22% KORTING
- Timingset - Opel, Vauxhall, Suzuki, Fiat, Ford en PSA - 1.3 Dieselmotor
- Nokkenasuitlijningsgereedschap (2 stuks)
- Nokkenas-/krukasborgpen
- ​​​Vliegwieluitlijningspen met veer
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Blokkeerset - Opel, Vauxhall, Suzuki, Fiat, Ford en PSA - 1.3 Dieselmotor - Timingtool - SATRA (AUTM-07721)
Geschikt zijn voor het instellen van de nokkenas en de krukas, op Vauxhall / Opel en Suzuki ketting aangedreven 1.3 dieselmotoren. Dieselmotor nokkenas krukas blokkeer set voor Vauxhall/Opel, Suzuki en Fiat Dieselmotor timing borggereedschap voor Vauxhall (Opel) 1.3CDTi (Chain), Suzuki 1.3D DDiS (Chain) en Fiat 1.3 JTD; Gehard en getemperd staal voor maximale duurzaamheidInhoud:
- ​​​Vliegwieluitlijningspen met veer
- Nokkenasuitlijningsgereedschap (2 stuks)
- Nokkenas-/krukasborgpen
Geschikt voor:
Alfa Romeo
- MiTo (2008-2016)
Citroen
- Nemo (2010-2016)
Fiat
- 500 (2007-2016)
- Doblo (2004-2010), Doblo Cargo (2004-2010)
- Fiorino (2008-2016)
- Grande Punto (2005-2011)
- Idea (2004-2012)
- Linea (2007-2011)
- Panda (2003-2016)
- Punto (2003-2011), Punto Evo (2009-2014)
- Qubo (2008-2016)
Ford
- Ka (2008-2015)
Lancia
- Musa (2004-2013)
- Ypsilon (2003-2015)
Peugeot
- Bipper (2010-2016)
Suzuki
- Ignis (2003-2009), Splash (2008-2011), Swift (2006-2014), Wagon R+ (2003-2008)
Vauxhall/ Opel
- Agila (2003-2008), Agila-B (2008-2010), Astra-H (2004-2011), Astra-J (2009-2015), Combo-C (2003-2012), Corsa-C (2003-2012), Corsa-D (2006-2014), Meriva-A (2004-2010), Meriva-B (2010-2015), Tigra-B (2004-2010)
Motorcodes:
- 1.3 DDiS – D13A, Z13DT, Z13DTJ, Z13DTJ Eco
- 1.3 HDi – F13DTE5(FHZ), FHZ(F13DTE5)
- 1.3 JTD – 199A3.000, 199B1.000
- 1.3 MultiJet – 169A1.000, 188A8.000, 188A9.000, 199A2.000, 199A3.000, 199A9.000, 199B2.000, 223A9.000
- 1.3 TDCi – 167A1.000(FD4) BAAA/B
- 1.3 CDTi – A13DTC, A13DTE, A13DTR, D13A, LDV/A13DTC, LSF/A13DTE, Y13DT, Y13DTH, Z13DT, Z13DTi, Z13DTH, Z13DTJ, Z13DTR
OEM:
- EN-46785
- EN-46781
- EN-52137
Andere OEM:
- 09912-38300
- 0104 A, 09917 68610, 1.860.985.000, 1.871.000.900, 104 A, 303-1472
- 0132-AJ1, 0187-B, 0189-B, 0194-B, 09919-58120, 21-263, 303-735, 3031277, 49 JE02 021, 607.589.011.500, 9997122
Wat is het kenmerk van een 1.3 CDTI MOTOR?
Kenmerken van een 1.3 CDTI motorDe 1.3 CDTI motor is een dieselmotor met een cilinderinhoud van 1.3 liter die door verschillende autofabrikanten is gebruikt, waaronder vooral Opel. Deze motoren staan bekend om een aantal specifieke kenmerken:
- Zuinigheid: Een van de grootste voordelen van de 1.3 CDTI is zijn zuinigheid. Door de relatief kleine cilinderinhoud en de efficiënte dieseltechnologie is het brandstofverbruik doorgaans laag.
- Koppel bij lage toerentallen: Dieselmotoren staan bekend om hun koppel bij lage toerentallen. Dit betekent dat je al bij lage toerentallen veel trekkracht hebt, wat zorgt voor een soepel rijgedrag.
- Betrouwbaarheid: Over het algemeen worden 1.3 CDTI motoren beschouwd als vrij betrouwbaar. Ze zijn echter niet zonder hun specifieke aandachtspunten, waarover later meer.
- Onderhoud: Net als bij elke dieselmotor is regelmatig onderhoud belangrijk. Denk hierbij aan het vervangen van filters en olie.
- Geluid: Dieselmotoren staan bekend om hun karakteristieke geluid. Hoewel moderne dieselmotoren stiller zijn dan oudere modellen, kan het geluid van een 1.3 CDTI toch als wat luidruchtig worden ervaren.
- Emissies: Dieselmotoren stoten minder CO2 uit dan benzinemotoren, maar kunnen wel meer schadelijke stoffen uitstoten, zoals stikstofoxiden.
- Veelvoorkomende problemen
Hoewel de 1.3 CDTI motor over het algemeen betrouwbaar is, zijn er een aantal problemen die vaker voorkomen:
- Gloeibougies: Gloeibougies zijn belangrijk voor het starten van een dieselmotor, vooral bij koude temperaturen. Defecte gloeibougies kunnen ervoor zorgen dat de motor moeilijk start.
- EGR-klep: De EGR-klep zorgt voor recirculatie van uitlaatgassen om de stikstofoxide-uitstoot te verminderen. Deze klep kan verstopt raken, wat kan leiden tot problemen met de motor.
- Roetfilter: Het roetfilter vangt roetdeeltjes op uit de uitlaatgassen. Als het roetfilter verstopt raakt, kan dit leiden tot een verlies aan vermogen en in extreme gevallen zelfs tot motorschade.
Conclusie over de 1.3 CDTI motoren:
De 1.3 CDTI motor is een zuinige en over het algemeen betrouwbare motor. Echter, zoals bij elke auto, is het belangrijk om regelmatig onderhoud te plegen en op de hoogte te zijn van de mogelijke problemen.Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
MomentsleutelsRevisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen
Review toevoegen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen