Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset - Opel, Vauxhall, Saab Diesel - 2.0 en 2.2 DTI Ecotec - ASTA (AUTM-07527).
Opel , Vauxhall en Saab Diesel 2.0 en 2.2 DTI Ecotec Timingset , Tijd afstelset , Blokkeer set , Timingset. Deze uitgebreide tijdafstel gereedschapsset bestaat uit gereedschap waarmee u de motor juist kunt afstellen wanneer u de distributieriem vervangt. De tijd afstellingsset is geschikt voor de meeste populaire modellen met diesel motoren. Deze gereedschapsset is gemaakt van staal van hoge kwaliteit. Alle gereedschappen worden geleverd in een kunstof koffer geleverd voor gemakkelijke opslag en transport.
Specificaties:
- Omvat een belangrijk hulpmiddel voor de volgende werkzaamheden op 2,0 en 2.2 DTI Ecotec dieselmotoren:
- Het installeren en verwijderen van de nokkenas
- Professionele motor reparatie
- Controleren en afstellen van de nokkenas timing en het instellen en vergrendelen en verwijderen van de distributieketting.
Inhoud van deze blokkeerset is :
- Timing aanpassing armatuur-beugel: KM-933, 83 95 394
- Timing aanpassing armatuur-beugel: KM-933, 83 95 394
- Timing aanpassing armatuur-sleutel: KM-933, 83 95 394
- Blokkeerpen injectiepomp: KM-927, 83 95 337
- Krukasborgpen: KM-929, 83 95 352
- Nokkenasinstelgereedschap: KM-932, 83 95 386
- Timing aanpassing armatuur - behoud schroeven: KM-933, 83 95 394
GM:
- X20DTL/X20DTH/X22DTH 2.0Di & 2.2Di Ecotec Dieselmotoren.
Vauxhall/Opel:
- Astra-G 2.0, 2.2 DTI/DI Turbo (98-06),
- Vectra-B 2.0 2.2 DTI/DI Turbo (96-02),
- Vectra-C 2.0, 2.2 DTI Turbo (02-06),
- Signum 2.0, 2.2 DTI Turbo (03-06),
- Omega-B 2.0, 2.2 DTI Turbo (97-03),
- Zafira-EEN 2.0, 2.2 DTI Turbo (99-05),
- Sintra 2.2 DTI Turbo (97-99),
- Frontera-B 2.2 DTI Turbo (98-04),
- Astra-G (98-06), Vectra-B (97-02), Vectra-C (02-06), Signum (03-06), Omega-B (98-03)
Saab :
- 9-3 / 9-5 2.2 TiD --- 1998-2006
Motorcodes Opel en Vauxhall:
- X20DTL, X20DTH, Y20DTL, Y20DTH, Y22DTH, Y22DTR.
Motorcode Saab:
- D223L
Opel / Saab OEM-nummer :
- 1 x Afstelgereedschap als OEM Opel KM933 / SAAB 83 95 394
- 1 x Afstelgereedschap als OEM Opel KM933 / SAAB 83 95 394
- 1 x Borgpen voor injectiepomp als Opel OEM KM927 / Saab 83 95 337
- 1 x BDP borgpen krukas als OEM Opel KM929 / Saab 83 95 352
- 1 x Nokkenas vergrendeling hulpmiddel als OEM Opel KM932 / Saab 83 95 386
Specifiacties over de motor 2.0 en 2.2 Dti Ecotec-motoren:
De 2.0 en 2.2 DTI Ecotec-motoren zijn een familie van viercilinder-in-lijn dieselmotoren die door General Motors zijn ontwikkeld. Ze werden geproduceerd van 1997 tot 2010 en werden gebruikt in een verscheidenheid aan Opel-, Vauxhall- en Saab-voertuigen.
De 2.0-litermotor had een cilinderinhoud van 1.995 cc en was verkrijgbaar in twee verschillende vermogensvarianten: 82 pk (61 kW) en 100 pk (74 kW). De 2.2-litermotor had een cilinderinhoud van 2.171 cc en was goed voor 125 pk (93 kW) en 140 pk (104 kW).
Alle motoren waren uitgerust met een common-rail injectiesysteem en een turbocompressor. Ze stonden bekend om hun brandstofefficiëntie en prestaties.
De 2.0 en 2.2 DTI Ecotec-motoren waren over het algemeen betrouwbaar, maar er waren enkele bekende problemen. Een veelvoorkomend probleem was het falen van de injectiepomp. Dit kan leiden tot startproblemen, motorvermogenverlies en rookvorming. Een ander veelvoorkomend probleem was het lekken van de verstuiverringen. Dit kan leiden tot een verhoogd brandstofverbruik en een ruwe motorloop.
Ondanks deze problemen waren de 2.0 en 2.2 DTI Ecotec-motoren over het algemeen solide en betrouwbare motoren. Ze waren een populaire keuze voor kopers die op zoek waren naar een brandstofefficiënte en prestatiegerichte auto.
Hier zijn enkele van de voertuigen waarin de 2.0 en 2.2 DTI Ecotec-motoren werden gebruikt:
- OpelAstra
- Opel Vectra
- Opel Zafira
- Opel Astra
- Opel Vectra
- Opel Zafira
- saab 9-3
- saab 9-5
Born: YouTube
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen