- Injectie pomp / nokkenas Alignment Pin T20102 / 3359
- krukaspoelie borggereedschap (Non-verveeld) T10100 Extra spanrol borggereedschap (3.9mm) T40098 Spanrol borggereedschap T10265
- Cam Sprocket Hub Puller T100255 oliepomp / balansas Alignment T10255
- Spanrol Adjustment Tool (6mm inbussleutel) T10264
- Sprocket Bevestigingsgereedschap T10051
- krukaspoelie borggereedschap (Verveeld) T10050
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
VAG Timingset - 1.6 en 2.0 TDI - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA (AUTM-02568).
Deze fantastische uitgebreide set wordt gebruikt voor het vergrendelen van de nokkenas en de krukas, het verwijderen en monteren van brandstofpompen, injectoren en waterpompen en het veranderen van de distributieriem,Om de nokkenas goed te laten functioneren. De common-rail motoren combineren riem- en tandwielaandrijvingen door middel van een getande riem om de aandrijving over te brengen van de krukas naar een van de nokkenassen. Vervolgens worden tandwielen gebruikt om de aandrijving van de ene nok over te brengen naar de andere.
Inhoud:
- Injectie pomp / nokkenas Alignment Pin T20102 / 3359
- krukaspoelie borggereedschap (Verveeld) T10050
- krukaspoelie borggereedschap (Non-verveeld) T10100
- Extra spanrol borggereedschap (3.9mm) T40098
- Spanrol borggereedschap T10265
- Spanrol Adjustment Tool (6mm inbussleutel) T10264
- Sprocket Bevestigingsgereedschap T10051
- Cam Sprocket Hub Puller T100255
- oliepomp / balansas Alignment T10255
Specificaties:
- Geleverd in kunststof koffer
- Gehard en getemperd voor maximale duurzaamheid
- Professionele kwaliteit
Geschikt voor VAG 1.6 en 2.0 TDI motoren zoals in:
- Timing Tool Set voor VAG 1.6 en 2.0 liter TDI
- Audi A1, A3 1.6 tdi(vanaf 2009)(8P) A4 (B8) A5 A6 (C6, C7), TT (8J), Q3, Q5
- Skoda Fabia, Roomster, Octavia II Praktijk, Suberb II, Yeti,
- Seat Ibiza (6J), Leon III, Exeo 2.0 tdi(vanaf 2009), Altea, Alhambra II
- VW Golf V, VI en Plus 1.6 tdi(vanaf 2009) en 2.0 tdi(vanaf 2008), Passat, Polo V, Jetta V, en VI, Scirocco III, Beetle II, II Caddy, Passat B6, B7 & CC Touran, Sharan II, T5, Amarok
Motorcodes:
- CAYB, CAYC
- CBAB, CBBB, CBAA, CFFB, CAGA, CAHA.CAGB, CAHB, CAGC
- CAGA, CAHA, CAGA
- CAYB, CAYC
- FCA, CAAA, CAAB, CAAC, CCHA, CAVA, CBAB, CBDA, CBDD
- CBBB, CBAA, CBAC, CBDA, CBDC
Deze set is ontworpen voor de nieuwste common-rail dieselmotoren welke aanzienlijk verschillen van de oudere PD-motoren.
Volkswagen 1.6 en 2.0 TDI Motoren: Een Vergelijking
Wil je meer weten over de Volkswagen 1.6 en 2.0 TDI motoren?
Deze dieselmotoren zijn populair geweest in verschillende Volkswagen modellen, maar er zijn wel degelijk verschillen tussen beide.Belangrijkste verschillen tussen de 1.6 en 2.0 TDI MOTOREN:
- Cilinderinhoud: De 2.0 TDI heeft, zoals de naam al doet vermoeden, een grotere cilinderinhoud. Dit resulteert over het algemeen in meer vermogen en koppel.
- Prestaties: De 2.0 TDI biedt doorgaans een krachtiger rijervaring, vooral bij het optrekken en inhalen. De 1.6 TDI is vaak zuiniger, maar kan soms wat minder pittig aanvoelen.
- Betrouwbaarheid: Zowel de 1.6 als de 2.0 TDI motoren staan over het algemeen bekend als betrouwbaar. Echter, net als bij elke motor, kunnen er altijd specifieke problemen optreden afhankelijk van het bouwjaar en de onderhoudgeschiedenis.
- Onderhoud: De onderhoudskosten kunnen iets hoger liggen voor de 2.0 TDI vanwege de grotere motor.
- Uitstoot: De 2.0 TDI kan iets meer CO2 uitstoten dan de 1.6 TDI, wat invloed kan hebben op de bijtelling en wegenbelasting.
Welke motor is de juiste keuze voor jou?
De keuze tussen een 1.6 en 2.0 TDI hangt af van jouw persoonlijke wensen en behoeften. Overweeg de volgende vragen:
- Hoeveel vermogen heb je nodig?Als je veel op de snelweg rijdt of regelmatig zware lasten vervoert, is de 2.0 TDI een betere optie.
- Hoe belangrijk is brandstofverbruik voor jou? Als je vooral in de stad rijdt en zuinigheid belangrijk vindt, kan de 1.6 TDI een goede keuze zijn.
- Wat is je budget? De aanschafprijs en de onderhoudskosten kunnen verschillen tussen beide motoren.Veelgestelde vragen
- Welke motor is betrouwbaarder? Zowel de 1.6 als de 2.0 TDI motoren hebben een goede reputatie op het gebied van betrouwbaarheid. Het is echter belangrijk om de specifieke bouwjaar en onderhoudgeschiedenis van een auto te controleren.
- Welke motor is zuiniger? Over het algemeen is de 1.6 TDI zuiniger dan de 2.0 TDI.
- Welke motor heeft meer koppel? De 2.0 TDI heeft doorgaans meer koppel, wat zorgt voor een soepelere acceleratie.
- Wil je nog meer weten over een specifieke Volkswagen met een 1.6 of 2.0 TDI motor? Geef dan gerust meer details, zoals het modeljaar of de exacte motorcode.
Tip: Voor een uitgebreide vergelijking tussen verschillende modellen en motoren kun je ook terecht op forums zoals:
- Volkswagen Passat Club Nederland: https://forum.vwpassat.nl/
- AutoWeek Forum: https://www.autoweek.nl/forum/
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
VAG 1.6 en 2.0 TDI motoren: Een diepgaande vergelijking
De 1.6 en 2.0 TDI motoren van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda (gezamenlijk bekend als VAG) zijn al jarenlang populaire keuzes voor autoliefhebbers die op zoek zijn naar zuinige en krachtige dieselmotoren. Beide motoren hebben hun eigen sterke punten en zijn geschikt voor verschillende rijstijlen en behoeften. In deze uitgebreide gids zullen we de 1.6 en 2.0 TDI motoren met elkaar vergelijken, waarbij we dieper ingaan op hun technische specificaties, prestaties, betrouwbaarheid en veel voorkomende problemen.Zoals je kunt zien, biedt de 2.0 TDI over het algemeen meer vermogen en koppel dan de 1.6 TDI. Dit komt door de grotere cilinderinhoud. De 1.6 TDI is echter vaak zuiniger en compacter.
Prestaties
De 1.6 TDI is een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar een zuinige en comfortabele auto voor dagelijks gebruik. De motor biedt voldoende vermogen voor de meeste rijsituaties en is erg stil. De 2.0 TDI is daarentegen sportiever en biedt meer trekkracht, waardoor het een betere keuze is voor zwaardere auto's of voor wie regelmatig lange afstanden aflegt.Betrouwbaarheid
Zowel de 1.6 als de 2.0 TDI motoren staan over het algemeen bekend om hun betrouwbaarheid. Echter, zoals bij elke motor, kunnen er problemen optreden. Enkele veelvoorkomende problemen bij deze motoren zijn:
- DPM (Diesel Partikel Filter): Het DPM kan verstopt raken, wat kan leiden tot vermogensverlies en een verhoogd brandstofverbruik.
- Turbo problemen: De turbo kan slijtage vertonen, vooral bij verkeerd onderhoud of bij frequent kortstondig rijden.
- Injectoren: De injectoren kunnen verstopt raken of slijten, wat kan leiden tot onregelmatig lopen van de motor.
Welke motor is de juiste keuze voor jou?
De keuze tussen een 1.6 TDI en een 2.0 TDI hangt af van jouw persoonlijke wensen en behoeften. Overweeg de volgende factoren:
- Budget: De 1.6 TDI is over het algemeen goedkoper in aanschaf en onderhoud dan de 2.0 TDI.
- Prestaties: Heb je behoefte aan veel vermogen en trekkracht, dan is de 2.0 TDI een betere keuze.
- Brandstofverbruik: Als zuinigheid voor jou belangrijk is, dan is de 1.6 TDI een goede optie.
- Rijstijl: Rijd je voornamelijk in de stad of op korte afstanden, dan is de 1.6 TDI voldoende. Voor lange afstanden en een sportieve rijstijl is de 2.0 TDI beter geschikt.
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen