Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset VAG 1.8 en 2.0 TSI TFSI (EA888) motoren vanaf 2008 - distributieset - blokkeerset (AUTM-01751).
Of u nu een 1.8 TSI/TFSI or 2.0 TSI/TFSI 4-cylinder van Audi, Seat, Skoda of VW wilt repareren, het vergrendelen van nokkenassen of krukassen bij het vervangen van de distributieketting, het installeren en verwijderen van nokkenassen en het afstellen van de timing vormen geen probleem met de set van Trailer and Tools.
Deze set is geschikt voor de volgende modellen : ​
- Audi TT Mk2 ( 8J ) , Audi A3 8P Audi B7 A4 , Audi A4 ( B8 ) , Audi A5
- SEAT Leon Mk2 ( 1P ) , SEAT Altea XL
- Skoda Yeti , Skoda Octavia Mk2 ( 1Z , Ming Rui ) , Skoda Superb Mk2 ( 3T )
- VW Jetta Mk5 / Sagitar , VW Passat B6 , Volkswagen Passat CC
- Passend R4 2.0 16V TSI / TFSI ( EA888 )
- VW Golf MK5 GTI
- VW Golf GTI Mk6
- VW Jetta Mk5 , VW Jetta Mk6 , VW Passat B6 , Volkswagen CC , VW Scirocco , VW Golf GTI Mk6 , VW Scirocco , VW Passat B6 , Volkswagen CC
- Audi A3 ( 8P ) , de Audi A3 Cabriolet , Audi TT , Audi A4 ( B8 ) , Audi Q5 , Audi A5 , Audi Q5 , Audi TT Mk2 ( 8J ) Audi Q3
- Skoda Superb Mk2 ( 3T ) , Skoda Octavia
- SEAT Altea Freetrack , SEAT Leon FR , SEAT Exeo
Motorcodes :
- BYT , BZB , CABA , CABB , CABD , CADA , CAEA , CAEB , CAWA , CAWB , CBFA , CCTA , CCZA , CCZB , CCZC , SADC , CDAB , CDHA , CDHB , CDNB , CDNC , CDND , CESA , CETA , CFKA , CGYA , CJEB , CJBA , CJSB .
OEM nummer :
- Krukas gereedschap OEM T10368
- Krukas gereedschap OEM T10354
- Nokkenas borgbout OEM T40196
- Kettingspanner borgclip (2x), te gebruiken OEM T40267
- Ketting gereedschap (2x) OEM T40271, T20208
- Nokkenas gereedschap OEM T10352
- Nokkenas gereedschap OEM T10352 / 1
- Nokkenas gereedschap OEM T10352 / 2
- Borgpennen OEM T10060A
- Spanner borgpen OEM T40011
- Oliepomp spanner OEM T40265
De motor TFSI - FSI motor 1.8 - 2.0 van VAG, wat is dat voor een motor?
VAG TFSi- en FSi-motoren, zowel 1.8L als 2.0L, gebruiken distributieriemen in plaats van distributiekettingen. Deze riemen verbinden de krukas met de nokkenas(sen) en zorgen ervoor dat de kleppen van de motor op de juiste momenten open en dicht gaan.
Distributieriemen moeten regelmatig worden vervangen, doorgaans tussen de 100.000 en 160.000 km, afhankelijk van de specifieke motor- en rijomstandigheden. Het niet vervangen van een distributieriem kan leiden tot motorschade, omdat de kleppen tegen de zuigers kunnen botsen als de riem breekt.
VAG TFSi versus FSi-timingsets:
Hoewel zowel TFSi- als FSi-motoren distributieriemen gebruiken, kunnen er kleine verschillen zijn in de specifieke componenten van de distributieset, afhankelijk van de motorcode en het jaar. Het is belangrijk om de juiste timingset voor uw specifieke voertuig te gebruiken om een ​​goede montage en werking te garanderen.
Hier zijn enkele zaken waar u op moet letten bij de aanschaf van een VAG TFSi- of FSi-timingset:
- Motorcode: De motorcode staat meestal op een sticker onder de motorkap of in de gebruikershandleiding.
- Jaar: Het jaar van uw voertuig is ook belangrijk, omdat er in de loop van de tijd veranderingen kunnen optreden in de componenten van de distributieset.
- Kwaliteit: Het is belangrijk om een ​​distributieset van een gerenommeerde fabrikant aan te schaffen. Vermijd goedkope aftermarket-timingsets, omdat de kans groter is dat deze defect raken.
Het wordt aanbevolen om een ​​gekwalificeerde monteur te raadplegen om de juiste distributieset voor uw voertuig te bepalen en om de distributieriem te vervangen. Het vervangen van een distributieriem is een complexe klus die gespecialiseerd gereedschap en kennis vereist.
- Bron Video: Youtube
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen