Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO
25% KORTING
Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO
Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO
Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO
Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO

Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO

MERK: GEKO

Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO (AUTM-08036).


Artikelnummer:AUTM-08036 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5901477119231

Adviesprijs € 20,00
15,00 incl. BTW *
€ 12,40 excl. BTW
Voorraad: 7 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO (AUTM-08036).

Professionele naaf- en lagertrekker. De set is gemaakt van de beste kwaliteit gesmeed staal. De trekker zorgt voor een gelijkmatige druk om schade aan onderdelen te voorkomen.

Inhoud:

  • Trekker : 125x105 mm
  • Geharde hoofdbout : 150 mm lang
  • 10x steunschroeven van verschillende lengtes: 2x 85 mm, 2x 100 mm, 6x 60 mm
  • 10x stalen ringen


Bron: youtube
 

Wat is een poelietrekker? 

Poelietrekker is een stuk gereedschap die gebruikt wordt voor het installeren en of verwijderen van verschillende mechanische poelies en soortgelijke ingedrukte of ingedrukte mechanische onderdelen. Hoewel het veel gebruikt wordt  voor het verwijderen en installeren van riemschijven, lagers en tandwielen, Vliegwiel demonteren, Ruiterwisserarm demonteren, Tandwiel los trekken van de naaf, Naaftrekker, Nokkenasriemwiel van de as af trekken, Krukaspoelie demonteren, Keerringen verwijderen en los trekken, Binnenlager los trekkenLager van steekassen, verwijderen Riemwiel, verwijdering Kogellager, demonteren. Riemschijf verwijderen of los maken voor auto's, vrachtwagens, tractoren en motoren, maar zo worden poelietrekgereedschappen ook gebruikt in een verscheidenheid aan industriële en consumententoepassingen. De meeste poelitrekkers en pullers zijn ontworpen om ronde delen te grijpen en vast te houden die anders geen duidelijke grijp- of hefboompunten hebben. De pullers zijn Verschillend in grootte, constructie en werking. 

Wat is het voordeel van het gebruik van een poelietrekker? 

Het voordeel van het gebruik van een poeliestrekker is de zorgvuldigheid en gecontroleerdhied die het kan uitgeoefende met tegendruk om schade aan componenten of omringende machines tijdens het verwijderen of installeren van poelies, lagers, tandwielen en schalen te voorkomen.

Tevens is het een tijdbesparende manier in de reparaties en demontage van uw motor onderdelen. 

Bij het gebruik van een poelietrekker is het aanbevolen om olie te gebruiken op alle glijdende en schroevende delen. Vet ook de spindel van uw poelietrekker in zodat deze zuiver over de spoet of draad glijd.
Pas de trekker op de juiste manier toe, de haken goed achter het trekkende gedeelte en de spindel goed in het middel gecentreerd staat. Gebruik als dat mogelijk is de goede druk kop, zodat deze juist op het oppervlakte staat die je weg wilt drukken of waar je met je spindel op staat om de druk op uit te oefenen. Eventueel kan je andere bekken, haken gebruiken om achter de poelie te zetten, soms moeten de haken of bekken iets langer zijn en soms juist korter of dunner om er goed achter te komen.
Zorg ervoor dat de poten van uw pulley niet achter het te trekken voorwerp schiet. 

Bij een 3 armige pulley heeft het een betere druk verdeling als bij een 2 armige pulley, maar soms kan je niet anders dan de 2 poot poelie te moeten gebruiken. Je hebt ook poelietrekkers waarvan je de poten kunt verlengen omdat de pulley soms verder verdiept ligt. Naast de diepts is de spanwijdte ook erg belangrijk. Er zijn weinig wielen die dezelfde diameter hebben, dus om hem goed te spannen moet je de poten kunnen verstellen.

Welke soorten poelietrekkers zijn er allemaal?

-Handmatige poelietrekkers
-De harmonische trekkers
-Hydraulische poelie trekkers
-Pneumatische, luchtdruk poelietrekkers
-2 poot poelietrekkers
-3 poot poelietrekkers
-Binnenlager trekkers
-Buitenlager trekkers

Waar denk je aan bij autogereedschap?

Hieronder een overzicht van verschillende onderdelen van de auto en een directe link naar de gereedschappen voor dat onderdeel:

Autogereedschap voor de banden
Autogereedschap voor de automotor
Autogereedschap voor de autobeplating, corrosserie
Autogereedschap voor de remmen
Autogereedschap voor de autolak
Autogereedschap voor de autoruiten
Autogereedschap voor de vloeistoffen in de auto
Autogereedschap voor het motorblok te reviseren
Autogereedschap voor de autoveren, schokdempers
Autogereedschap voor de ophanging en wegligging


De professionele gereedschappen die wij u aanbieden zijn van uitstekende kwaliteit maar ook zeer zeker betaalbaar. We proberen dan ook altijd een goede prijs kwaliteit verhouding te crieëren.
Naast het autogereedschap hebben we ook een breed assortiment aan handgereedschap wat zeer gemakkelijk kan zijn bij het monteren en demonteren van onderdelen op en aan uw auto. 

Wij hebben een uitgebreid assortiment aan Lagertrekkers - Binnenlager trekkers en Poelietrekkers, hieronder een overzicht van de verschillende groepen trekkers die we hebben: 

Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:



WIELLANGERS
Afbeeldingsresultaat voor wiellager
Bron MVW autotechniek.

 

WIELLAGERS, wat zijn dat? 

Van alle onderdelen waaruit uw auto bestaat, zijn de remmen ongetwijfeld de belangrijkste: de onderdelen waarmee u kunt stoppen. Van de onderdelen die uw auto in staat stellen om vooruit te gaan, zijn er misschien geen belangrijkere onderdelen dan de wiellagers. Zonder hen zou je niet ver kunnen reizen. Deze kleine stalen kogels zijn verantwoordelijk voor het laten draaien van de wielen met zo min mogelijk wrijving, terwijl het gewicht van uw voertuig wordt ondersteund. Voor zo'n klein deel van uw auto, is dat zeker geen kleine klus. Een wiellager is een belangrijk onderdeel welke zicht bevindt tussen het fuseestuk, astap en het draaiende wiel. Wanneer we het hebben over een wiellager bij een auto, dan spreken we over een constructie die zowel de voor- als de achterwielen draaiende houdt. Dit zorgt er voor dat verschillende delen van de genoemde constructie, ten opzichte van elkaar, beter kunnen bewegen. Dit gebeurt door middel van het verlagen van de wrijving, welke doorgaans roterende of lineaire bewegingen maakt.

Wat is de functie van een wiellager?

De functie van het wiellager is de draaiende beweging van het wiel mogelijk te maken en is daarmee een belangrijk en essentieel onderdeel van de wielophanging. De wiellagers zijn een zwaar belast onderdeel en daarmee ook aan slijtage onderhevig. Met name bij stevig bochtengedrag zijn er grote krachten die de wiellagers op moeten vangen. Dit is ook waarom een kapot wiellager vaak sterker hoorbaar is bij het nemen van een flauwe bocht op hogere snelheid. Het geluid van een kapot wiellager is als een brommend geluid te typeren. Ook wiellager zijn in de loop der jaren sterk verandert door de hogere eisen welke gesteld worden aan het wiellager. Waren de wiellagers op de niet aangedreven wielen meestal conische eenvoudig stelbare en uit een los binnen en buitenlager bestaande set , tegenwoordig zijn deze onderhoudsvrij, zelfsmerend en bestaan uit één bus met daarin twee rollagers. De oude conische wiellagers waren af te stellen, op de modernere rollagers hoeft lagerspeling niet meer afgesteld te worden, wel moet het lager op juiste moment (Nm) vastgezet worden. De wiellagers op de aangedreven wielen zijn complete units waarin zich twee rollagers bevinden. De lagers zijn zelfsmerend en afgesloten van vuil en vocht door keerringen. De buitenkant van de lagerbus word bij vervanging als eerste in het fuseestuk geperst en de astap word vervolgens in de binnenste lagerring geperst. De moderne wiellagers zijn alleen op een professionele manier te vervangen als deze met een hydraulische pers gemonteerd worden. Er zijn tegenwoordig lagerunits welke met bouten gemonteerd zijn op de achteras of fuseestuk en waarbij de flens deel uitmaakt van het te vervangen lager. Wiellagers kunnen ook voorzien zijn van een ABS sensorring, hier moet bij vervanging terdege rekening mee worden gehouden

Er zijn verschillende  wiellagers, welke heb je zoal?

Er zijn verschillende wiellagers en de simpelste draaiende lager is eentje die uit een cilinder tussen het wiel en de as van dit wiel bestaat. Je hebt wiellagers die bij de assen van de auto gebruikt worden om deze in beweging te brengen, oftewel wiellagers met een aandrijving. Deze wiellagers kun je vinden bij de remtrommel of remschijf en bestaat uit twee lagers, de binnenste en de buitenste lager. Daarnaast hebt je wiellagers waarbij geen aandrijving vastzit aan de wielen. Deze wiellagers bevinden zich in de naaf. Wiellagers die worden aangedreven zijn zwaarder en om deze reden is er ook vaak een pers nodig wanneer deze vervangen moeten worden. Wiellagers zonder de aandrijfassen zijn daarentegen veel eenvoudiger te vervangen, omdat deze vaak conisch (kegelvorm) zijn. We kennen de glijlager, kogellager, mangneetlager, naaldlager, cilinderlager, diabololager, kelgellager, tonlager, Axiaallager.



 

Hoe herken je kapotte of versleten autowiellagers?

Een "grommend” hoorbaar geluid afkomstig van een hoek van de auto wanneer u meer dan 25 kilometer per uur rijdt, kan wijzen op een versleten lager. Dit geluid kan vooral duidelijk zijn wanneer u draait en het voertuig naar dat wiel leunt. Het geluid kan moeilijk te horen zijn totdat er aanzienlijke slijtage is opgetreden. Trilling in het stuurwiel kan het gevolg zijn van het ontstaan van vlakke plekken in de lagers via het stuurwiel. Trilling kunnen ook worden gevoeld in de vloerpanelen. Een "slijpend" hoorbaar geluid afkomstig van een van de wielen kan gerelateerd zijn aan de remmen. Het kan ook gerelateerd zijn aan een lager dat slijt of is gesleten. Als dit het geval is, word het grommende geluid zeer waarschijnlijk genegeerd. Er is aanzienlijke schade aan de lagers opgetreden en het wiel dreigt af te vallen. Vaker staan we er niet bij stil, maar de krachten die het aandrijfsysteem van een auto moeten verwerken zijn enorm. Dit geldt in het bijzonder voor de banden en de wiellagers die naast de normale aandrijfkrachten ook nog de gevolgen van het rijden over allerlei typen wegen moeten kunnen verwerken. Denk maar aan een hobbelig wegdek waar niet alleen de vering moeite mee heeft, maar ook de banden en de wiellagers hun aandeel aan extra krachten zullen moeten verwerken. Geen wonder dus dat de wiellagers soms aan vervanging toe zullen zijn. Maak je maar geen zorgen: het wiel zal blijven draaien, maar de weerstand neemt wel toe. Het meest voorkomende verschijnsel van wiellagers die aan vervanging toe zijn is een vervelend geluid dat te horen zal zijn tijdens het rijden. Dit zal zich ook het eerst voordoen bij het beschrijven van bochten. Verwar dit geluid echter niet met dat van versleten homokinetische koppelingen. Die maken eerder een ratelend geluid waarbij versleten lagers eerder een fluitend geluid zullen maken. Bij ernstig versleten wiellagers zal het geluid ook bij het rijden op rechte stukken merkbaar zijn. Overmatig spel in de band en het wiel is een teken van een kapotte lager. Om dit teken op te merken, moet het voertuig echter van de grond zijn. Gewoonlijk zal een technicus het voertuig heffen en de band van links naar rechts schommelen. Als buitensporige speling wordt opgemerkt en andere ophangings- en stuurcomponenten in goede vorm zijn (zoals de trekstangen), heeft het lager waarschijnlijk gefaald. Abnormale bandenslijtage kan worden veroorzaakt door een slechte wieluitlijning, versleten stutten of een kapotte wiellager.

Waar bestaat een wiellager uit?




 
Wiellagers bestaan uit een binnenring, buitenring en daartussen rollen of kogels. Bij een rollager lopen de ringen conisch toe waardoor lagerspeling afgesteld kan worden. Bij een kogellager zijn de binnen en buitenring voer zien van komvormige banen waarin de kogels lopen, de lagerspeling is bij rollagers niet afstelbaar. De wiellagers worden gesmeerd door lagervet en tegen vocht en vuil beschermd door keerringen. Het lagervet vormt een film en voorkomt metaal op metaal contact. Het materiaal van de wiellagers is hoogwaardig en gehard metaal.

Kan ik zelf het lager vervangen?

Sommige voertuigen met afgedichte voorwiellagers kunnen thuis worden onderhouden als een doe-het-zelf reparatie. Als de wielnaaf en het lager simpelweg met bouten aan de fusee zijn bevestigd en als een geheel kunnen worden vervangen en de reparatie voltooien. Maar veel voertuigen vereisen dat een technicus naven en lagers verwijdert die in de fusee worden gedrukt. Deze componenten zijn moeilijk te demonteren en voor het opnieuw monteren is een hydraulische pers nodig. In dergelijke gevallen kan vervanging van lagers het beste worden overgelaten aan een professionele technicus. Er komt er wel veel meer werk aan te pas. Hier is het ook belangrijk welke lager versleten is. Een lager waarop de aandrijving op gekoppeld is heeft een zwaardere constructie en is ook geperst in de remschijven of remtrommels. Voordat de wiellagers dus kunnen worden verwijderd zal ook eerst de aandrijfas moeten worden verwijderd. De vrijgekomen lager (er is meestal ook sprake van een binnen en buitenlager) wordt er dan eruit geperst. De installatie vindt gewoon in de omgekeerde volgorde plaats. Bij het vervangen van de wiellager waarbij er geen sprake is van een gekoppelde aandrijfas vindt het verwijderen veel gemakkelijker plaats door het lager met een bijpassende doppensleutel eruit te slaan. Het blijft heel belangrijk dat er bij het vervangen heel voorzichtig wordt omgegaan en er dus geen onderdelen stuk gaan. Dit is vooral het geval bij het verwijderen van de aandrijfassen. Het is steeds meer gangbaar dat fabrikanten de wiellagers integreren in de wielnaven. Die dienen dan compleet te worden vervangen en kosten natuurlijk wel wat meer.



 

WIELLAGERVET



 

Wiellagers vervangen: wat kost dat?

De kosten van een wielnaaf (assemblage of lagers) kunnen beginnen vanaf €60 en gaan soms zelfs ruim boven de honderd euro's. Het merk en model van uw auto bepalen de exacte prijs. De vervangingskosten voor wielnaaf kunnen variëren van auto tot auto en van wie u ze koopt. Het is dus handig om het type auto dat u bezit te googlen en rond te kijken welke garage in uw buurt het beste aanschrijft en een mooie prijs - kwaliteit verhouding biedt.   Controleer voordat u de lagers van de wielnaaf vervangt of de voorste of achterste lagers en links of rechts zijn vervangen. Het is gemakkelijk om het te verwarren en per ongeluk de verkeerde te vervangen. Je wilt niet twee keer betalen voor een simpele klus. Het is dus handig om vooraf zelf te kijken waar u denkt dat de lagers versleten zijn als u over deze informatie meer dan gemiddeld weet. Hierboven zijn een aantal tips om een versleten lager te kunnen herkennen. Een wielnaafreparatie kan drastisch variëren, afhankelijk van uw voertuig. 
Review toevoegen
Universele trekkerset - 23 delig - Naaftrekker - Lagertrekker - GEKO

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen