veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner
7% KORTING
veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner
veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner
veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner
veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner
veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner
veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner

verenspanner - veerspanner - veer spanner - mc pherson autoveer spanner

verenspanner - veerspanner - veer spanner - mc pherson autoveer spanner


Artikelnummer:AUTM-01074 Verzendkosten:€ 9,50 EAN:7423656261251

Adviesprijs € 140,00
130,00 incl. BTW *
€ 107,44 excl. BTW
Voorraad: 9 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

verenspanner - veerspanner - veer spanner - mc pherson autoveer spanner (AUTM-01074).


Schokbreker montage hulp, veren klem, veer klem voor onder andere  Geschikt voor oa: BMW, Toyota, Ford, Opel, VW, Audi, Saab, Nissan, Honda, Subaru, Volvo, Mitsubishi, etc.
 
  • Comprimeert/ drukt de schroefveren samen van alle stijlen van MacPherson voor en achter. Speciale ontwerp met borging haken (lip lock) om de schroef veren te buigen, terwijl  hij onder druk staat. Het systeem is ontworpen met een beugel die het mogelijk maakt om op de conische veren te gebruiken.
     

Inhoud:

Inclusief 3 sets van verschillende grootte verwisselbare schalen gevormd in de draai van een veer om een breed scala  aan verschillende veerpoten te dekken.
 

 
De schaal maten zijn:
  • Goudkleurige set : 2.500 "(65mm) - 4,920" (125mm) toepasbaar van 8 tot 11,5 cm
  • Zwart kleurige set: 3.460 "(88mm) - 6,300" (160mm) toepasbaar van 11 tot 15 cm
  • Silver kleurige set: 4.960 "(126mm) - 8,450" (215mm) toepasbaar van 14 tot 19,5 cm
  • De as is M15 x 30cm
  • Past  op de Mercedes Benz: W163, 164, 171, 210, 211, 219, 230, 245, 251, 203 en 209 (4-matic only), 2007 530i, 335i 2010
  • Past op de BMW: E31, E32, E34, E36, E38, E39, E52, E60, E61, E63, E64, E65, E66, E67, F10, Z3, Z3 Coupé
  • Past op Chrysler, Daihatsu, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundia, panter, Jeep, Kia, Mazda, Benz C en E klasse, Mistsubishi, Nissan, Opel, Renault, Mini, Porsche, Land Rover, Saab, Subaru, Toyota, Volvo, VW.


Professionele set van veerspanners speciaal voor de Mac Pherson Veerpoten. Met deze set kunt U simpel en veilig aan de ophanging van uw auto sleutelen om bijvoorbeeld de veerpoten of de schokdempers te wisselen. Een hulpmiddel bij de montage en of demontage van het wielophangingsysteem. Dev veer dient, waarop een grote hoeveelheid spanning staat' met deze McPherson veerspanner onder spanning gebracht te worden.  Veerspanner set Macpherson , MCpherson Veerspanner , Veerklem , Veren klem , Verenklem.

Waarom veerspanners gebruiken? Een veerpoot opspannen met touw, spanbanden of slangklemmen is levensgevaarlijk. Er komt een druk van minimaal 350kg tot rond de 1000kg vrij bij het spannen van de veren van een auto of kleine bestelbus. Dat is voldoende kracht om ernstige schade aan de auto, of aan u zelf te veroorzaken. Bovendien zijn de bekken van een veerspanner zo gemaakt dat er rekening gehouden is met de vorm van de veer, om weg glijden te voorkomen. Professionele set van veerspanners speciaal voor de Mac Pherson Veerpoten. Met deze set kunt U simpel en veilig aan de ophanging van uw auto sleutelen om bijvoorbeeld de veerpoten of de schokdempers te wisselen. 

 

Wat zijn MCPherson veren, of een veerpoot van MCPherson waar kenmerkt die zich in?

  • Een McPherson veerpoot is een type ophanging/vering waarbij de veerpoot ook een functie als draagarm en bij de voorwielen draaipunt op zich neemt. Door het efficiënte ontwerp wordt het systeem veelvuldig toegepast. Vooral kleine autoâs hebben er baat bij omdat daar vaak weinig ruimte voor een grotere constructie is. McPherson veerpoten werken onafhankelijk van elkaar. Het systeem is in de jaren 20 bedacht door Earle S. MacPherson 
     

Hoe werk een veerspanner, verenklem van MCPherson? 

  • Een typische mcpherson veerpoot bestaat uit een draagarm, controle arm en schokdemper. De schokdemper is een belangrijk onderdeel van de constructie. Vaak zit de veer direct om de schokdemper heen, en maakt deze zo ook deel uit van de constructie.  McPherson veerpoten bieden over het algemeen een goed comfort en wegligging. Een multilink veersysteem, revo-knuckle veersysteem of ophanging met dubbele draagarmen presteren beter. Het nadeel van het McPherson systeem is dat bij het inveren de camber van het wiel sterk beïnvloed wordt. Door het veranderen van de camber zal in een scherpe bocht vooral het binnenste wiel minder grip hebben. Comfort heeft bij de toepassing in kleinere autoâs vaak te leiden onder de kleine veer die gebruikt wordt om het systeem zo compact mogelijk te houden. McPherson veerpoten zijn nog steeds heel populair door de simpliciteit van de constructie en de lage kosten. Ook in snellere grotere autoâs zoals de Porsche 911 en BMW 5-serie en 7-serie (tot 2009) worden McPherson veerpoten gebruikt.(AUTOWIKI)
     

Wat is een Veerpoot?

Strut of a car 
De veerpoot verbindt via het fuseestuk en de astap het wiel met de carrosserie. Bovenin is een veerpootlager gemonteerd die de draaiende beweging bij sturen opvangt. De kracht die de veerpoot moet opvangen is het meest:

•    Bij optrekken en remmen.
•    Bij zijdelingse belasting in bochten
•    Bij uit en in veren


Hoe moet ik een veerpoot vervangen? 

Het lijkt misschien zo simpel: Even een setje veren onder je auto vervangen. Wees echter gewaarschuwd, want het kan levensgevaarlijk zijn als je een beetje pech hebt (of niet oplet).
Als je gaat klussen aan je vering/schokbreker/veerpoot is het niet meer dan verstandig om een veerspanner te gebruiken. Op die manier voorkom je namelijk dat de veer (die onder spanning staat) door de garage (of jou) schiet op het moment dat je de boel losmaakt. Iedereen die wel eens met een veertje uit (bijvoorbeeld) een pen gespeeld heeft, kan zich waarschijnlijk wel voorstellen wat er gebeurt als je een ingedrukte veer van een auto zomaar laat losschieten. Twee Amerikanen ondervonden onlangs aan den lijve met wat voor kracht zo’n veer los kan schieten. Car and Driver heeft een serie video’s met de naam Saturday Mechanic waarbij ze laten zien hoe mensen zelf aan hun auto kunnen klussen. Tijdens de opnames schoot echter de veerspanner los en zien we de boel door de garage vliegen. Wonder boven wonder loopt het allemaal goed af en raakt er niemand gewond, maar dit had verschrikkelijk fout kunnen gaan.
https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=58994
 

Waar dient een Veer van een auto voor? 

Naast het omgaan met bovenstaande krachten heeft de veerpoot een grote invloed op de wielstand en daarmee de wieluitlijning. De volgende standen worden onder andere door een kromme veerpoot beïnvloed bij bijvoorbeeld een aanrijding:
Camber/ wielvlucht, hoe schuin het wiel onder de auto staat tov een loodrechte lijn op het wegdek. Sporing, de mate waarin de wielen naar binnen of naar buiten staan.
Let op! Bij het naar het elkaar toe of van elkaar af draaien van de veer. Afhankelijk van het type veer kan er erg veel spanning op de veer komen te staan. Zorg dan ook dat het gereedschap goed gemonteerd is en draai beide kanten geleidelijk aan of los zodat de veer niet scheef trekt en eruit kan schieten. Bij een kleinere auto zoals bijvoorbeeld een Opel Corsa zal het om een lichte veer gaan, maar bij een zwaardere auto of bij een veer van een verlaging set zal de spanning op de veer vele malen groter zijn.
 

Waarom heeft een auto vering nodig?




 


Als u aan het prestatievermogen van uw auto denkt, dan denkt u waarschijnlijk direct aan pk’s of de tijd die nodig is om van 0 tot 100 km/u op te trekken. Alle energie die de motor opwekt, is echter nutteloos als de bestuurder de auto niet kan controleren. Vering en ophanging zijn hiervoor essentieel. Daarom waren auto-ingenieurs al vroeg bezig om de wegligging van een auto te optimaliseren zodra ze eenmaal de viertakt verbrandingsmotor onder de knie hadden.
De belangrijkste taak van de ophanging is het om de wrijving tussen de banden en het wegoppervlak te maximaliseren. De ophanging zorgt voor stabiliteit van het stuur waardoor de auto goed hanteerbaar blijft. Natuurlijk is de wielophanging ook heel belangrijk voor het comfort van de passagiers in de auto.
Als elke weg perfect vlak was, zouden autoveren overbodig zijn. Maar de wegen in Europa en elders op de wereld zijn verre van helemaal vlak. Zelfs nieuw aangelegde wegen hebben kleine oneffenheden waarop de wielen van een auto reageren. Door deze kleine onvolkomenheden werken er krachten op de wielen. Een hobbel in de weg veroorzaakt dat het wiel loodrecht omhoog en weer omlaag gaat. Het wiel ervaart een verticale versnelling. Hoeveel kracht daarbij precies werkt, is afhankelijk van de grootte van de hobbel in de weg.


Veerspanner

 

Als je een schokdemper of veerpoot wilt vervangen gaat dit via een veerspanner. De veren drukken namelijk tegen de veerpoten aan.
Als de bovenste moer van de veerpoot losgeschroefd wordt zonder dat de veren ingedrukt zijn schiet de veer als een ongeleid projectiel los. Voor deze klus is kennis en kunde vereist. Het plaatsen van veerklemmen is geen 'rocket science'. Het juist aandraaien is iets wat belangrijk is. 
De Veerspanner van een auto, werken met een veerspanner: werkruimte creëren!
Let op!
Het behoeft geen betuig dat als deze tegen je aan schiet dit ernstige letselschade kan opleveren! Bij twijfel is ons advies: laat het aan de professional over. Een veerspanner is ook noodzakelijk bij het monteren van de nieuwe veren, anders past de veer niet op de schokbreker. Mechanische veerspanner
De meest voorkomende veer-spanner is mechanische veerspanner. Door het aandraaien van de onderste bouten wordt de veer ingedrukt. Zorg dat de klemmen van de veerspanner goed om de veer heen zit.
Draai de spanner gelijkmatig aan, op deze manier voorkom je dat de veer schuin trekt. Dit vergroot de kan dat de veer uit de veerspanner springt. Dit is wel iets voor de professional. Het lijkt misschien zo simpel: Even een setje veren onder je auto vervangen. Wees echter gewaarschuwd, want het kan levensgevaarlijk zijn als je een beetje pech hebt (of niet oplet).Als je gaat klussen aan je vering/schokbreker is het niet meer dan verstandig om een veerspanner te gebruiken. Op die manier voorkom je namelijk dat de veer (die onder spanning staat) door de garage (of jou) schiet op het moment dat je de boel losmaakt. Iedereen die wel eens met een veertje uit (bijvoorbeeld) een pen gespeeld heeft, kan zich waarschijnlijk wel voorstellen wat er gebeurt als je een ingedrukte veer van een auto zomaar laat losschieten. Twee Amerikanen ondervonden onlangs aan den lijve met wat voor kracht zo’n veer los kan schieten.


Welke soort autoveren heb je allemaal?




Wat zijn Schroefveren?

Dit zijn de meest voorkomende veren. In feite is het een zware stang die rond een denkbeeldige as gedraaid is. Schroefveren trekken samen en rekken uit om de beweging van de wielen te absorberen.
 



Wat zijn Bladveren? 

Dit type veer bestaat uit verschillende lagen metaal (zogenaamde “bladen”) die met elkaar verbonden zijn tot één geheel. Bladveren werden voor het eerst gebruikt op koetsen en op de meeste Amerikaanse auto’s tot 1985. Ze worden nog steeds gebruikt op de meeste vrachtwagens en zware voertuigen.

 

Wat is een Torsiestang?

Torsiestangen gebruiken de gedraaide eigenschappen van een stalen stang voor spiraalveerachtige prestaties. Zo werken ze: Een uiteinde van een staaf wordt verankerd aan het voertuigframe. Het andere uiteinde is verankerd in een vorkbeen dat fungeert als een hefboom die loodrecht op de torsiestang bevestigd is. Wanneer het wiel over een hobbel rijdt, wordt de verticale beweging overgebracht op het vorkbeen en vervolgens op de torsiestang. De torsiestang draait vervolgens langs de as waardoor hij veerkracht biedt. Vele Europese autofabrikanten gebruikten dit systeem, bijvoorbeeld Packard en Chrysler in de Verenigde Staten in de jaren 1950 en 1960.



Wat zijn Luchtveren?

Luchtveren bestaan uit een cilindrische kamer die met lucht gevuld is. Ze bevinden zich tussen het wiel en de carrosserie van de auto. Door het samendrukken van de lucht absorberen zij de schokken van de wielen. Dit concept is eigenlijk meer dan een eeuw oud en kan ook al gevonden worden op koetsen. Luchtveren uit die tijd werden gemaakt van lederen membranen, die met lucht gevuld waren. In de jaren 1930 werden ze vervangen door gegoten rubberen luchtveren.
Op basis van waar veren zich bij een auto bevinden – bijvoorbeeld tussen de wielen en het frame – praten ingenieurs vaak over de afgeveerde massa en de onafgeveerde massa.

Wat is het verschil met een afgeveerd en onaf geveerd gewicht?
De afgeveerde massa van het voertuig is de massa die ondersteund wordt door de veren, terwijl de onafgeveerde massa gedefinieerd is als de massa tussen het wegdek en de vering. De stijfheid van de veren is van invloed op hoe de afgeveerde massa reageert terwijl de auto rijdt.

Review toevoegen
veerspanner set, verenspanner, veerspanner, veer klem, veren klem, veerspanner

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen