- Nokkenas Tool T10414 Meetklok Indicator,
- Spanner Pin T20046/T40011
- Nokkenas uitlijn tool T10171
- dieselpomp afstel klok BDP Indicator T10170
- Krukas borgpen T10340
- Geleidepennen x 2 stuks T10341
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
VAG TFSi - FSi Timingset - 1.2 - 1.4 - 1.6 motor - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA (AUTM-08515).
Nokkenas borggereedschap: De nokkenas vergrendeling hulpmiddel gebruikt op de 1.2 TSI motoren. Het afstelgereedschap voor de distributieketting met meetklok is geschikt voor diverse klussen aan het voertuig. Denk hierbij aan het monteren en demonteren van de nokkenas. Het afstelgereedschap kan ook worden gebruikt om de timing van de nokkenassen af ​​te stellen of te controleren.Inhoud:
- Nokkenas Tool T10414
- Meetklok Indicator, dieselpomp afstel klok
- BDP Indicator T10170
- Nokkenas uitlijn tool T10171
- Spanner Pin T20046/T40011
- Krukas borgpen T10340
- Geleidepennen x 2 stuks T10341
Motoren en codes:
- 1.2 FSI en TFSI: CBZA, CBZB, CBZC
- 1.4 TSI 1.4 - 1.6 FSI: AXU, BAG, BKG, BLF, BLG, BLN, BLP, BMY, BTS, BWK CAXA (03-)
- 1.2 liter met motor codes: CBZA, CBZB, CBZC
- 1.4 en 1.6 liter met motor codes: BAG, BLF, BLG, BLP, BMY, BWK CAXA
Toepassing:
- AUDI A1, A3, A3 CABRIO;
- SEAT Alhambra, Altea / Altea XL, Ibiza, Leon;
- SKODA: Fabia II, Octavia II, Praktik, Roomster, Suberb II, Yeti;
- VW Kever, Caddy / Caddy Maxi, Eos, Golf Plus, Golf V, Golf V Estate, Golf Golf VI VI Cabrio, Golf VI stationwagen, Jetta, Passat, Polo, Scirocco, Sharan, Tiguan, Touran.
Een VAG TFSi/FSi timingset is een specifieke set gereedschappen die wordt gebruikt om de nokkenassen en krukas van Volkswagen Group (VAG) motoren met 1.2, 1.4 en 1.6 liter TFSI of FSI motoren te timen. Deze motoren zijn te vinden in een verscheidenheid aan Audi-, Skoda-, SEAT- en Volkswagen-voertuigen.
De timingset bevat doorgaans de volgende hulpmiddelen:
- Nokkenasblokkeergereedschap: Dit gereedschap houdt de nokkenassen op hun plaats terwijl de distributieriem wordt vervangen.
- Krukasborgpen: Deze pen vergrendelt de krukas op zijn plaats terwijl de distributieriem wordt vervangen.
- Spangereedschap: Dit gereedschap wordt gebruikt om de distributieriem correct te spannen.
Het is belangrijk om de juiste timingset te gebruiken voor de specifieke motortoepassing, aangezien de gereedschappen kunnen variëren afhankelijk van het motorontwerp. Het gebruik van een onjuiste timingset kan leiden tot motorschade.
Als u overweegt de distributieriem van uw VAG-voertuig te vervangen, is het belangrijk om een ​​gekwalificeerde monteur te raadplegen om er zeker van te zijn dat de klus correct wordt uitgevoerd. De distributieriem is een cruciaal onderdeel van de motor en een onjuiste timing kan tot ernstige motorschade leiden.
Wat is een dieselpomp afstelklok?
Een dieselpomp afstelklok, ook wel bekend als DTI-meter (dial gauge) of meetklokindicator, is een speciaal gereedschap dat wordt gebruikt om de positie van de brandstofpomp in een dieselmotor te controleren en af te stellen.Het is een precisiemeetinstrument waarmee de cilinderdiepte nauwkeurig gemeten kan worden. Deze meting is nodig om te bepalen of de zuiger zich in het bovenste dode punt (BDP) bevindt. De BDP is het punt in de cilindercyclus waar de zuiger zich het dichtste bij de cilinderkop bevindt. De juiste timing van de brandstofinjectie is essentieel voor de efficiëntie en prestaties van een dieselmotor.
Dieselpomp afstelklokken worden doorgaans gebruikt door professionele monteurs bij werkzaamheden aan dieselmotoren, zoals het vervangen van de distributieriem of brandstofpomp. Het is geen gereedschap dat voor doe-het-zelvers wordt aanbevolen, tenzij men over de vereiste kennis en ervaring beschikt.
- Bron Video: https://www.youtube.com/watch?v=AmDPVH8CKFE
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen