u de handleiding van uw auto of een gekwalificeerde monteur raadpleegt voordat u reparaties uitvoert, vooral als deze de motor betreffen.
Deze specifieke kit kun je vinden bij diverse online retailers zoals Trailer and Tools in Hengelo overijssel "Timingset Mini N14 en W10/W11 - Blokkeer set".
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen