- 1. Tandwielhouder / HP-brandstofpomp
- 2. Nokkenas uitlijning/HP brandstofpomp borgpennen (2 stuks)
- 3. Injectiepomp / nokkenas borgpennen (2 stuks)
- 4. Borggereedschap voor nokkenriemspanner van 2,5 mm
- 5. 6 mm inbussleutel met kogeluiteinde - afstelgereedschap voor spanner
- 6. Borgpen spanrol 7. Krukas blokkeergereedschap en borgpen (2 stuks)
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
VAG Timingset - 1.4 - 1.6 - 2.0 TDI - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA (AUTM-02568).
Distributiegereedschapset voor diesel motoren van Trailer and Tools voor het verwijderen en monteren van de distributieriem op VAG common rail dieselmotoren 1.4, 1.6 en 2.0L TDI CR vanaf 2012. Inclusief 2 pennen die nodig zijn voor het afstellen van de nokkenasaandrijftandwielen in de cilinderkop. Geleverd in een handige opbergkoffer.
- voor het blokkeren van de nokkenassen, de krukas en de spaninrichtingen
- voor het loskoppelen van de hogedrukpomp
- voor vervanging van de distributieriem of reparatie van de motor
Inhoud:
- 1. Tandwielhouder / HP-brandstofpomp
- 2. Nokkenas uitlijning/HP brandstofpomp borgpennen (2 stuks)
- 3. Injectiepomp / nokkenas borgpennen (2 stuks)
- 4. Borggereedschap voor nokkenriemspanner van 2,5 mm
- 5. 6 mm inbussleutel met kogeluiteinde - afstelgereedschap voor spanner
- 6. Borgpen spanrol
- 7. Krukas blokkeergereedschap en borgpen, krukasvergrendeling (2 stuks)
Geschikt voor de volgende modellen:
Audi:
- A1 (2015-2018), A1 Sportback (2015-2018)
- A3 (2009-2016), A3 Cabriolet (2009-2018), A3 Sportback (2009-2016), A3 (2016-2020), A3 Cabriolet (2016-2020), A3 Sportback (2016-2020)
- A4 (2007-2016), A4 Allroad (2013-2015), A4 Quattro (2013-2015), A4 (2015-2019)
- A5 (2013-2017), A5 Cabriolet (2014-2017), A5 Cabriolet (2013-2017), A5 Coupe (2013-2017), A5 Sportback (2013-2017), A5 (2016-onwards)
- A6 (2011-2018), A6 Quattro (2015-onwards)
- Q2 (2016-onwards)
- Q3 (2015-2018)
- Q5 (2013-2017), Q5 (2017-onwards)
- TT (2014-2018)
Seat:
- Alhambra (2015-onwards)
- Arona (2017-onwards)
- Ateca (2016-onwards)
- Ibiza (2015-2017)
- Leon (2012-2020), Leon ST (2013-2020), Leon (2020-onwards)
- Toledo (2015-2019)
Skoda:
- Fabia III (2014-2021), Fabia III Estate (2014-2021)
- Karoq (2017-onwards)
- Kodiaq (2017-onwards)
- Octavia III (2019-2019)
- Rapid (2015-2018), Rapid Spaceback (2015-2018)
- Superb (2015-onwards), Superb III (2015-onwards)
- Yeti (2013-2017), Yeti Outdoor (2013-2017)
Volkswagen:
- Amarok (2010-2016)
- Arteon (2017-onwards)
- Beetle (2011-2019)
- Caddy (2015-2020), Caddy Maxi (2015-2020)
- CC (2015-2017)
- Golf VI (2009-2017), Golf VI Cabrio (2015-2016), Golf VI Estate (2013-2017), Golf VII (2012-2020), Golf VII Alltrack (2014-2020), Golf VII Estate (2012-2020)
- Jetta (2014-2018)
- Passat (2014-2019), Passat Alltrack (2014-2019), Passat (2019-onwards), Passat Alltrack (2019-onwards)
- Polo (2014-2018)
- Scirocco (2014-2018)
- Sharan (2015-2018)
- Sportsvan/ SV (2014-2020)
- Tiguan (2015-2016), Tiguan (2016-onwards), Tiguan Allspace (2016-onwards)
- Touran (2015-onwards)
- Transporter T6 (2015-onwards)
- T-Roc (T-Roc (2017-onwards)
Motorcodes:
- 1.4 TDI CR - CUSA, CUSB, CUTA
- 1.6 TDI CR - CLHA, CLHB, CRKB, CXMA, CXXA, CXXB, DBKA, DCXA, DCZA, DDYA, DDYB, DGDA, DGDB DGTA, DGTC, DGTD, DGTE
- 2.0 TDI CR - CKFB, CKFC, CNHA, CNHC, CRBB, CRBC, CRBD, CRFA, CRFC, CRLB, CRLC, CRLD, CRMB, CRUA, CRVA, CRVC, CSUA, CSUB, CSUD, CSUE, CUNA, CUPA, CUVA CUVB, CUVC, CUVD, CUWA, CZJA, DJGA, CKFB, CKFC, CRBC, CRLB, CRLD, CRMB, CRVA, CUAA, CUNA, CUPA, CUUA, CUUB, CUUC, CUUD, CUUE, CUUF, CUVA, CUVC, CUVE, CUWA, CXEB, CXEC, CXFA, CXGA, CXGB, CXHA, CXHB, CYKA, CYKB, DBGA, DBGB, DBGC, DCYA, DCYB, DDAA, DDCA, DDCB, DDDA, DEJA, DEJB, DESA, DETA, DETB, DEUA, DEUB, DEUC, DEZD, DFBA, DFCA, DFEA, DFEB, DFFA, DFGA, DFGB, DFGC, DFHA, DFLA, DFLD, DFMA, DFSA, DFSB, DFSC, DFSD, DFSE, DFSF, DFTA, DFTB, DFTC, DGCA, DJGA, DLTA, DLTC, DLUB
Nieuwe motor codes:
- CDBA CDCA CKFB CKFC CLHA CLHB CLHC CNEA CNFA CNFB CNHA CNHC CRBC CRBD CRFA CRFC CRKA
- CRKB CRLB CRLC CRLD CRMB CRUA CRVA CRVC CSHA CSUA CSUB CSUD CSUE CUNA CUPA CUSA CUSB
- CUTA CUUB CUUC CUUD CUUE CUUF CUVA CUVB CUVC CUVD CUVE CUWA CXEB CXEC CXFA CXGA CXGB
- CXHA CXHB CXMA CXXA CXXB CYKA CYKB CYKC CZJA DASA DASB DAUA DAUB DAVA DAWA DAWB DBGA
- DBGB DBGC DBKA DCYA DCYB DCZA DDAA DDCA DDCB DDDA DDYA DDYB DEJA DEJB DESA DETA DETB
- DEUA DEUB DEUC DEZB DEZD DEZE DEZF DFBA DFCA DFEA DFEB DFFA DFGA DFGB DFGC DFHA DFLA
- DFLD DFMA DFSA DFSB DFSC DFSD DFSE DFSF DFTA DFTB DFTC DFUA DGCA DGDA DGDB DGTA DGTC
- DGTD DGTE DJGA DLTA DLTC DLUB DTRD DTTA DTTC
OEM:
- 1. T10051
- 2. T10492 (2pcs)
- 3. 3359, T20102 (2pcs)
- 4. T10265
- 5. T10264
- 6. T10060/A
- 7. T10490 (2pcs)
Overige OEM:
- 3. 9882, MP 1 301, U40074, VM 9882
- 6. T20167, 3204, T40098
Brandstof type:
- Diesel
VAG 1.6 en 2.0 TDI motoren: Een diepgaande vergelijking
De 1.6 en 2.0 TDI motoren van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda (gezamenlijk bekend als VAG) zijn al jarenlang populaire keuzes voor autoliefhebbers die op zoek zijn naar zuinige en krachtige dieselmotoren. Beide motoren hebben hun eigen sterke punten en zijn geschikt voor verschillende rijstijlen en behoeften. In deze uitgebreide gids zullen we de 1.6 en 2.0 TDI motoren met elkaar vergelijken, waarbij we dieper ingaan op hun technische specificaties, prestaties, betrouwbaarheid en veel voorkomende problemen.Zoals je kunt zien, biedt de 2.0 TDI over het algemeen meer vermogen en koppel dan de 1.6 TDI. Dit komt door de grotere cilinderinhoud. De 1.6 TDI is echter vaak zuiniger en compacter.
Prestaties
De 1.6 TDI is een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar een zuinige en comfortabele auto voor dagelijks gebruik. De motor biedt voldoende vermogen voor de meeste rijsituaties en is erg stil. De 2.0 TDI is daarentegen sportiever en biedt meer trekkracht, waardoor het een betere keuze is voor zwaardere auto's of voor wie regelmatig lange afstanden aflegt.Betrouwbaarheid
Zowel de 1.6 als de 2.0 TDI motoren staan over het algemeen bekend om hun betrouwbaarheid. Echter, zoals bij elke motor, kunnen er problemen optreden. Enkele veelvoorkomende problemen bij deze motoren zijn:
- DPM (Diesel Partikel Filter): Het DPM kan verstopt raken, wat kan leiden tot vermogensverlies en een verhoogd brandstofverbruik.
- Turbo problemen: De turbo kan slijtage vertonen, vooral bij verkeerd onderhoud of bij frequent kortstondig rijden.
- Injectoren: De injectoren kunnen verstopt raken of slijten, wat kan leiden tot onregelmatig lopen van de motor.
Welke motor is de juiste keuze voor jou?
De keuze tussen een 1.6 TDI en een 2.0 TDI hangt af van jouw persoonlijke wensen en behoeften. Overweeg de volgende factoren:
- Budget: De 1.6 TDI is over het algemeen goedkoper in aanschaf en onderhoud dan de 2.0 TDI.
- Prestaties: Heb je behoefte aan veel vermogen en trekkracht, dan is de 2.0 TDI een betere keuze.
- Brandstofverbruik: Als zuinigheid voor jou belangrijk is, dan is de 1.6 TDI een goede optie.
- Rijstijl: Rijd je voornamelijk in de stad of op korte afstanden, dan is de 1.6 TDI voldoende. Voor lange afstanden en een sportieve rijstijl is de 2.0 TDI beter geschikt.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen